Lexus IS 300h - tichošlápek s tváří agresora (TEST)

Testy
16.04.2018

F T G

Lexus IS 300h - tichošlápek s tváří agresora (TEST)

Ostrý výraz Lexusu IS lze na silnici jen stěží přehlédnout. Sportovní křivky karosérie včetně komplikovaných světel totiž neuniknou ničí pozornosti. Pokud se však svezete s hybridní variantou IS 300h, překvapí vás spíše mimořádné ticho v interiéru a úsporný provoz tohoto prémiového vozu.

Poslední generace modernizovaného Lexusu IS se prodává velice dobře. Není se co divit, nedávné změny designu ještě více zdůraznily originalitu tohoto ostře střiženého sedanu. Extravagantní tvary modelu IS podtrhují oddělené hlavní světlomety s moderním tvarováním. Komplikovanější tvary přidávají především více stylu oproti nudnému designu předchozích generací.

Auto již v základu nabízí sebevědomé linky s širokými boky a ostře řezané koncové svítilny. Lexus IS však umí poskytnout zákazníkům ještě vyšší míru individualizace a to například v podobě sportovního paketu F Sport. Námi testované provedení naopak vsadilo na nejvyšší výbavu v podobě verze Luxury.

Žádných konzervativních tvarů se nedočkáte ani po nastoupení do vozu. Přístrojová deska je poměrně složitě tvarovaná a dominují ji analogové hodiny a širokoúhlý displej infotainmentu. Má rozměr 10,3 palců a ovládá se joystickem (Remote Touch) na středové konzole. Infotainment lze využít například pro mapu navigace nebo lze displej rozdělit na dva panely s informacemi dle volby zákazníka. Ovládání systému však vyžaduje více citlivosti, což především při jízdě komplikuje například zadávání adresy do navigace.

I přes množství ovládacích prvků je přístrojová deska poměrně přehledná. Překvapilo nás několik materiálů s různou kvalitou. Především ovladače převzaté z Toyoty by zasloužily obměnu. Celkový dojem je ale velmi dobrý. Nechybí moderní prvky v podobě digitálního přístrojového štítu nebo dotykového ovládání klimatizace.

Vpředu je místa dostatek a sedadla poskytují velmi slušné boční vedení. Jsou poměrně tuhá, což může zklamat milovníky komfortních křesel. Pěkně působí volant s elektrickým ovládáním, kterému chybí snad je větší rozsah nastavení. Na zadních sedadlech je prostor spíše průměrný. To samé platí pro zavazadelník, jehož objem se kvůli zástavbě baterií hybridu zmenšil na 450 litrů. U standardní benzinové verze do něj naložíte až 480 litrů nákladu.

Úsporný ve všech režimech

Model IS se v Evropě nabízí pouze s dvěma motorizacemi. Diesel v nabídce již nenajdete, což však není s ohledem na současný vývoj nic bolestivého. Právě v evropských zemích by ale daleko více prospěla varianta kombi, která v nabídce Lexusu výrazně chybí.

My jsme zkoušeli hybridní variantu s označením 300h, jenž kombinuje zážehový čtyřválec s objemem 2,5 litru s elektromotorem. V kombinaci tento systém nabízí 164 kW a 221 N.m. Z 0 na 100 km/h Lexus zrychlí za 8,4 s., maximální rychlost pak činí 200 km/h. Točivý moment se na zadní kola přenáší prostřednictvím převodovky s plynule proměnným převodem (E-CVT).

Samotný spalovací motor má přímé vstřikování D-4S s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů Dual VVT-i. Nejvyšší výkon benzinové jednotky činí 133 kW a elektromotor se pak chlubí výkonem 105 kW. Rozjezd probíhá většinou na elektřinu za absolutního ticha. Benzinový čtyřválec naskočí, až když potřebujete razantněji zrychlit.

Hybridní ústrojí se lépe hodí spíše pro klidnější jízdu, čemuž odpovídá i zvukový projev čtyřválce. Zde je navíc akustika doplněna zvukem z reproduktorů, který působí trochu uměle. Naštěstí lze jeho hlasitost redukovat nebo zcela vypnout pomocí tlačítka na přístrojové desce.

Otočným ovladačem na středové konzoli pak lze měnit jízdní charakter vozu v rámci tří režimů – Eco, Normal a Sport. Dynamických vlastností a pohodlného předjíždění si pochopitelně nejvíce užijete ve sportovním módu. K dispozici je ještě tlačítko EV, které zajistí permanentní jízdu na elektrický pohon do rychlosti 50 km/h. Podmínkou jsou pouze dostatečně nabité baterie.

Hlavním poslání vozu je ale komfortní jízda. To ticho v interiéru je opravdu relaxační, a když se do toho ozývá kvalitní hudba ze špičkové audiosoustavy Mark Levinson s 15-ti reproduktory, jedná se o skvělý zážitek z jízdy.

Podvozek je tužšího charakteru, ale skvěle žehlí nerovnosti našich silnic. Stabilita v zatáčkách je příkladná a karosérie se příliš nenaklání. Sportovní choutky zažene permanentní kontrola trakce. A jak je na tom hybridní Lexus IS se spotřebou pohonných hmot?

Právě ekonomický provoz je jednou z nejsilnějších stránek vozu. U hybridních vozů jsme byli zvyklí na úspory při popojíždění v zácpách. V tomto ohledu je Lexus IS stejný. To, že s ním lze jet úsporně i mimo město nás ale příjemně překvapilo. Při dálničním cestování maximální povolenou rychlostí u nás není problém udržovat spotřebu pod šestilitrovou hranicí. Přestože výrobce uvádí v tomto režimu ještě nižší hodnoty spotřeby benzinu, považujeme námi dosažený výsledek za perfektní. Ve městě pak není problém jezdit kolem 5 l/100 km. Bravo!

Resumé

Lexus IS 300h klame tělem. Zvenku se chlubí sportovními křivkami a uvnitř nabízí především komfortní interiér, který skvěle koresponduje s klidnou jízdou. Při ní je v interiéru mimořádné ticho. Poté už mu snadno odpustíte těch pár neduh, jako je například omezený vnitřní prostor na zadních sedadlech nebo komplikovanější ovládání multimediálního systému. Varianta s hybridním pohonem potěší také mimořádně úsporným provozem a to nejen při popojíždění v zácpách. Pro náročné vyznavače pohodlné jízdy a neotřelé image lze testovaný model jednoznačně doporučit.

Tým AUTOiNDEX.cz

Lexus IS 300h

Typ motoru:

Atmosférický zážehový + elektromotor

Objem motoru (ccm):

2494

Válce / ventily:

4 / 4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

Nejvyšší výkon soustavy (kW):

133 / 6000

164 / -

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

221 / 4200 - 5400

Maximální rychlost (km/h):

200

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

8,4

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

4,7 / 4,8 / 4,6

Velikost zav. prostoru (l):

450

Objem nádrže (l):

66

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1720

Nosnost (kg):

425

Základní cena (kč):

989 000 (Entry, IS 200t)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

Základní cena testovaného vozu (kč):

999 000 (Entry, IS 300h)

1 440 000 (Luxury, IS 300h)

Fotogalerie

Reklama:
  • Autoindex.cz - Reklamujte na portále autoindex.cz
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.