Největší rodinné kombi od Fordu je již několik let příjemným zpestřením střední třídy. Čtvrtá generace tohoto vozu je mimořádně pohledná a skvěle se řídí. Škoda jen, že je jeho nástupce v nedohlednu, a tak visí osud modelové řady Mondeo na vlásku. Testovali jsme špičkově vybavený vůz s pohonem všech kol ve sportovním provedení ST-line.
Současná generace Fordu Mondeo se nám opravdu líbí. Stále se nemůžeme nabažit přední části ve stylu Aston Martin, která přináší tomuto rodinnému automobilu elegantně sportovní nádech. Hlavním charakteristickým prvkem je rozměrná maska chladiče se žraločím vzhledem. V rámci posledního faceliftu došlo k přesunutí LED světel pro denní svícení do předního nárazníku. Zadní partie zase efektně navazují na zbytek automobilu. Snad jen víko zavazadlového prostoru s elektrickým ovládáním by se mohlo otevírat o trochu rychleji.
Exteriér testovaného vozu byl obdařen sportovními prvky výbavy ST-line. Co tato výbava zahrnuje? Auto se například chlubí upraveným předním a zadním nárazníkem, prahovými lišty z označením ST-line a v neposlední řadě také sportovními pedály. Za příplatek 6 500 Kč dostanete červeně lakované třmeny, které vykukují z útrob atraktivních devatenáctipalcových litých kol. Ty jsou rovněž za příplatek, ve standardu ST-line jsou totiž kola o rozměru 18 palců.
Uvnitř potěší přehledné zpracování a skvělá ergonomie. Za volantem si najde místo snad opravdu každý. Prostor je dostatečný ve všech směrech. Ocenili bychom snad jen o něco delší sedáky. Vzadu je však místa při porovnání s konkurencí o něco méně. Zavazadelník rovněž nepatří mezi největší, ale naložíte do něj vše, co potřebujete. Na nějakou hru papírových údajů si Ford příliš nehraje, za což zaslouží palec nahoru.
Přístrojová deska je spíše konzervativně pojatá a překvapí některými nepříliš kvalitními materiály. Týká se to plastů v oblasti středové konzole a také nepěkným provedením vybraných tlačítek. Jednotlivé přístroje jsou však přehledné a působí atraktivně. Přepracovaný infotainment SYNC 3 má lepší grafiku a větší ovladače, takže práce s ním je příjemnější než dříve. Systém navíc reaguje rychleji. Není to sice o špička ve třídě, ale rozhodně nikoho nezklame.
Pohon testovaného Mondea Kombi měl na starost vznětový čtyřválec 2.0 TDCi. Jedná se o nejvýkonnější vznětovou motorizaci právě pro tento model. V nabídce je ještě slabší dvoulitr, který disponuje výkonem 150 koní. Námi testovaný vůz dosahuje nejvyššího výkonu 132 kW při 3500 ot/min. Největší točivý moment pak činí 400 Nm. Dynamika je lehce nadprůměrná a motor se chlubí solidním odhlučněním. Právě to zajistí příjemnou atmosféru především při dálniční jízdě.
Motor byl spojen s dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou PowerShift, která se rychlostí řazení téměř vyrovná konkurenčnímu DSG. Pochvalu zaslouží za jemnost řazení a také intuitivní chování prakticky při jakémkoliv jízdním stylu řidiče. Samozřejmostí je sportovní režim a nechybí ani pádla pod volantem pro manuální řazení. Trochu nešťastné je snad jen samotné ovládání voliče. Snadno totiž dojde k záměně při volbě jednotlivých režimů.
A jak je na tom Ford Mondeo se spotřebou pohonných hmot? Při klidné jízdě mimo město ukazoval palubní počítač námi testovaného vozu hodnoty začínající pětkou. Ve městě jsme pak jezdili kolem 7 l/100 km. Při dodržování rychlostních limitů na dálnici pak počítejte se spotřebou 6,7 l na 100 kilometrů.
Jestliže motor 2.0 TDCi v porovnání s konkurencí v ničem příliš nevyniká, jsou to především jízdní vlastnosti, kterými testované Mondeo Kombi dělá vrásky na čele prakticky všem konkurentům. A přestože se i ostatní v této oblasti lepší, stále si Ford Mondeo udržuje určitou výhodu.
Podvozek je vyvážený a řidiči poskytuje dobrou zpětnou vazbu. Ford se navíc chlubí perfektním držením stopy v zatáčkách, na kterém se pozitivně podepisuje tužší odpružení výbavy ST-line. I tak si ale podvozek zaslouží pochvalu za mimořádnou schopnost filtrovat nerovnosti našich silnic. Pohon všech kol využívající spojku Haldex pomůže v náročných zimních podmínkách, ale při rychlých průjezdech zatáčkami příliš neohromí. Brzdy jsou účinné a nevadnou ani při opakovaném brzdění. Navíc se velmi dobře dávkují.
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi AWD je prostorné pohledné kombi, které skvěle jezdí a pěkně se řídí. Možná uvnitř nenaleznete takové materiály a zpracování, jako v některých německých vozech této třídy, Ford je zase zárukou lepšího pocitu z jízdy. Pokud tedy rádi řídíte a máte rodinu, může být tento vůz tou správnou volbou. Sympatický je také fakt, že výbava ST-line nenabízí pouze designové výstřelky, ale reálně zlepšuje jízdní vlastnosti vozu.
Tým AUTOINDEX.CZ
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Ford |
Model: | Mondeo |
Karosérie: | Kombi |
Motor: | 2.0 TDCI |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2018 |
Technické parametry | |
Typ motoru: | Přeplňovaný vznětový čtyřválec |
Nejvyšší výkon: | 132/3500 [kW, ot/min] |
Největší toč. Moment: | 400/2000-2500 [Nm, ot/min] |
Maximální rychlost: | 216 km/h |
Zrychlení 0 - 100 km/h: | 9,5 s |
Spotřeba – město / mimo město / kombinace: | - / - / 6,1 l |
Velikost zav. prostoru: | 500 l |
Objem nádrže: | 64 l |
Pohotovostní hmotnost: | 1703 Kg |
Nosnost: | 627 Kg |
Základní cena: | 719 990 Kč (1.5 EcoBoost, Trend, Kombi) |
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou: | 993 990 Kč (2.0 TDCi AWD Powershift, Titanium) |