Pětsetosmička má dlouhou historii oblíbeného modelu v provedení sedan nebo kombi SW. Tentokrát se konstruktéři inspirovali v konceptech Peugeot Exalt a Peugeot Instinct a opět prokazují, že tento renomovaný výrobce jde svojí cestou a chce se prosadit rozmanitější a vyhraněnější nabídkou v relativně konzervativním segmentu D. Výsledkem tohoto úsilí je luxusní pětidveřový fastback s odvážným designem a nejmodernější technologickou výbavou, který rozhodně zařazuje novinku mezi elegantní sportovní vozy.
Exteriér nového Peugeotu 508 zcela zřetelně představuje posun k luxusnějším kategoriím a navíc se dost liší od svých konkurentů. Výška vozu byla snížena na 1403 mm a plynulá aerodynamická karoserie tak vzhledově navazuje na dříve oblíbené vozy kupé. Uprostřed mřížky sání dnes najdeme logo lva a nad ním na kapotě označení 508. Mezi světlomety Full LED je jemně propracovaná šachovnicová maska chladiče. LED denní světla mají atraktivní tvarování a rámují celý předek vozu od světlometů až po mřížky sání vzduchu v náraznících. Zákazník si může vybrat z deseti barev karosérie a několika variant čalounění sedadel a interiérových doplňků.
Kapota byla snížena a přední část působí dynamicky stejně jako boční linie, které dokončují špičkové vytvarování karoserie. Novinka při své délce 4750 mm působí velmi kompaktně. Zajímavostí jsou poměrně užší boční prosklené plochy s bezrámovými dveřmi, tedy opět netradiční řešení, které v konečném důsledku zvyšuje atraktivní vzhled. Navíc kola plně zaplňují podběhy a v nabídce je několik tvarově atraktivních disků. Vzadu upoutají trojrozměrná zadní světla Full LED s typickými grafickými lvími drápy a jejich svítivost se přizpůsobuje intenzitě okolního denního světla nebo tmě. Eleganci zadní části navíc umocňuje důvtipně řešené víko zavazadlového prostoru.
Interiér nového Peugeotu 508 je vybaven špičkovými materiály. Příkladem je exkluzivní jemná kůže Nappa s prošíváním nebo dřevěné prvky z pravého dřeva v kombinaci s chromovanými detaily v matném nebo i černém provedení. Po celé kabině jsou rozmístěny praktické úložné prostory a nechybí ani čtyři zásuvky s USB vstupy a dalších několik 12V zásuvek, jednu najdeme i v zavazadlovém prostoru. Na přání může mít majitel také panoramatické otevíratelné střešní oknonebo prémiovou Hi-Fi soupravu prestižního výrobce FOCAL.
Po usednutí do vozu zaujme zdařilá palubní deska ve stylu nejnovějšího uspořádání kabiny Peugeot i-Cockpit s kompaktním volantem, vyvýšenou digitální přístrojovou deskou s možností vlastní konfigurace a velkým barevným kapacitním dotykovým desetipalcovým HD displejem. Středový dotykový displej je dokonale zabudovaný do palubní desky a je v téměř stejné výšce jako přístrojový panel. Kapacitní dotykový displej má v základní verzi výbavy Active úhlopříčku 8 palců, od úrovně Allure je 10-ti palcový s vysokým rozlišením.
Jako u některých dalších modelů Peugeotu, také zde najdeme sedm chromovaných ovladačů ve tvaru klavírních kláves, které jsou výrazně začleněny do palubní desky a umožňují přístup k hlavním funkcím a nastavení jednotlivých systémů prostřednictvím dotykové obrazovky. Ovládají rádio, klimatizaci, navigaci, nastavení parametrů vozu, telefon, mobilní aplikace a i-Cockpit® Amplify. Tento systém umožňuje konfiguraci prostředí, zejména intenzitu jasu a barvu displejů, nastavení parametrů hudby až po ovládání vícebodové masážní funkce příjemných sedadel. I-Cockpit Amplify působí prostřednictvím voliče režimu řízení (ECO/Sport/Confort/Normal)přímo na dynamické funkce vozu a v případě verze s řízeným odpružením nabízí i ovládání tlumičů. Výsledkem pro řidiče je skutečný zážitek z vlastní jízdy a ovládání vozu.
Pokrokové technické novinky vyvinuté v rámci skupiny PSA jsou plně využity také v představeném Peugeotu 508. Příkladem je použití platformy EMP2, která poskytuje skvělé dynamické vlastnosti a podílí se na dalším snižování hmotnosti až o 70 kg oproti předchozí generaci. Právě to pozitivně ovlivňuje nejen spotřebu, ale zlepšuje také pasivní bezpečnost a výkon. V rámci výroby byl zaveden nový postup svařování karoserie s použitím speciálního konstrukčního lepidla, které zajišťuje větší tuhost a lepší trvanlivost.
Z dalších pokrokových řešení stojí za pozornost montáž nových silentbloků přední nápravnice pro lepší odpružení a odfiltrování vibrací, přizpůsobení víceramenné zadní nápravy spojené s tlumiči s řízeným variabilním odpružením – Active Suspension Control nebo přesnější seřízení nápravového systému včetně kalibrovaného nastavení elektrického posilovače řízení. Karoserie má nyní větší pevnost a došlo i k zesílení skel o jeden mm oproti standardní tloušťce.
Nový Peugeot 508 nabízí širokou škálu nejmodernějších podpůrných prvků řízení podle náročných kritérií EuroNCAP. Například zcela nový systém nočního vidění (Night Vision) používá infračervenou kameru a umožňuje rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na dálku až 200–250 m, tedy více než dosah potkávacích světel, infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče.
V městském provozu má řidič pro určité manévry k dispozici další podpůrné prvky řízení, jako je Visiopark 2 (výhled v úhlu 360°) a poslední generace systému Full Park Assist s perimetrickou funkcí FlankGuard. V tomto případě systém během parkování nebo vyjíždění z parkovacího místa automaticky ovládá řízení, zrychlení a brzdění.
Poslední generace systému automatického nouzového brzdění rozpozná chodce a cyklisty a to ve dne i v noci, do rychlosti 140 km/hod. Nechybí také systém varování před srážkou, aktivní varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světlometů nebo systém sledování pozornosti řidiče.
Bezpečnost výrazně zvyšuje propracovanější systém rozpoznání dopravních značek, udržování vozu v jízdním pruhu, sledování mrtvého úhlu nebo adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go. Tedy všechno nejmodernější technologie, které účinně pomáhají řidičům při řízení a v mnohých případech zabraňují kolizi. Zajímavostí je také možnost indukčního dobíjení telefonů a funkce Mirror Screen pro hlasové ovládání prostřednictvím telefonu.
V nabídce nové 508 jsou dva nové typy benzínových motorů, plně splňující dnešní přísné emisní limity.Základem je motor 1,6 litrů. Jedná se o agregát 1.6 PureTech 180 S&S s automatickou osmistupňovou převodovou EAT8 a 1.6 PureTech 225 S&S s automatickou osmistupňovou převodovou EAT8u verzí GT. Podobně jako zážehové motory, tak i vznětové agregáty plně splňují emisní normu Euro 6.2. Pro zájemce o dieselové provedení jsou připraveny motory 1,5 l a 2,0 l BlueHDi. Jedná se o agregát 1.5 BlueHDi 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6, což je základní verze, jediná s manuální šestistupňovou převodovkou.
Dalším motorem je 1.5 BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovou EAT8, 2.0 BlueHDi 160 S&S s automatickou osmistupňovou převodovou EAT8 a nejvýkonnější provedení 2.0 BlueHDi 180 S&S opět s novou automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8. Toto nové převodové zařízení je spojené s impulzním elektrickým ovládáním zajišťujícím rychlejší a plynulejší řazení převodů.
Podle informací dovozce se v příštím roce také počítá u 508 s hybridním benzinovým motorem typu Plug-In. Pětsetosmička se bude nabízet ve výbavě Active, Allure a GT Line, pro nejnáročnější je připraveno provedení GT ve špičkové výbavě. Nejlevnější provedení nového Peugeotu 508 s motorem 1.5 BlueHDi 130 S&S MAN6 pořídíte za 730 000 Kč, nejluxusnější model GT s motorem 2.0 BlueHDi 180 S&S EAT8 za 1 070 000 Kč. Další informace o tomto novém atraktivním radikálním fastbacku přineseme brzy v našem redakčním testu.
Tým AUTOiNDEX.cz