Nissan Primera představuje elegantní spojení futuristického designu s vyspělou moderní technologií. Zejména netradiční ztvárnění vnitřního prostoru působí skutečně originálně a to nejen u vozu této kategorie. Progresivně řešená přístrojová deska zaujme dobře čitelným informačním panelem, který společně s ....
Zejména netradiční ztvárnění vnitřního prostoru působí skutečně originálně a to nejen u vozu této kategorie. Progresivně řešená přístrojová deska zaujme dobře čitelným informačním panelem, který spolu s analogovými ukazateli dominuje rozměrnému interiéru. Konstruktéři se snažili co nejvíce zjednodušit ovládání všech provozních funkcí integrací několika tlačítek, joysticku a otočných ovladačů. Pomocí těchto prvků se nastavují i různé funkce audiosoustavy, která disponuje kvalitním zvukem a je zárukou příjemné atmosféry. |
Můžeme konstatovat, že po několikadenním používání důmyslného systému si řidič na jeho ovládání snadno zvykne. Palubní počítač má kromě standardních funkcí rovněž i neobvyklé prvky, mezi které patří například zaznamenaná historie spotřeby. |
Ta je zobrazována v jednoduše čitelném grafu. Praktické jsou také intervaly zbývající do servisních prohlídek. Ocenili jsme kameru umístěnou nad zadní poznávací značkou, která úzce spolupracuje se středovým panelem, pomocí kterého má řidič dokonalý přehled o aktuálním dění za vozem. Kamera je aktivní pouze při zařazeném zpětném chodu. Extravagantní umístění přístrojového panelu na střed je záležitostí individuálního vkusu každého z nás. Největší výhodou tohoto řešení je kratší čas nutný při změně pohledu z vozovky na informační přístroj než při sklopení zraku na klasicky umístěnou přístrojovou desku. |
Je to také ovlivněno rychlejším zaostřením oka z relativně velké dálky na střed přístrojové desky, který je pochopitelně z pohledu řidiče ve větší vzdálenosti oproti standardně umístěným ukazatelům provozních údajů. |
Avizovaný vůz nabízí posádce dostatek pohodlí i při delším cestování a jeho komfort rovněž umocňuje dostatečně velký zavazadlový prostor s objemem 465 litrů. Jízdní vlastnosti plně odpovídají automobilu daného segmentu. Vůz je vybaven unikátním systémem multilink. Největší devizou víceprvkového zavěšení zadní nápravy je udržování obou kol ve svislé poloze, což přináší žádanou stabilitu i při vysokých rychlostech. Při jízdě na hranici adhezních vlastností jsme v důvěrně známých zatáčkách dosahovali rychlejších průjezdových časů oproti většině konkurenčních značek této třídy. |
Zaznamenané výkony byly trochu zkresleny nadstandardními sedmnáctipalovými koly z lehkých slitin, které opět potvrdily své schopnosti při limitní jízdě. Je jen škoda, že se tyto kola stále pohybují v relativně vysokých cenových hladinách oproti kolům šesnáctipalcovým. |
Vznětový agregát o zdvihovém objemu 2184 cm3 a největším výkonu 102 kW při 4000/min. dělá z automobilu opravdu hbitého společníka. Spotřeba je i při častém využívání dynamického potenciálu vozu na rozumné úrovni. Při testu jsme naměřili kombinovanou spotřebu 6,8 l/100 km. V kombinaci se šestistupňovou převodovkou je tato pohonná jednotka rozhodně zajímavou volbou. |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor |
Zážehový řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 2184 ccm. Největší výkon 102 kW při 4000/min. Největší točivý moment 314 Nm při 2000/min. |
Převodné ústrojí |
Pohon předních kol. Šestistupňová přímo řazená převodovka. |
Podvozek |
Kotoučové brzdy na všech kolech. Víceprvkové zavěšení zadní nápravy multilink. Pneumatiky 215/55 R17. |
Karoserie |
Samonosná, pětidveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 203 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,2 s. Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná) 8,1/5/6,1 l/100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 268 cm. Rozchod kol vpředu/vzadu 153/153,5 cm. Celkové vnější rozměry 456,5/176/148 cm. Palivová nádrž 62 l. |
Akční cena vozu (výbava Tekna) |
754 200 Kč |
Tým AUTOiNDEX.cz
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Nissan |
Model: | Primera |
Karosérie: | Kombi |
Motor: | 2.2 |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2004 |
Technické parametry |