Model T-Roc je dalším přírůstkem do rodiny oblíbených SUV od automobilky Volkswagen. Směle se může zařadit vedle koncernového sourozence Arona, případně větší Karoq. Vzhledově však nabízí o něco navíc. Testovali jsme T-Roc se vznětovým čtyřválcem 2.0 TDI a automatickou převodovkou DSG.
Volkswagen T-Roc na silnici opravdu nepřehlédnete. Hned v úvodu s radostí píšeme, že se nám jeho design opravdu líbí. Hlavními rysy tohoto modelu jsou světla pro denní svícení z LED diod, které mají jedinečný tvar. Originálně také působí blinkry zabudované v nárazníku. Karosérie připomíná z bočního pohledu kupé a efektní vzhled navíc podtrhuje robustní zadní sloupek.
Auto se nabízí v jedenácti barvených odstínech, jež lze kombinovat se čtyřmi barvami střechy. Je tedy vidět, že designéři a marketingoví specialisté značky kladli důraz zejména na individualitu a výrazný styl této novinky.
Pozitivní dojem z modelu T-Roc v nás evokuje také interiér. Dominantou přístrojové desky je digitální štít (Active Info Display), který nahrazuje klasické analogové přístroje. Součástí tohoto infotainmentu je i barevný displej uprostřed. Překvapivě tento systém stále sází na otočné ovladače, například pro regulaci hlasitosti nebo ovládání menu. To však platí například i pro regulaci teploty klimatizace. Avizované řešení chválíme, protože ho považujeme za to nejintuitivnější.
Volant, který skvěle padne do ruky, se může pochlubit efektním zploštěním ve spodní části. Pochvalu si zaslouží skvělé zpracování interiéru včetně dokonalého slícování plastů. Ty jsou překvapivě z tvrdšího materiálu, než bychom očekávali, což je jedna z mála výtek směřovaná vůči interiéru. Sedadla jsou optimálně tuhá a poskytují solidní boční vedení.
Vpředu chválíme dostatek prostoru prakticky ve všech směrech. To samé platí i pro místo vzadu, kterého je jen o něco méně, než ve větší Atece. Zavazadelník se chlubí objemem 445 litrů pro variantu s pohonem předních kol a 392 litrů pro námi testovanou variantu 4x4. Velikost považujeme za dostatečnou pro převoz několika zavazadel, například při jízdě na chalupu.
Ještě nedávno byla pohonná jednotka 2.0 TDI jedinou možnou volbou pro příznivce vznětových motorů. S příchodem nové emisní normy a přísné metodice měření (WLTP) i tato motorizace zmizela z nabídky. A není jediná. V současnosti (září 2018) se T-Roc nabízí pouze s nejslabším tříválcem 1.0 TSI. Nutno však dodat, že se jedná pouze o dočasné řešení a my už se těšíme na další motorizace, které se objeví, jakmile proběhnou povinné kontrolní záležitosti. Pojďme se ale podívat na testovaný dvoulitr, který má stále co nabídnout.
Jeho nejvyšší výkon činí 110 kW při 3500 ot/min. Maximální hodnota točivého momentu 340 N.m pak vrcholí v rozmezí 1750 – 3000 ot/min. Motor nabízí solidní dynamiku při velmi rozumné spotřebě pohonných hmot. Samozřejmě, že se nejedná o kdovíjakého sprintera, při běžném zatížení však brzdou provozu rozhodně nebudete. Dokonce i rychlé předjíždění je bezpečnou záležitostí. Motor si také zaslouží pochvalu za kultivovaný chod a dobré odhlučnění.
Pohon všech kol 4Motion využívá elektronicky řízenou vícelamelovou spojku. Vyšší efektivity systém dosahuje díky částečnému odpojování zadní nápravy. Děje se tak především při brzdění nebo malém využití točivého momentu. To pochopitelně přispívá k vyšší úspoře paliva. Systém 4Motion má několik jízdních režimů. Ty se ovládají otočným ovladačem na středové konzole. K dispozici jsou režimy Snow, Street, Offroad a Offroad Individual s možností vlastního nastavení. Nechybí však ani standardní volič jízdních režimů, který zase mění nastavení převodovky, posilovače řízení, podvozku, reakci plynového pedálu, apod. K dispozici jsou režimy Comfort, Normal, Eco, Sport a Individual.
Automatická dvouspojková převodovka DSG si s motorem velmi dobře rozumí a jen málokdy na sebe upozorní nepříliš plynulou reakcí. Jinak je ale velmi komfortním společníkem a především ve městě dokáže posádku doslova hýčkat. Nechybí ji sportovní režim ani možnost manuálního řazení pomocí pádel pod volantem. Právě v tomto módu dokáže reagovat na pokyny řidiče s minimální prodlevou. Na dálnici při 130 km/h udržuje převodovka otáčky pod hranicí 2000 ot/min., což přispívá k úsporné jízdě a solidnímu cestovnímu komfortu.
A jak je na tom motor se spotřebou pohonných hmot? Ve městě nebo na dálnici počítejte se spotřebou kolem 7,5 litru na 100 kilometrů. Mimo město se hravě dostanete na šestilitrovou hranici. A to je na SUV s pohonem všech kol a automatickou převodovkou příjemná hodnota.
Podvozek testovaného modelu T-Roc 2.0 TDI je tužšího charakteru. Díky tomu se hravě proplétá mezi zatáčkami a působí poměrně obratným dojmem. Karosérie se u toho prakticky vůbec nenaklání. Snad jen přejezd výmolů se výrazněji přenáší do interiéru. Díky tomu se tedy mimo zpevněné komunikace příliš nehodí, polní či lesní cesta mu však s jistou dávkou opatrnosti nedělá sebemenší problém. Právě v těchto podmínkách řidič ocení pohon všech kol a související volič jízdních režimů.
Pro zlepšení vlastností na nekvalitním povrchu bychom však zvolili menší kola. Námi testovaný vůz byl totiž vybaven devatenáctipalcovými koly, která se na naše silnice přeci jen příliš nehodí. Řízení je poměrně přeposilované a mnoho zpětné vazby nenabízí. Na druhou stranu je agilní a relativně přesné. Brzdy jsou účinné a nevadnou ani při opakovaném brzdění. Navíc se velmi dobře dávkují.
Volkswagen T-Roc 2.0 TDI je pohledné SUV s moderní technikou a skvělým zpracováním. Velmi dobře poslouží jako univerzální vůz do města a pro středně dlouhé cestování. Díky svým užitným vlastnostem dokáže uspokojit poměrně široké spektrum uživatelů. Svojí cenovkou se Volkswagen do konce srpna tohoto roku rozhodně nepodbízel. To ale platilo pro solidně vybavený model. V nejlevnějším provedení s benzinovým tříválcem 1.0 TSI je totiž cena o poznání přívětivější. Po základu však asi sáhne jen málokdo. Aby také ne, vždyť takto pěkné SUV by byla škoda trochu nevyšperkovat. Uvidíme, zda se situace změní, až nabídku rozšíří další motorizace.
Tým AUTOiNDEX.cz
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Volkswagen |
Model: | T-Roc |
Karosérie: | Crossover |
Motor: | 2.0 TDI |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2018 |
Technické parametry | |
Typ motoru: | Přeplňovaný vznětový čtyřválec |
Válce: | 4 |
Objem motoru: | 1968 ccm |
Nejvyšší výkon: | 110/3500 [kW, ot/min] |
Největší toč. Moment: | 340/1750-3000 [Nm, ot/min] |
Maximální rychlost: | 200 km/h |
Zrychlení 0 - 100 km/h: | 8,4 s |
Spotřeba – město / mimo město / kombinace: | 5,4/4,8/5,1 l |
Velikost zav. prostoru: | 392 l |
Objem nádrže: | 55 l |
Pohotovostní hmotnost: | 1530 Kg |
Nosnost: | 490 Kg |
Základní cena: | 457 900 Kč (1.0 TSI, T-Roc) |
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou: | N/A |