Klíčový automobil značky Renault, model Kadjar, vstupuje od ledna na náš trh v modernizovaném provedení. Jeho facelift nabídne zejména reprezentativnější design, přepracovaný interiér a nové vznětové i zážehové motory.
Renault uvádí, že to je právě atraktivní design, který nejvíce láká zákazníky ke koupi oblíbeného SUV. Ještě více dopředu má posunout exteriér tohoto modelu současná decentní modernizace. Nový Renault Kadjar přebírá především identický světelný podpis ve tvaru písmene „C“ z posledních modelů této značky. U tohoto modelu si také všímáme integrovaných směrovek LED do denních světel. S technologií LED Pure Vision se nově pojí i LED mlhovky, které výrazně snižují spotřebu energie ve srovnání s halogenovými žárovkami.
Zadní směrovky rovněž využívají LED technologii, stejně jako brzdová světla a mlhovky, které jsou zakomponované do nárazníku. Díky tomu jsou elegantnější než dříve a zvýrazňují šířku vozu. Zájemci o toto SUV si navíc budou moci vybírat z nového designu kol, dokonce přibyl rozměr 18 palců. Nabídka barev karosérie pak byla rozšířena o tři nové odstíny - zelenou Ural, modrou Iron a šedou Highland.
Elegantnější vzhled také přináší přepracování přední masky karosérie. Ta se nyní vyznačuje rozšířenou mřížkou s novým chromovým vykládáním. K atraktivitě přispívají i výraznější nárazníky, které zvětšují lakované plochy karoserie. V závislosti na stupni výbavy získává přední maska a nárazník chromované detaily, které dodávají vozu sebevědomý výraz. Vrcholné provedení nabídne i anténu ve tvaru žraločí ploutve.
„Nový Kadjar je modernější, luxusnější a přitažlivější, jeho vnější design ladí s ostatními SUV značky Renault na pohled širší a rafinovanější přední maskou. Jedinečný světelný podpis díky LED podtrhuje Hi-Tech vzhled tohoto vozu“ konstatuje Stéphane Guarda, vedoucí projektu designu automobilu.
Hlavní změnou uvnitř auta je nový displej multimédiálního a navigačního systému. Používá kapacitní technologii, jež nabízí lepší jas a citlivost dotykového ovládání. Obrazovka o úhlopříčce sedm palců spolupracuje se systémem R-LINK 2 a chlubí se harmonickým zabudováním. Displej je totiž v jedné rovině s povrchem palubní desky, což dodává designu větší ladnost.
Modernizace také přinesla nový panel automatické klimatizace, který poskytuje intuitivnější ovládání díky třem otočným tlačítkům. Rámečky výdechů ventilace, madla dveří a centrální konzole jsou opatřeny povrchem ze saténového chromu. Vnitřní výplně dveří obsahují nové podsvícené ovladače elektricky ovládaných oken a zrcátek. V nabídce se také objevily nové barevné kombinace, včetně čalounění ve světlé kůži. Nechybí ani čalounění s výrazným prošíváním a texturou s 3D efektem.
Větší komfort zajišťují přepracovaná sedadla s nastavitelnou délkou sedáku a lepším bočním vedením. Sedadla navíc dostala upravené výplně pro potlačení únavy při dlouhých cestách. Posuvná přední loketní opěrka se přizpůsobí každé postavě. Tepelnou pohodu cestujících na zadních sedadlech nově zajišťují výdechy klimatizace na zadní stranu středového tunelu.
Renault Kadjar se může pochlubit jedním z největších zavazadlových prostorů v segmentu. Jeho objem činí 472 litrů (VDA). Zadní opěradlo je dělené v poměru 2/3-1/3 a dá se snadno sklopit díky madlům „Easy Break“, která se nacházejí po obou stranách zavazadelníku. Posádka jistě ocení zvětšený úložný prostor ve výplních předních dveří.
Nový Kadjar nabízí i moderní řešení multifunkčního připojení. Online multimediální systém R-LINK 2 je vybaven funkcí zrcadlení smartphone. Ta je kompatibilní s Android Auto a Apple CarPlay. Uživatel tedy může zobrazit své oblíbené aplikace přímo na obrazovce vozidla pro větší bezpečnost a optimální ergonomii. Cestující vzadu mají k dispozici dva USB vstupy pro dobíjení telefonů, tabletů a herních konzol.
Renault Kadjar může být vybaven až deseti jízdními asistenty. Za pozornost stojí například Easy Park Assist (systém automatického parkování), Active Emergency Braking System (nouzové brždění), Forward Colision Warning (varování před kolizí), systém varování před opuštěním jízdního pruhu nebo systém sledování mrtvého úhlu. Novinkou je systém rozpoznávání dopravních značek s varováním o překročení povolené rychlosti, který sleduje omezení rychlosti pomocí GPS a přední kamery. Řidič je tak informován, jakou rychlost nesmí překročit.
Modernizace Renaultu Kajdar přinesla i novou generaci motorů. Benzínové a naftové pohonné jednotky se chlubí nejmodernější technologí řízení emisí podle současných norem. Důležitým atributem pro značku Renault je také životnost těchto motorů. Například nový benzínový motor 1,3TCe absolvoval více než 40 000 hodin na testovacím zařízení, což odpovídá 14-ti letům provozu při osmihodinovém denním použití.
Jako základ pro benzinové motory s označením TCe GPF byl použit moderní čtyřválec 1,3. Ten je v nabídce ve třech variantách. K dispozici je TCe 140 GPF a TCe 160 GPF s manuální převodovkou a TCe 160 GPF s dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC. Pohonnou jednotku vyvinula aliance (Renault-Nissan-Mitsubishi) ve spolupráci s koncernem Daimler. Motor dosahuje vysoké úrovně v oblasti výkonu a ovladatelnosti. Jeho čtyřválcová architektura má zajistit hladký provoz bez vibrací a skvělý zátah již od nízkých otáček. U modelu KADJAR je tento motor vybaven filtrem pevných částic (GPF), jehož úkolem je redukce pevných částic výfukových plynů prostřednictvím jejich zachytávání v mikroporézní buničinové konstrukci filtru. Ten se v pravidelných intervalech automaticky regeneruje.
V nabídce motorů pro tuto novinku nechybí ani modernizované naftové motory Blue dCi vybavené systémem selektivní katalytické redukce (SCR), která se považuje za nejúčinnější ze systému následného zpracování oxidů dusíku. Tato technologie snižuje škodlivé emise motorů, aniž by měla negativní dopad na jejich výkonnost.
Základní pohonnou jednotkou je čtyřválec Blue dCi 115, který ve srovnání s předchozí generací nabízí o 5 koní vyšší výkon a o 10 N.m větší točivý moment. Funkce overboost navíc přidává dalších 5 koní a 25 N.m. Motor je spojen výhradně s manuální převodovkou a má nabídnout úsporný provoz a kultivovaný běh. Výkonnější alternativu reprezentuje naftový čtyřválec 1,7 Blue dCi 150. Oproti předchůdci má o 20 koní vyšší výkon a pochopitelně i mnohem lepší dynamiku. Je vybaven manuální převodovkou a bude se prodávat výhradně s pohonem 4x4.
Právě pohon všech kol Renaultu Kadjar disponuje třemi režimy. Ty lze volit otočným ovladačem na centrální konzole za řadicí pákou. Základ představuje pohon pouze předních kol, který je zaměřen zejména na spotřebu pohonných hmot. Režim Auto pak rozděluje točivý moment mezi obě nápravy dle vyhodnocení palubní elektroniky. Zajímavostí je, že až 50 % točivého momentu tak může být převedeno na zadní kola. Pokud řidič zvolí režim Lock, dojde k uzamčení mezinápravové spojky, čímž se přenáší 50 % točivého momentu na zadní nápravu. Tento režim je vyhrazený pro off-road použití a je k dispozici do 40 km/h.
U verzí 4x2 je za příplatek k dispozici systém řízení trakce Extended Grip. Tento protiskluzový systém optimalizuje pohyblivost vozidla a usnadňuje pohyb na bahnitých, zasněžených a písčitých cestách. Tři režimy jsou volitelné pomocí otočného ovladače na centrální konzoli za řadicí pákou. Jedná se o základní režim pro jízdu po silnici, dále režim pro nezpevněný poklad a režim Expert.
Renault disponuje slušnou světlou výškou podvozku (200 mm), což usnadňuje překovávání nerovných povrchů. Auto se také chlubí solidní hodnotou nájezdových úhlů vpředu (17°) a vzadu (25°). Pohon všech kol využívá bohatých zkušeností aliančního partnera Nissan. Podrobnější informace o modernizovaném Renaultu Kadjar vám přineseme v některém z našich redakčních testů této novinky.
VERZE CENÍKOVÁ CENA (Kč)
ZEN
TCe 140 GPF 529 900
EDITION
TCe 140 GPF 549 900
TCe 160 GPF 569 900
INTENS
TCe 140 GPF 584 900
TCe 160 GPF 604 900
TCe 160 EDC GPF 656 900
Blue dCi 115 629 900
Tým AUTOiNDEX.cz