Trh ojetin se přiblížil trhu nových vozů

Články
31.07.2017

F T G

Trh ojetin se přiblížil trhu nových vozů

(28/07/2017) Trh s ojetými automobily začíná kopírovat trh nových vozidel. Posilují totiž prodeje benzinových motorizací na úkor naftových, které dříve dominovaly.

(28/07/2017) Trh s ojetými automobily začíná kopírovat trh nových vozidel. Posilují totiž prodeje benzinových motorizací na úkor naftových, které dříve dominovaly.

Jak ukazují statistiky, prodeje benzinových aut jsou nejvyšší za posledních pět let. Od ledna do června roku 2016 se prodalo 43,27% nových vozů s dieselovým motorem a 53,9% s benzínovým. Zbytek připadal na alternativní paliva.

V letošním roce se mezi lednem a červnem prodávalo již 57,27% nových aut v benzinové motorizaci. Prodeje alternativních pohonů se meziročně zvýšily o necelé procento. Tomuto trendu se začíná přizpůsobovat i trh s ojetý vozy, a to poměrně brzo. Obvykle se změny v preferencích zákazníků nových aut projevují na trhu s ojetinami s větším časovým odstupem.

„Automobilky ve snaze snižovat emise vyrábí čím dál více aut s benzínovou motorizací. Ta se pak pochopitelně dostávají na trh s ojetinami, ale vždy je potřeba počítat s určitým zpožděním oproti trhu nových aut. My se jako lídr trhu snažíme přizpůsobit požadavkům zákazníků, proto je poměr mezi auty s benzinovými a dieselovými motory v naší nabídce jiný, než třeba na internetové inzerci nebo ostatních u prodejců ojetin, a více tak odpovídá reálné poptávce,“ říká provozní ředitel AAA AUTO Petr Vaněček.

Důvodů, proč čeští motoristé pomalu opouštějí dlouho oblíbené a preferované naftové motory je několik: díky úsporným moderním benzinovým motorům se diesely nevyplatí každému, jejich pořizovací cena bývá vyšší a ekonomicky smýšlející zákazníci vědí, že musí ročně najet znatelně více, aby se jim pořízení dieselu vyplatilo. Navíc v případě ojetin je s naftovými motory spojeno více rizik, než s benzinovými, které vykazují vyšší spolehlivost, zejména při nájezdu většího počtu kilometrů.

„Dalším důvodem je u novějších dieselů přítomnost filtrů pevných částic, jejichž opravy nebo výměny jsou velmi drahé a zákazníci se drahých oprav obávají,“ doplňuje vedoucí servisu Mototechna Miloslav Knap. Údržba benzinových motorů bývá levnější a navíc se u maloobjemových motorizací výrobcům podařilo snížit spotřebu na přijatelnou úroveň.

Proto se také na trhu ojetin benzinové motory dostávají do hledáčku zákazníků čím dál více. „Ještě před několika lety byl zájem o naftové motory výrazně vyšší, téměř v poměru 70:30 v neprospěch benzínu. Dnes je poměr 50,3% pro benzín a naftových aut se prodává 47,6%. Zbytek připadá alternativním palivům. Diesely jsou populární u velkých rodinných aut a v kategorii SUV. Naopak u menších vozů nabírají ve skupině AAA AUTO maloobjemové benzínové motory na zákaznické popularitě,“ dodává Vaněček.

Popularitu naftových aut na trhu ojetin do jisté míry snižují také vozy dovezené překupníky ze zahraničí. U těch je složité dohledat servisní historii, nezřídka mají stočené tachometry a kupující toto jen těžko dokáže ověřit. Přitom právě u naftových automobilů jsou časté vyšší průměrné nájezdy, což může některé zájemce o ojetinu svádět k pořízení obecně spolehlivější benzinové motorizace.

„Jestliže překupník auto takzvaně stočí, pak je pro nového majitele prakticky nemožné zajistit autu správný servis. Zejména u dieselových aut je pak zanedbání pravidelné údržby zdrojem nemalých vícenákladů, například v podobě výměny zmiňovaného DPF filtru,“ uzavírá Petr Vaněček z AAA AUTO.

Češi stále více sledují nové trendy, čím dál více pozornosti věnují bezpečnosti automobilů i jejich spolehlivosti. Nepřekvapí tedy, že zvýšený zájem o benzinové motorizace nyní můžeme pozorovat i na trhu s ojetými vozy.

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -