Peugeot 5008 GT - SUV s geny MPV pro sedm (TEST)

Testy
15.05.2018

F T G

Peugeot 5008 GT - SUV s geny MPV pro sedm (TEST)

Přestože Peugeot 5008 považujeme spíše za SUV, chybějící pohon všech kol implikuje původní myšlenku o MPV. Obzvláště pokud nabízí prostorný interiér místo pro sedm cestujících, které umožnila zejména modulární platforma EMP2. Testovali jsme vrcholové provedení GT s úsporným vznětovým motorem 2.0 BlueHDI.

Jednou z hlavncíh předností Peugeotu 5008 je bezesporu stylový design tohoto modelu. Mohutně působící hranatá záď je protažená a díky chromovaným lištám dodává vozu exkluzivní dojem. Předek pokračuje v tradici menšího modelu 3008. Nechybí LED světlomety originálního tvaru a velmi pěkně je provedená mříž s chromovými prvky a dominantním znakem Peugeotu. Navíc testované provedení GT je vybavené nepřehlédnutelným velkoprostorovým střešním oknem. Novinka je díky rozvoru 284 cm největší ze všech SUV v segmentu C.

Nezaměnitelný je rovněž interiér s několika originálními prvky. Volant je spíše tvaru osmiúhelníku, velmi rychle si na něj však zvyknete. Jedinou výtku máme k jeho nastavení v podélném směru, jde pouze málo přitáhnout k tělu. A právě to by často ocenili řidiči vyšší postavy. Veškeré ovládání je na sedmimístné klávesnici uprostřed pod displejem. Zde se přepíná rádio, klimatizace, navigace, nakonfiguruje se zde nastavení funkcí vozidla nebo nastaví telefon a další aplikace. Chce to jenom si trochu tlačítka a funkce osahat a zvyknout si na poněkud netradiční řešení.

Příjemné jsou dřevěné dekory ve dveřích a pod přístrojovou deskou stejně jako prošívaná alcantara na sedadlech. Místo klasických přístrojů je zde takzvaný i-Cockpit, což je vlastně 12,3 palcový přístrojový štít se spoustou funkcí a praktických zobrazení. Řidič si zde může nakonfigurovat vlastní nastavení, například dát si do popředí navigaci a některé informace potlačit nebo stáhnout až na minimum. Celý interiér je v noci příjemně nasvícen LED světly s možností nastavení nebo vypnutí. Ve zdařilém interiéru nechybí řada úložných prostorů a praktických a účelově řešených držáků.

Velmi pohodlným sedadlům vpředu nechybí masážní funkce a dokonce lze volit z několika vůní, které vychází z výdechů klimatizace. Druhou řadu tvoří tři samostatná sedadla a ve třetí další dvě, která se ovládají velmi lehce. Po jejich sklopení do podlahy se získá zcela rovná plocha v kufru. Třetí řadu lze také snadno úplně vyndat a získat tento prostor navíc. V druhé řadě lze jednotlivé sedáky podélně posouvat a opěradla nastavit do pěti různých úhlů. Základní objem zavazadelníku je 780 litrů při pětimístném uspořádání a po sklopení opěradel druhé řady 1940 litrů.

Za volantem

Provedení GT se výhradně nabízí v kombinaci s motorem 2.0 BlueHDi a automatickou převodovkou EAT6 s hydrodynamickým měničem. Je naladěný na 180 koní výkonu a 400 Nm točivého momentu. Všechna síla se přenáší pouze na přední kola. Pohon obou náprav v tomto případě padl za oběť hlavně praktičnosti, stejně jako víceprvkové zavěšení zadních kol. Zrychlení z nuly na sto za 9.1 sekundy sice není nijak závratné, ale síla motoru dostačuje prakticky za všech běžných situací. Ještě před dvěma tisíci otáčkami motor odpovědně zabere a lineárně táhne až za hranici čtyř tisíc za minutu. Tady už začíná slábnout a navíc se v tomto spektru projeví i vyšší hluk, přenášený z motorového prostoru do interiéru.

Nejlépe Peugeotu 5008 vyhovuje klidná jízda. Celé ústrojí se umí hladce rozjíždět a řadit, snad jen kdyby převodovka, mimochodem vybavená hodně dlouhým zpřevodováním, nepouštěla občas motor do zbytečně nízkých otáček. Na prudké sešlápnutí plynu však reaguje převodovka spíše pomaleji a příliš v tomto ohledu nepomohou ani pádla pod volantem. Celkové pohodě odpovídá i naladění podvozku. Vůz celkem slušně jede přes rozbité povrchy vozovek a zde se projevuje i zdařilé odhlučnění. Cestování po rovných silnicích na delší vzdálenosti zvládá tento prakticky největší Peugeot ve skutečném komfortu. V zatáčkách se trochu více naklání, je to více méně daň za luxus a je potřeba věnovat ovládání vozu patřičnou pozornost.

Aktivní bezpečnost na jedničku

Peugeot 5008 je vybaven celou řadou nejmodernějších podpůrných prvků řízení. Ta především omezují rizika na silnici díky velkému souboru bezpečnostních prvků, které jsou prakticky beze zbytku zahrnuty do výbavy testovaného provedení 5008 GT. Za pozornost stojí především Advanced Grip Control včetně zcela nové funkce Hill Assist Descent Control pro kontrolu jízdy ze svahu. Díky tomuto exkluzivnímu systému se lze bez obav vydat i mimo zpevněné silnice. Nechybí systém automatického nouzového brzdění (Active Safety Brake) a systém varování před srážkou (Distance Alert). Z dalších prvků jmenujme alespoň systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (Active Lane Departure Warning) nebo systém sledování pozornosti řidiče.

Kromě automatického přepínání dálkových světlometů zde máme i systém snímání dopravních značek, zobrazení povolené rychlosti nebo adaptivní tempomat s funkcí Stop. Za pozornost stojí i systém aktivního sledování mrtvého úhlu, který upozorní řidiče na přítomnost jiného dopravního prostředku. Videokamery jsou ve víku zavazadlového prostoru (Visiopark 1) a v masce chladiče (Visiopark 2). Pomocí kamer tak lze zobrazit na dotykovém displeji blízké okolí vozu. Informaci doplňují čidla parkovacího asistenta o pohled shora. Pohled na vůz a jeho okolí snímaný shora se v reálném čase přenáší na displej postupně s tím, jak vůz couvá, a řidič tak má pohled v úhlu 360°. Toto zařízení usnadňuje srovnání vozu při parkování a zobrazení všech překážek v okolí.

Resumé

Peugeot 5008 dokáže ve špičkové výbavě GT uspokojit skutečně náročné zákazníky. Pružný a úsporný turbodiesel je navíc příjemnou motorizací pro jízdu s plně naloženým vozem. Testované sedmimístné provedení dále nabízí vysokou míru variability a praktických vlastností. V kombinaci s atraktivním designem a originálním interiérem má na trhu tento francouzský elegán jen málo přemožitelů.

Tým AUTOiNDEX.cz

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDI

Typ motoru:

vznětový čtyřválec

Objem motoru (ccm):

1997

Válce :

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

133/3750

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

400/2000

Maximální rychlost (km/h):

208

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

9,1

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

5,5/4,4/4,8

Velikost zav. prostoru (l):

702

Objem nádrže (l):

56

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1605

Nosnost (kg):

675

Základní cena (kč):

590 000 (1.2 PureTech 130)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem a výbavou (kč):

865 000 (akční cena)

Fotogalerie

Reklama:
  • Kvalitní díly.cz -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Citroen -
  • Janovapec -