Zatím co modelový předchůdce 3008 patřil do rodiny crossoverů, tak jeho představený následovník, nový Peugeot 3008, již plně spadá do segmentu SUV. Právě tato kategorie osobních vozů dnes zažívá velký růst poptávky. Zaujal nás propracovaný a netradiční interiér a také zvenku tato novinka překvapí svojí elegancí a důsledným řešením každého detailu. Výsledek rozhodně stojí za to.
Nová 3008 dostala vysokou příď a více ochranných plastů ve spodní části karoserie. Výraznou masku chladiče doplňují rozdělené světlomety s třemi řadami diod a koncová světla jsou opticky propojena. Zvýrazněné je logo značky, delší je také přední kapota a pozměněn sklon čelního skla. Vzadu jsou opticky propojená koncová světla. Nechybí příplatkové celoplošné střešní okno s bočními kryty a velmi zdařilý je design devatenácti palcových kol.
Z hlediska vnějších tvarů je Peugeot 3008 typickým zástupcem segmentu. Vůz se prodloužil o 8 cm na 445 cm, rozvor se zvětšil o 62 mm na 2675 mm a nyní je jeden z největších na trhu. Také díky šířce 184 cm a výšce 162 cm získala novinka větší vnitřní prostor. Světlá výška je 22 cm. Zavazadlový prostor má 520 dm³ a lze ho sklopením zadních sedadel zvětšit až na rozhodně zajímavých 1482 dm³.
Asi největší překvapení čeká v interiéru. Při řešení kabiny nazvané i-Cockpit bylo u nového Peugeotu 3008 použito zcela nové futuristické řešení. Nejvíce asi zaujme vysoko položený přístrojový štít s digitálním displejem s úhlopříčkou 12,3 palce nebo poměrně malý zploštělý volant. Rozhodně netradiční je volič automatické převodovky nebo tvar řadicí páky u manuálního provedení.
Řada klávesových tlačítek slouží pro základní ovládání rádia, klimatizace, navigace, jízdních parametrů vozu, telefonu nebo mobilní aplikace. Na velkém osmipalcovém sdruženém přístroji se dají naprogramovat prakticky všechny funkce vozu. Navíc skutečně nadchnou použité materiály nebo příjemná sedadla s řadou příplatkových funkcí. Celá kabina novinky vypadá opravdu luxusně.
Nový Peugeot 3008 je skutečné SUV a rozhodně je schopný vyjet i do terénu. K tomu mu napomáhá především Advanced Grip Control. Prakticky se jedná o vylepšený protiprokluzový systém s pěti režimy (Standard, Sníh, Bláto, Písek, ESP OFF), které se přepínají pomocí ovladače na středové konzole. Novou funkcí, která pomáhá při jízdě do svahu je Hill Assist Descent Control. Díky ní má řidič dokonalou kontrolu nad vozem a jeho dráhou na strmém svahu.
V nabídce jsou aktuálně tři benzinové motory s nadstandardním snížením emisních hodnot. Motor 1.2 PureTech 130 k S&S vykazuje emise od 117 g CO2 / km, emise motoru 1.6 THP 165 k S&S s automatickou převodovkou EAT6 jsou pouhých 129 g CO2 /km. Ve výběru je agregát 1.2 PureTech 130 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou, dále 1.2 Puretech 130 k S&S s automatickou převodovkou EAT6 a nejvýkonnější 1.6 THP 165 k S&S s automatickou převodovkou EAT6.
U dieselových motorů umožňuje technologie BlueHDi snížit emise až na 104 g CO2 /km. Výběr začíná u agregátu 1.6 BlueHDi 120 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou, dále je k dispozici pohonná jednotka 1.6 BlueHDi 120 k S&S s automatickou převodovkou EAT6 , motor 2.0, BlueHDi 150 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou a hnací agregát 2.0 BlueHDi 180 k S&S s automatickou převodovkou EAT6.
Ceny nového Peugeotu 3008 začínají na 510 000 Kč. Základní výbavový stupeň Access nabízí šest airbagů, 17-ti palcová ocelová kola, tempomat, rádio s ovládáním na volantu, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizaci nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním. V základu nechybí ani digitální přístrojový štít nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče.
Za druhý stupeň Active se připlácí 50.000 korun. Za tuto částku je výbava rozšířená o přední mlhovky, dvouzónovou automatickou klimatizaci, nechybí kožený volant, rádio ovládané prostřednictvím osmipalcového dotykového displeje nebo výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce. Ve výbavě jsou 17-ti palcová kola z lehkých slitin, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, dešťový a světelný senzor nebo zadní parkovací asistent.
Třetí stupeň se jmenuje Allure a zvedá cenu o 40.000 korun. V tomto případě výbavu ještě rozšíří 18-ti palcová kola, přední parkovací čidla, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, rádio s WiFi nebo sklopné sedadlo spolujezdce. V rámci příplatkové výbavy asi největší zájem bude o adaptivní tempomat, navigaci nebo systém Grip Control upravující nastavení vozu vzhledem k jízdním podmínkám.
Vrcholnou verzí je model 3008 GT s turbodieselem 2.0 BlueHDi 180 k S&S za 895 000 Kč. Vozidlo v této úpravě je prakticky v plné výbavě včetně automatické převodovky. Špičkové provedení jeho interiéru je plně srovnatelné s prémiovými značkami. Další informace o této zajímavé novince na českém trhu přineseme v redakčním testu.
Tým AUTOiNDEX.cz