Nový Koleos patří do nejvyšší kategorie značky Renault a prakticky dokončuje několikaletou obnovu modelové palety tohoto výrobce. Společně s vozy Espace, Talisman a Talisman Grandtour, což jsou sourozenci v segmentu D, představuje novinka elegantní, dynamické a moderní SUV se vším všudy.
Již na první pohled zaujme design přídě, loga a chromovaná maska. Délkou 4673 mm a rozvorem 2705 mm s krátkými převisy patří mezi nejlepší v segmentu. Dynamický vzhled zdůrazňují velká kola a nízká linie střechy s celkovou výškou 1678 mm. Vzhled předních světlometů má pro Renault charakteristický Full LED světelný podpis tvaru C.
V nabídce jsou LED PURE VISION potkávací a dálkové světlomety, které vedle vyšší intenzity svícení zvyšující dobrou viditelnost především v noci. Zadní horizontální široká světla jsou vybavena technologií Edge Light s 3D efektem. Zákazník si může vybrat ze sedmi barev karosérie a čtyř vzhledů disků kol od sedmnáctipalcových až po špičkové devatenáctipalcové kola s designem Proteus.
Interiér nového Koleosu byl vytvořen s cílem uspokojení nejvyšších nároků až pěti cestujících v kabině. Usnadnil to především velký rozvor a tak je nejen dostatek místa pro kolena zadních pasažérů, ale i v oblasti hlavy nebo ramen a loktů. Velmi pohodlná přední sedadla lze nastavit v šesti směrech, vítaná je posuvná opěrka nebo vyhřívaný sedák s možností dvojstupňové ventilace. Přístup do vozu usnadňuje velký úhel otevření dveří, u předních 70 stupňů a u zadních dokonce 77 stupňů.
Téměř rekordní prostor interiéru je doplněn variabilním zavazadelníkem a řadou praktických úložných a upevňovacích řešení. Kapacita kufru je 573 litrů a nechybí zde vyjímatelná podlaha ve výšce nakládací hrany. Po sklopení zadních opěradel v poměru 60/40 vzniká přepravní prostor o celkové kapacitě 1795 litrů. Dalších více než 50 litrů nabízí různé úložné prostory v interiéru.
V nabídce výrobce jsou stylové chromové prvky s matnou úpravou nebo odolné materiály na palubní desce popř. u výplní dveří. LED osvětlení kabiny umožnuje volit množství barevných odstínů podle nálady řidiče a spolujezdců. Rozměrné panoramatické střešní okno zasahuje až nad zadní sedačky. Nechybí ani držák nápojů, který vyhřívá nebo chladí. Vedle textilních povrchů sedáků lze volit i kožená sedadla s kontrastním prošíváním.
Konstruktéři novinky optimalizovali u Koleosu vlastnosti off roadu s každodenním použitím v praktickém provozu. Jeho světlá výška 210 mm patří mezi největší na trhu a velmi slušný je i přední 19 palcový a zadní 26 palcový nájezdový úhel pro jízdu mimo běžné silnice. Osvědčený pohon ALL MODE 4x4-i vychází z technologie vyvinuté v rámci spolupráce Renault – Nissan.
Řidič tlačítkem volí jeden ze tří jízdních režimů, konkrétně 2WD, 4WD Auto nebo vyloženě terénní 4WD Lock. Pro běžný provoz je určen režim 2WD, kdy vůz používá přední pohon. V případě zařazení režimu 4WD Auto systém ALL MODE 4x4-i analyzuje podmínky a úrovně adheze a využívá informace ze snímačů k výpočtu ideálního rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. Pokud je to nutné může být na zadní nápravu posláno až 50 % točivého momentu.
Při jízdě v terénu nebo v podmínkách se sníženou přilnavostí, jako je sníh, bláto, špína nebo písek, režim 4WD LOCK umožňuje řidiči využít permanentního pohonu všech čtyř kol v rychlostech menších než 40 km/h. Točivý moment je přenášen rovnoměrně mezi přední a zadní nápravu (50/50). Tento mód je automaticky deaktivován, pokud se rychlost zvýší nad 40 km/h, nebo při každém dalším nastartování motoru.
Novinka je postavena stejně jako poslední modely značky na osvědčené platformě CMF-C/D, která vznikla opět ve spolupráci s Nissanem. U nového Renaultu Koleos určenému pro evropský trh se aktuálně nabízí dva naftové agregáty o výkonu 130 a 175 koní. Tato motorizace plní emisní normu Euro 6, vozy jsou vybaveny systémem Stop&Start, LNT filtrem a filtrem pevných částic. Čtyřválcový motor Energy dCi 130 má maximální výkon 130 koní (96 kW) při 4 000 ot., točivý moment dosahuje 320 Nm.
Nejvýkonnější dostupnou pohonnou jednotkou modelu je motor Energy dCi 175 s maximální výkonem 175 koní (127 kW) a nejvyšším točivým momentem 380Nm. V nabídce je jak s automatickou převodovkou X-Tronic tak manuální šestistupňovou převodovkou. Výhody této nové automatické převodovky spočívají v okamžité odezvě při akceleraci, plynulé a tiché jízdě a optimalizované spotřebě paliva při ustálené rychlosti.
Renaultu Koleos nechybí všechny standartní bezpečnostní prvky jako jsou bezpečnostní pásy s přepínači a omezovači tahu, systém pro upevnění dětských sedaček, hlavové opěrky nebo dva přední adaptivní, dva boční a dva okenní airbagy. Standardní výbavou je protiskluzový systém, elektronický stabilizační systém, elektronický rozdělovač brzdného účinku nebo asistent pro rozjezd do kopce. Součástí je upozornění při vyjetí z jízdního pruhu, sledování mrtvých úhlů nebo rozpoznání dopravních značek. S parkováním pomáhá řidiči zadní kamera, automatické přepínání dálkových světel, přední, zadní a boční parkovací senzory nebo automatický parkovací asistent.
Multimediální systém R-Link 2 integruje většinu funkcí vozidla, jako jsou multimédia, handsfree, telefon, rádio nebo asistenty řízení. Do palubní desky je podle provedení integrován buď horizontální 7 palcový nebo vertikální 8,7 palcový displej. Se systémem R-LINK 2 spolupracuje i barevný displej před řidičem, který zobrazuje jízdní rychlost, otáčky motoru, spotřeba paliva nebo instrukce navigace. Vůz je vybaven novým audiosystémem od firmy Bose na míru s až 13 výkonnými reproduktory.
Na našem trhu se nový Renault Koleos bude nabízet ve třech výbavách. Za model se základní výbavou ZEN, pohonem přední nápravy a motorem Energy dCi 130 včetně manuální převodovky zaplatíte 699 900 Kč. Prakticky celou paletu motorů a pohonů lze objednat s druhým stupněm výbavy INTENS. Špičkový model Koleos INITIALE PARIS za 979 000 Kč má pohon všech kol, výkonnější motor Energy dCi 175 a automatickou převodovku X-Tronic. V jeho výbavě je metalický lak, 19 palcová kola, označení pod logem Renaultu, čalounění sedadel kůží a celá paleta dalších prvků zaměřených na dokonalý vzhled a komfort. Další informace o této rozhodně zajímavé novince brzy přineseme v našem redakčním testu.
Tým AUTOiNDEX.cz