Honda HR-V 1.5 i-VTEC – decentní omlazení

Testy
12.01.2019

F T G

Honda HR-V 1.5 i-VTEC – decentní omlazení

Honda HR-V se nedávno dočkala omlazení a to i přes to, že se předchozí model prodával relativně slušně. Prozatím se nabízí pouze s jedinou pohonnou jednotkou, kterou reprezentuje atmosférická patnáctistovka. Zanedlouho však dostane výkonnější čtyřválce. Testovali jsme model HR-V 1.5 i-VTEC s šestistupňovou manuální převodovkou.

Honda HR-V v posledních letech prošla významnou evolucí a nutno dodat, že se proměnila v atraktivní SUV. Od představení hranaté první generace uplynulo již hodně času a auto se výrazně zakulatilo. Současný facelift ale sází na urozenější vzhled a moderní techniku. Co je nového?

Kosmetické změny

Kompaktní SUV dostalo novou masku chladiče s mohutnou přední chromovanou lištou. Úpravou prošel také přepracovaný přední nárazník. Ten má výraznější průřezy, ve kterých jsou umístěna kulatá mlhová světla. Hlavní světlomety mají přepracované LED denní svícení a poskytují efektivnější světelný kužel díky projekčním čočkám.

I přes tyto změny si karosérie modelu HR-V zachovala své tradiční prvky. Za zmínku stojí například výrazný střešní spoiler nebo kliky zadních dveří umístěné za zadními okny. Jen na kontroverzní tvar sdružených svítilen vzadu si je třeba chvíli zvykat. Námi testovaný vůz byl v prostřední výbavě Elegance, která se chlubí například duální automatickou klimatizací, vyhřívanými předními sedadly nebo systémem varování před čelní kolizí.

Pokud chcete lépe vybavený model, musíte zvolit nejvyšší výbavu Executive. Pro zájemce o základní výbavu je pak připravena varianta Comfort. Přestože příliš mnoho příplatkových prvků na seznamu výbavy na přání nenajdete, zájemci o designové vylepšení jistě potěší tzv. „Robust Pack“. Ten zahrnuje stříbrné ochranné prvky na prazích a náraznících. Ryze efektním prvkem jsou pak stříbrné kryty vnějších zpětných zrcátek.

Uvnitř automobilu potěší ergonomicky skvěle zpracovaná přístrojová deska s kvalitními materiály. Pochvalu si zaslouží dostatečný prostor a to v podstatě ve všech směrech. To je skvělá zpráva u kompaktního crossoveru. Sedadla dostala kvalitnější materiály a pochvalu si také zaslouží dostatečné boční vedení. I na zadních sedadlech je hodně místa a pohodlně se na ně posadí i osoba nadměrného vzrůstu.

Multimediální systém občas potrápí řidiče zhoršenou reakcí na dotyk, takže je nutné konkrétní volbu občas opakovat. Teplota se ovládá na samostatném panelu, který je ovšem také dotykový. Díky tomu, že jsou jednotlivé volby relativně blízko u sebe, není nastavování teploty za jízdy příliš intuitivní. Dobrou konektivitu s přenosným zařízením zajišťují jednotlivé sloty, které se nacházejí pod středovým tunelem.

Zavazadlový prostor má velmi slušný objem 470 litrů a sklopením zadních opěradel lze vytvořit absolutně rovnou plochu.  Díky tomu lze objem zavazadlového prostoru zvětšit až na 1533 litrů. Dobře známý systém nese název Magic seats a umožňuje také zvednutí a fixaci sedáků pro převoz rozměrného nákladu uvnitř kabiny.

Jediná volba

Honda HR-V se v současnosti nabízí pouze s jedinou motorizací. Jedná se o dobře známý motor s atmosférickým plněním a zdvihovém objemu 1498 cm3. Pohonná jednotka poskytuje testované hondě nejvyšší výkon 96 kW při 6600 ot/min a největší točivý moment 155 N.m vrcholí při 4600 ot/min. Tyto parametry zaručují vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,7 s a nejvyšší rychlost 192 km/h. Příznivce výkonnějších motorů jistě potěší chystané rozšíření motorové palety o přeplňovaný benzinový a naftový čtyřválec.

Kvůli přísnějším emisním normám prošel motor drobnou úpravou. Povrch válců byl speciálně vyhlazen pro snížení tření. Novou vrstvu dostalo také vedení rozvodového řetězu, což má mimo jiné pozitivně přispět i k úspoře pohonných hmot. Inženýři Hondy zapracovali také na odhlučnění a to především v oblasti podběhů kol, dveří či zavazadlového prostoru.

Při jízdě si atmosférický čtyřválec zaslouží pochvalu za velmi kultivovaný projev. Výkon je pro běžnou jízdu dostatečný, motor začíná ztrácet dech až v prudších stoupáních nebo při plném zatížení. Charakter pohonné jednotky je samozřejmě ryze atmosférický. Výkon graduje až ve vysokých otáčkách, takže ho musíte poměrně hodně točit, aby předvedl to nejlepší. Díky dobře fungující šestistupňové manuální převodovce to však není žádný problém. Řazení krátkou řadicí pákou je přesné a převodovka se chlubí skvělým odstupňováním. Jednotlivé dráhy řazení jsou navíc až sportovně krátké.

Spotřeba paliva se pohybuje kolem 6,5 litru benzinu v kombinovaném režimu. Na dálnici ukazuje palubní počítač hodnoty začínající sedmičkou a při defenzivní jízdě na běžných silnicích klesá apetit motoru pod šestilitrovou hranici. K dispozici je také režim Econ, který šetří desetinky benzinu prostřednictvím omezení výkonu klimatizace a efektivnějším využitím tempomatu.

Stabilita na prvním místě

Naladění tlumičů Hondy HR-V je trochu tužší, než bychom čekali, takže zatímco podvozek na dobrých silnicích funguje bez problémů, na našich rozbitých okreskách je komfort o něco horší. Ani japonští konstruktéři s něčím takovým, jako jsou české silnice, asi nepočítali. Neobávejte se ale výrazného nepohodlí. Podvozek poměrně slušně funguje i v těchto podmínkách. Škoda jen, že se rázy od větších výmolů přenášejí do interiéru o něco více. 

Karosérie se v zatáčkách příliš nenaklání, což posádce dodává příjemný pocit jistoty. Auto navíc dobře drží směr a rychle reaguje na pokyny řidiče. Potěší také zlepšené odhlučnění kabiny, které jsme kritizovali u předchozího provedení.  

Resumé

Modernizovaná Honda HR-V 1.5 i-VTEC se chlubí originálním designem a prostornou karosérií. Atmosférický motor je dnes spíše raritou, avšak ocení ho jen menší skupina opravdových nadšenců. Důvodem je fakt, že výkon není tak dobře dostupný, jako u přeplňovaných pohonných jednotek.  Základní cena není nejnižší, ale zahrnuje poměrně slušnou základní výbavu. Pokud chcete crossover s tužším podvozkem a skvělou převodovkou, rozhodně testovanou Hondu HR-V vyzkoušejte!

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Honda
Model:HR-V
Karosérie:Crossover
Motor:1.5 i-VTEC
Palivo:benzín
Rok výroby:2018
Technické parametry
Typ motoru:Atmosferický zážehový čtyřválec
Válce:4
Objem motoru:1498 ccm
Nejvyšší výkon:96/6600 [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:155/4600 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:192 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:10,7 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:7,1/5,0/5,8 l
Velikost zav. prostoru:470 l
Objem nádrže:50 l
Pohotovostní hmotnost:1388 Kg
Nosnost:402 Kg
Základní cena:499 900 Kč
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:499 900 Kč

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -