Toyota C-HR Hybrid - odvážná cesta (TEST)

Testy
15.05.2018

F T G

Toyota C-HR Hybrid - odvážná cesta (TEST)

Toyota na sebe v poslední době upozorňuje stále odvážnějším designem svých nových modelů. Jedním z posledních důkazů je crossover C-HR, který budí pozornost, kamkoliv s ním přijedete. Testovali jsme variantu Hybrid, jenž má zajistit úsporný provoz a určitou jedinečnost. Jak se s ní jezdí?

Toyota C-HR je originál již na první pohled. Její futuristický design působí neotřele a moderně zároveň. Jakoby ani Toyota nebyla při navrhování tohoto vozu svazována nějakými konvencemi. Zejména zadní partie jsou velice agresivní a budí nevídanou sportovní jiskru. Velký spoiler nad okrajem zadního okna tento dojem ještě umocňuje. Stejně jako náznak difuzoru a ostré hrany.

V kombinaci s šípovitými světlomety a černou střechou hraje tento crossover na emoce snad všech fanoušků značky. Toyota tedy tímto počinem hází za hlavu konzervativní ztvárnění svých starších modelů a jako by zahájila novou éru. Stačí se jen podívat na agresivně střiženou příď s moderními světlomety. Ty mají efektivně zalomený pásek LED světel pro denní svícení. Atraktivně rovněž působí falešné nasávací otvory v rozích a diamantové otvory ve spodní části nárazníku. Ty posádka nalezne například i ve stropním čalounění interiéru.

Právě vnitřek vozu se rovněž chlubí množstvím nápadů a designových výstřelků. Palubní deska je orientovaná směrem k řidiči, což zpříjemňuje celkový dojem z interiéru. Dominantním prvkem je displej multimediálního systému. Ten je ovšem designově propojen se zbytkem palubní desky poměrně výraznou lištou s barevným lakováním. Právě barevné prvky mají přinést oživení. Týká se to nejen palubní desky, ale také části sedáků, hlavových opěrek a v neposlední řadě i dveřních panelů.

A jak je na tom C-HR s vnitřním prostorem? Vpředu je místa dostatek prakticky ve všech směrech, vzadu je to ale o něco horší. Problém totiž nastává, pokud před vámi sedí nadprůměrně vzrostlý jedinec. Příliš prostoru však není ani v oblasti hlavy a to kvůli svažující se střeše. Výhled z druhé řady sedadel rovněž není kdovíjaký a to kvůli úzkým bočním oknům. Pochvalu si naopak zaslouží boční dveře zakrývající prahy. Díky tomuto řešení si posádka neumaže nohavice při vystupování a nastupování.

Do zavazadlového prostoru lze naložit až 377 litrů nákladu, což je hodnota odpovídající hatchbacku nižší střední třídy. Prostor lze pochopitelně zvětšit díky děleným zadním opěradlům. Při sklopení opěradel však vzniká schůdek, který může komplikovat umístění rozměrnějšího nákladu.

Prověřený hybridní systém

Toyota je tradiční výrobce hybridních pohonů, a tak jsme ani chvíli nepochybovali o funkčnosti jejího systému v modelu C-HR. Zde je elektromotor doplňován atmosférickým benzinovým čtyřválcem o objemu 1.8 l. Celkový výkon hybridního systému činí 90 kW při 5200 ot/min. Dynamické vlastnosti sice nekorespondují se sportovním vzhledem, svižné jízdě se však Toyota C-HR nebrání. Auto dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 11 sekund a nejvyšší rychlost činí 170 km/h.

Hlavním posláním hybridní Toyoty C-HR je ale úsporný provoz, kterého dosahuje prostřednictvím svého sofistikovaného systému. Ten má oproti konkurenci další doplňkové funkce, které ještě zvyšují jeho přidanou hodnotu. Za zmínku stojí například systém EV Mode, pomocí kterého můžete jet výhradně na elektřinu. Funkci lze aktivovat tlačítkem na středové konzole, hned vedle voliče automatické převodovky CVT. Podmínkou jsou samozřejmě dostatečně nabité akumulátory a také dodržení max. rychlosti 50 km/h.

Další zajímavostí je režim B automatické převodovky. Ten umí zvýšenou mírou rekuperovat brzdnou energii. V reálu to znamená, že při jízdě skopce brzdí vůz více motorem a řidič nemusí tak intenzivně používat brzdový pedál. A jaká je spotřeba pohonných hmot?

Ve městě jsme jezdili kolem 3,5 l/100 km, což považujeme za skvělý výsledek. Dálniční jízda pak apetit motoru zvyšuje výrazně nad pětilitrovou hranici. Právě v těchto podmínkách totiž elektromotor příliš nepomáhá. Naopak při dodržování rychlostního limitu na silnicích první třídy se spotřeba pohybuje kolem 4 l na sto kilometrů.

Pochvalu také zaslouží velmi komfortně nastavený podvozek, který však vozu neubírá zcela nic na ovladatelnosti a stabilitě. K té také přispívá poměrně nízké těžiště testovaného crossoveru. Další jedničku dáváme modelu C-HR za schopnost žehlit nerovnosti našich silnic a také velmi slušné odhlučnění. Posilovač řízení je poměrně přeposilovaný a příliš zpětné vazby k řidiči nepřenáší. U hybridního provedení crossoveru to ale není významná piha na kráse.

Resumé

Toyota C-HR Hybrid je originálně pojatý moderní crossover, který přesně koresponduje se současným vývojem na evropském trhu. Splňuje snad všechny předpoklady pro městské využití v jedinečném stylu. Nezaměnitelný design spolu s kvalitně zpracovaným interiérem zaujme snad všechny příznivce odvážných tvarů. Propracovaný hybridní systém s úsporným provozem zase dokáže obhájit vyšší cenu této testované varianty. V kombinaci s komfortním interiérem a příjemnými jízdními vlastnostmi se jedná o silného soupeře v daném segmentu.

Tým AUTOiNDEX.cz

Toyota C-HR Hybrid

Typ motoru:

Atmosférický zážehový + elektromotor

Objem motoru (ccm):

1798

Válce / ventily:

4 / 4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

Nejvyšší výkon soustavy (kW):

72 / 5200

90 / 5200

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

142 / 3600

Maximální rychlost (km/h):

170

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

11,0

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

3,4 / 4,1 / 3,8

Velikost zav. prostoru (l):

377

Objem nádrže (l):

43

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1455-1535

Nosnost (kg):

405

Základní cena (kč):

489 900 (Live, 1.2 Turbo)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

629 900 (Active)

Fotogalerie

Reklama:
  • Autoindex.cz - Reklamujte na portále autoindex.cz
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.