Jedinečný projekt, jehož pečlivě vybrané účastnice se rozhodly realizovat své závodní ambice přímo na okruzích Velké Británie lze hodnotit jako atraktivní alternativu k současným podnikům motoristického sportu. Ženy a slečny nad 18 let s platným řidičským průkazem (pro území UK) bez jakýchkoli předchozích zkušeností z motoristického sportu se mohly registrovat...
Ženy a slečny nad 18 let s platným řidičským průkazem (pro území UK) bez jakýchkoli předchozích zkušeností z motoristických závodů se mohly registrovat přes internet v rámci vyhlášení tohoto skutečně ojedinělého šampionátu. Na základě vyplněných formulářů pak odborná komise v čele s uznávanými odborníky z dané oblasti vybrala necelou třetinu z celkového počtu 10 000 zájemkyň. Ty následně procházely výběrovými kempy na různých závodních okruzích v Anglii, Irsku, Skotsku a Walesu, kde absolvovaly náročné testovací jízdy s vozy Mazda MX-5. |
Posledního finálového výběru se účastnilo padesát žen, ze kterých bylo vybráno šestnáct závodnic a dvě náhradnice pro vlastní šampionát RX-8 Formula Woman 2004. |
Před závodem absolvovalo všech osmnáct závodnic velmi náročným trénink, který zahrnoval nejen pro drtivou většinu žen první seznámení s upraveným vozem Mazda RX-8, ale také obtížné disciplíny, prověřující fyzickou a psychickou zdatnost účastnic v úzké návaznosti na bezpečnost samotných závodů. První dva závody z celkové série sedmy závodů byly zahájeny 12. června 2004 na okruhu Oulton Park, kde s přehledem zvítězila Natasha Firman (62). |
Třetí a čtvrtý závod byl ve znamení nepříznivého počasí, které v kombinaci s mokrým asfaltem značně zamíchalo dosavadním pořadím. Na stupni vítězů tentokrát stanula Margo Gardner. |
Dominantním prostředím pátého podniku se stal okruh Cadwell Park. Celkové prvenství si i přes dravé vítěztví Lorraine Pinner stále udržovala Natasha Firman, která si svým jistým jezdeckým stylem získávala stále více obdivu. Skutečné drama přinesly finálové šesté a sedmé závody, které se jely 25. července na okruhu Brands Hatch nedaleko Londýna. Velké nadějě si dělala Margo Gardner, která věřila, že může pokořit i vedoucí Natashu Firman. V celkovém pořadí třetí Emma Hayles se již v rozjezdech dostala mimo trať a poškodila svůj vůz, takže jí po celou dobu obou závodů pronásledovaly technické potíže a nakonec skončila v poháru celkově až pátá. |
Ošklivě vyhlížející kolize v šestém závodě měla za následek dva zcela zničené vozy a lehké zranění účastnice Margo Gardner a Lauren Blighton. |
Do cíle jako první dorazila Lorraine Pinner, následovaná závodnicí Bev Tyler a Natashou Firman. Toto pořadí se zopakovalo také v sedmém, posledním závodě, kdy se po opakovaném startu vedení okamžitě ujala ambiciózní Lorraine. Cíl posledního sedmého závodu spařilo pouze třináct závodnic. Historicky první královnou poháru RX-8 Formula Woman se tak stala Natasha Firman. Může se radovat z řady zajímavých cen, mezi nimiž je také možnost startovat v zimní sérii Formula Palmer Audi. Rozhodně atraktivní je i cena v podobě zapůjčení vozu Mazda MX-5 do konce tohoto roku. Ceny předávala vítězkám paní Lyn St James, známá účastnice legendárních závodů v Indianapolis v roce 1992. Automobil Mazda RX-8 tak potvrzuje své kvality rovněž na závodních okruzích, kde se plně prokázal výkonový potenciál rotačního motoru a optimální nastavení podvozku s rozložením hmotnosti 50:50. |
Celkové výsledky RX-8 Formula Woman 2004
Jméno a příjmení |
Celkové výsledky |
Natasha Firman |
215 |
Lorraine Pinner |
209 |
Bev Tyler |
116 |
Juliette Thurston |
146 |
Emma Hayles |
122 |
Margo Gardner |
112 |
Pippa Cow |
104 |
Lauren Blighton |
94 |
Nicola Robison |
80 |
Judith Lyons |
74 |
Sarah Bennett-Baggs |
73 |
Amy Handford |
70 |
Victoria Hardy |
63 |
Max Thompson |
47 |
Catherine Gard |
31 |
Joanna Linton |
28 |
Karen Andrews |
20 |
Tým AUTOiNDEX.cz