V roce 2014 se poprvé představil Citröen C4 Cactus se zcela změněným designem a netradiční ochranou karosérie Airbump, která ještě zvýraznila jeho originalitu. Právě v těchto dnech přichází také na náš trh již druhá generace tohoto modernizovaného Cactusu, u kterého jeho tvůrci přepracovali téměř devadesát procent dílů. Výsledek jejich úsilí přináší budoucím uživatelům novou úroveň stylu a pohody.
Tou podstatnou změnou je asi designový přechod od crossoveru k hatchbacku. Tato vzhledová proměna přitom prakticky nijak nezměnila rozměry a tak je novinka nadále vysoká 1480 mm bez střešních nosičů. Tvarové změny přední a zadní části nepatrně prodloužily karosérii na 4170 mm, šířka vozu je dnes 1714 mm. Zachován byl také rozvor 2595 mm. Objem zavazadlového prostoru je slušných 358 litrů, po sklopení zadních sedadel 1170 litrů.
Tento nový kompaktní vůz exteriérově zaujme zejména díky novému světelnému podpisu na přední masce. Vedle světlometů zabudovaných do nárazníku v černém rámečku se především jedná o denní LED světla, které jsou hezky zakomponovány do rozměrově širokého loga Citröenu na čelní straně. Dalším zajímavým prvkem je barevné řešení obvodu mlhových světel nebo zvýrazněná mřížka vstupu vzduchu na čelní masce. Vzadu najdeme opět efektní svítilny protažené až do víka zavazadlového prostoru s LED světly s 3D efektem.
Celkové eleganci rozhodně přispěla vodorovná a hladká kapota, na kterou se plynule napojuje prosklená plocha. Na bocích karosérie se již nenachází velké ochranné panely, ty byly proměněny v zajímavé prvky stejné ochranné funkce vestavěné jen do spodní části. V rámci barevných paketů jsou v současnosti nabízeny čtyři barevně odlišné varianty, které společně s celkem devíti odstíny laku karoserie umožňují zákazníkům si vybrat z celkem 31 různých kombinací vnějšího vzhledu. Kola dnes můžeme volit z nabídky šestnácti nebo sedmnácti palcových provedení.
V již známém elegantním interiéru je opět hodně prostoru také díky celkové koncepci téměř vodorovné palubní desky, kde najdeme většinu ovladačů na sedmipalcové dotykové obrazovce. Zvýšená středová konzola nabízí lesklé a chromované doplňky. Nechybí příplatková velká panoramatická střecha a především musíme ocenit velmi pohodlná sedadla Advanced Comfort s prošívaným čalouněním a speciálními pěnovými vrstvami. Opět lze volit pět provedení interiéru, od standardního řešení až po nejvyšší kategorii kombinující kůži a látku s řadou designových prvků.
Nový Citroën C4 Cactus má zcela přepracovaný podvozek s novými tlumiči s hydraulickými dorazy. Tato převratná novinka byla důkladně odzkoušená v automobilovém sportu a nyní se dostává i do sériové produkce. Nové řešení dokáže odfiltrovat a absorbovat velké nerovnosti i malé nepravidelnosti na povrchu vozovky a posádka má přitom pocit vznášení. Toto provedení velmi pozitivně ovlivňuje i přilnavost a dynamiku nové C4 v různých provozních situacích. V rámci inovace má nyní vůz akustické čelní sklo, zesílená boční okna s novým zapouzdřením, nového těsnění dveří nebo v neposlední řadě vylepšené těsní materiály u čelní příčné stěny oddělující motor včetně podlahy. Díky tomu je dnes Cactus skutečně velmi kvalitně odhlučněn.
Novinka přichází s řadou nových technologií, které představují dvanáct asistenčních systémů pro řidiče a tři technologie pro konektivitu. Vedle dotykové sedmipalcové obrazovky nechybí technologie Mirror Screen pro připojení chytrého telefonu a ovládání aplikací z dotykové obrazovky. Pro bezpečnost je kabina vybavena zařízením Connect Box, které sdružuje služby nouzového a asistenčního volání s lokalizací díky zabudované SIM kartě. Z asistenčních systémů jmenujme systém nouzového brzdění, monitor dopravních značek, výstrahy na nepozornost řidiče, úmyslné opuštění jízdního pruhu nebo systém sledování mrtvého úhlu. Na přání lze mít také parkovací asistent, zpětnou parkovací kameru. Hands free přístup, statické přisvětlování do zatáček, grip kontrol s pěti režimy proti prokluzu kol na různém povrchu nebo pomoc při rozjezdu do svahu.
Aktuální nabídka nového Citröenu C4 Cactus dnes představuje dvě úrovně výbavy a jeden benzinový a jeden naftový agregát. Při volbě modelu se standardní výbavou Feel, s již osvědčeným benzinovým motorem 1.2 PureTech 110 a manuální šestistupňovou převodovkou je akční cena vozu 349 900 Kč. Ve stejném benzinovém provedení a s automatickou převodovkou EAT6 stojí 389 900 Kč. Při volbě vznětového motoru 1.6 BlueHDi 100 MAN s výbavou Feel je tato novinka za 389 900 Kč.
Druhý stupeň výbavy Shine zahrnuje prakticky vše, co nabízí úroveň Feel. Navíc má automatickou klimatizaci, asistenční pakety, navigaci a další zajímavé estetické a funkční prvky. Vozy s benzinovým agregátem 1.2 PureTech, popř. naftovým motorem 1.6 BlueHDi 100 MAN v provedení Shine jsou vždy o 50 000 Kč dražší. Další informace o této zajímavé novince přineseme v našem redakčním testu.
Tým AUTOiNDEX.cz