Skončil čas her ? - Peugeot 407 2.0 HDI (TEST)

Testy
06.08.2004

F T G

Skončil čas her ? - Peugeot 407 2.0 HDI (TEST)

Francouzská automobilka již delší dobu sází na netradiční design svých vozů, což bezesporu potvrzuje i originální zpracování nového představitele střední třídy Peugeot 407. Neobvyklým prvkem designového ztvárnění automobilu je zejména protáhlá přední část, jejíž převis je dlouhý neuvěřitelných 1029 mm.

Neobvyklým prvkem designového ztvárnění automobilu je zejména protáhlá přední část, jejíž převis je dlouhý neuvěřitelných 1029 mm.

Zajímavým prvkem je nekonvenční maska chladiče, kterou tvoří rozměrný plastový nárazník s velkým otvorem, dodávajícím avizovanému modelu agresivní nádech. Čistotu značně skloněného čelního skla s čtvercovým tvarem mají na starost efektní stěrače, jenž se kývají proti sobě podobně jako u modelu 307 a představují tak další neobvyklé řešení v tomto segmentu.

Nejen tyto prvky však odlišují automobil od ostatních konkurenčních značek, jenž většinou působí více nenápadným dojmem. Rodinný sedan 407 lze totiž s trochou nadsázky přirovnat k vozu kategorie kupé, což potvrzuje i vysoká a zároveň kráká záď.

Jediným nedostatkem se může zdát menší zavazadlový prostor, jehož objem je udáván hodnotou 407 l. Průměrný je rovněž prostor na zadních sedadlech. Právě na nich se kvůli svažující se střeše sedí trochu níže.

Pohledná přístrojová deska je v kombinaci s čtyřramenným volantem zárukou příjemné jízdní pohody. Tu ještě více umocňuje nadstandardní informační LCD obrazovka navigačního systému, kterým byl prezentovaný vůz vybaven.

Moderní systém obsahoval CD s Českou Republikou, takže jsme si mohli vychutnávat jízdu řízenou pomocí přesné satelitní lokalizace. Příjemný hlas upozorňoval na důležité křižovatky spolu s grafickou podporou na barevném displeji.

Multifunkční systém komunikuje s řidičem v anglickém jazyce. Ocenili jsme také integrovaný telefon se slotem pro SIM kartu. Důmyslná technologie zvládá dokonce i předčítat příchozí textové zprávy napsané v anglickém jazyce.

K dispozici jsme měli variantu ve špičkové výbavě „Pack Executive“. Vrchol v nabídce představuje výbava „Pack Dynamic“, jenž se liší pouze vzhledovým ztvárněním litých kol a polokoženým čalouněním ve standardu tohoto paketu. Testovaný automobil byl vybaven luxusními doplňky jakou jsou například parkovací čidla v zadním nárazníku, sedmnáctipalcová kola, samočinné xenonové světlomety nebo sledování tlaku v pneumatikách. Nechyběly ani samočinné stírače, elektrické seřizování předních sedadel a další prvky posunující jízdní komfort s vozem střední třídy o pořádný kus dopředu. Zmiňovaná navigace byla stejně jako například kožené čalounění součástí výbavy na přání.

Z široké škály pohonných jednotek jsme zvolili vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 1997 cm3. Ten by se měl stát podle předběžných odhadů našeho dovozce nejlépe prodávanou motorizací právě pro tento model.

Šestistupňová převodovka spolu s ekologickým filtrem pevných částic naznačuje míru použitých moderních řešení při vývoji tohoto agregátu. Pozitivní zprávou je, že ani při razantním sešlápnutí plynového pedálu jsme nezaznamenali černý kouř za vozem, což je způsobeno především zmíněným filtrem, který významnou měrou snižuje množství sazí ve výfukových plynech. Naftový agregát úzce spolupracuje se systémem vstřikování common-rail. Zajímavostí je použití keramického dílu, jenž se pod napětím roztahuje a ovládá tak jehlu trysky. Nejen díky tomuto řešení reaguje sedan o hmotnosti 1590 kg na sebemenší podněty řidiče a při sešlápnutí plynového pedálu prudce vyráží vpřed.

Nejvyšší výkon 100 kW při 4000/min. je v kombinaci s největší hodnotou točivého momentu 320 Nm při 2000/min. zárukou solidní jízdní dynamiky.

Spotřeba je velice závislá na stylu jízdy, v našem případě se pohybovala na příznivé hodnotě 6,2 l/100 km. S automobilem jsme za týden najeli přes 2500 kilometrů jízdním stylem, který většinou striktně respektoval rychlostní omezení na dálnicích a silnicích v rámci EU. Novinka potvrdila slušnou míru pohodlí a komfortu i při náročných cestách, jenž od řidiče vyžadují maximální koncentraci. Jedinou nevýhodou pohonné jednotky 2.0 HDI je její průměrný dynamický potenciál do 1800 otáček za minutu. Tam jsme ve srovnání s ostatními konkurenty očekávali přeci jenom větší ochotu zrychlovat. Drobné nedostatky si ovšem „čtyřistasedmička“ plně vynahrazuje perfektními jízdními vlastnostmi.

Pohodlné nastavení podvozku precizně tlumí nerovnosti nekvalitních silnic, není však na úkor sportovních vlastností.

Při průjezdu zatáčkou na hranici adhezních schopností se vůz chová přísně neutrálně, k čemuž bezesporu přispívá víceprvková zadní a lichoběžníková přední náprava. Zejména na mokrém povrchu řidič ocení účinný systém ESP. Potencionální zájemce určitě potěší bohatá bezpečnostní výbava, která může být zastoupena až devíti airbagy.

Pokud osobitý Peugeot 407 s jedinečným designem a výbornými jízdními vlastnostmi dokáže navázat na prodejní úspěchy svého předchůdce, bude mít konkurence rozhodně o čem přemýšlet.

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Peugeot 407 2.0 HDI

Motor

Vznětový přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 1997 ccm. Kompresní poměr 18:1. Největší výkon 100 kW při 4000/min. Největší točivý moment 320 Nm při 2000/min.

Převodné ústrojí

Přední poháněná náprava. Šestisupňová přímo řazená převodovka.

Podvozek

Lichoběžníková konstrukce vpředu, víceprvková vzadu. Kotoučové brzdy na všech kolech. Pneumatiky 215/55 R17.

Karoserie

Samonosná, čtyřdveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 208 km/h (naměřeno 212 km/h). Zrychlení z 0 na 100 km/h za 11 s. Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná) 7,7/4,9/5,9 l/100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 272,5 cm. Rozchod kol vpředu/vzadu 156/152,5 cm. Celkové vnější rozměry 467,6/181,1/145,5 cm. Palivová nádrž 70 l.

Cena základního provedení (Základní cena testovaného vozu)

639 000 Kč (864 000 Kč)

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Peugeot
Model:407
Karosérie:Sedan
Motor:2.0 HDI
Palivo:nafta
Rok výroby:2004
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -