Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI - být jiný (TEST)

Testy
17.11.2016

F T G

Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI - být jiný (TEST)

Malý Volswagen Polo nabízí zákazníkům široké možnosti individualizace a zaměření. Od sportovního modelu GTI až po rádoby terénní variantu Polo Cross. Jak se zvýšeným podvozkem jezdí jsme zjišťovali v rámci našeho redakčního testu.

Volkswagen Polo netřeba představovat. Je to legenda mezi malými vozy, která se vyrábí již od roku 1975. Od té doby se prodalo milióny těchto vozů a vzhledem k oblíbenosti této značky u nás jich na našich silnicích jezdí mnoho.

Před dvěma lety prošel vůz drobným faceliftem. Ten přinesl novou masku chladiče a upravené světlomety. Uvnitř se toho moc nezměnilo. Asi nejvýznamnější novinkou je ukotvení předních sedadel o něco výše z důvodů zachování solidního podélného prostoru. Samozřejmostí je atraktivní tříramenný volant, který model převzal z většího golfu. Bez zajímavosti není ani fakt, že byla přepracována horní polovina středové konzole, která se již v základu chlubí pětipalcovým dotykovým displejem.

Na nákup i do nepohody

Volswagen Polo Cross sází na osobitý design, který vozu propůjčuje především oplastovaná spodní část karosérie. Nemyslete si však, že se jedná pouze exteriérové doplňky, například světlá výška podvozku byla zvýšena o 15 milimetrů. Praktickým prvkem jsou pak třeba střešní ližiny, které usnadní převoz outdoorového vybavení. Atraktivně působí sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin. Zaujme také oranžová barva karosérie Honey, jenž je určena přímo pro model cross. Dalším odlišovacím prvkem jsou kryty vnějších zpětných zrcátek. Ty se chlubí stříbrným lakováním.

V závislosti na barvě karosérie je k dispozici několik barvených kombinací interiéru. Charakteristickým znakem je dvoubarevné provedení sedadel. Sedadla jsou výškově nastavitelná a na zadních stranách mají praktické úložné kapsy.

Zmiňovaný tříramenný multifunkční volant má věnec v perforované kůži a středovou část zdobenou hliníkovým dekorem. Atraktivně působí barevné prošití věnce volantu, madla ruční brzdy a také hlavice řadicí páky. Pochvalu si Volkswagen zaslouží za použití kvalitních materiálů, například přístrojová deska je z měkčeného plastu. Outdorový dojem navozují pedály s aluminiovým vzhledem, a také některé prvky zdobené matným chromem. Praktické jsou i odkládací zásuvky pod předními sedadly.

Benzinová stálice 1.2 TSI

Testované Polo Cross bylo vybaveno přeplňovaným benzinovým čtyřválcem o zdvihovém objemu 1197 ccm. Nejvyšší výkon činí 66 kW při 4800 ot/min a největší točivý moment 160 N.m vrcholí v rozmezí 1400 – 3500 ot/min. Přeplňovaná dvanáctistovka poskytuje až překvapivou dynamiku. Motor zatahuje již od 1500 ot/min a síla graduje do nějakých 4000 ot/min.

Motor byl spojen s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG se sedmi stupni. Převodovka si s motorem perfektně rozumí, změna stupňů probíhá velice hladce a opravdu rychle. Automat navíc intuitivně reaguje na jakékoliv sešlápnutí nebo naopak ubrání plynu hbitým přeřazení. K dispozici je i manuální režim, v rámci kterého řidič řadí pádly pod volantem.

Zpřevodování je optimální, při dálničním limitu 130 km/h se motor pohybuje kolem hranice 3000 ot/min, což přispívá nejen k akustické pohodě, ale také k ekonomickému provozu. Spotřeba paliva je značně závislá na jízdním stylu. V kombinovaném režimu jsme se pohybovali kolem 6,5 l/100 kilometrů, při popojíždění v zácpách pak spotřeba atakuje sedmilitrovou hranici. Defenzivní jízda mimo město pak znamená spotřebu pod hranicí 6 l/100 kilometrů.

Za volantem

Polo Cross je mrštný a hbitý hatchback, stejně jako jeho standardní provedení. Vyšší podvozek zlepšuje komfort při jízdě po městské dlažbě, ale také na rozbitých silnicích. Při přejezdu retardérů nebo tramvajových pásů navíc nemusíte být tak opatrní. Outdoorová varianta se tedy do našich podmínek velice hodí. A jak je na tom malý Volkswagen se stabilitou?

V zatáčkách se karosérie Pola Cross o něco více naklání. Stabilita je však stále na velmi dobré úrovni a to i díky větším sedmnáctipalcovým kolům. Svůj podíl na tom má i poměrně lehký motor nad přední nápravou. Díky tomu Polo Cross hbitě zatáčí a celkově je z něj při řízení cítit solidní dávka elánu. Řízení je přesné, avšak příliš zpětné vazby nenabízí.

Polo Cross má pochopitelně pouze přední poháněnou nápravu, do terénu s ním tedy počítat nemůžete. Díky vyšší světlosti podvozku se však dobře cítí i na polních cestách. Hranice mu vytváří snad jen povrch se zhoršenou adhezí. Pochvalu si zaslouží brzdy, které nevadnou ani při větším zatížení a jejich síla se dobře dávkuje.

Resumé

Volkswagen Polo Cross je atraktivní alternativou ke standardnímu modelu. Oproti němu ale nabízí vyšší míru individuality, která je zejména u této masově rozšířené značky velice ceněna. Přeplňovaný benzinový čtyřválec překvapí svým výkonem v reálném provozu a potěší i moderní a skvěle řadící sedmistupňový automat DSG. Za variantu Polo Cross zaplatíte o cca 40 tisíc korun více v porovnání s běžným modelem, což je podle nás rozumný příplatek za originalitu a jedinečnou image.

Tým AUTOiNDEX.cz

Volkswagen Polo Cross 1.2 TSI DSG

Typ motoru:

Přeplňovaný zážehový

Objem motoru (ccm):

1197

Válce:

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

66 / 4800

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

160 / 1400 - 3500

Maximální rychlost (km/h):

177

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

11,4

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

5,9 / 4,3 / 4,9

Velikost zav. prostoru (l):

280

Objem nádrže (l):

45

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1206

Nosnost (kg):

414

Základní cena (kč):

378 900 (Polo Cross 1.2 TSI 66 kW MAN)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem a výbavou (kč):

418 900 (Polo Cross 1.2 TSI 66 kW DSG)

Základní parametry
Výrobce:Volkswagen
Model:Polo
Karosérie:Hatchback
Motor:1.2 TSI
Palivo:benzín
Rok výroby:2016
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -