Nový Citroen Jumpy - to nejlepší pro podnikatele (NOVINKA)

Novinky
13.06.2016

F T G

Nový Citroen Jumpy - to nejlepší pro podnikatele (NOVINKA)

Právě v těchto dnech se i na našem trhu představuje nový lehký užitkový automobil Citroën Jumpy. Zaujme moderností a robustností, širokou variabilností a nechybí špičkové technologie. Pohon zabezpečuje široká paleta vznětových motorů splňujících EURO 6 a také díky nové platformě a řešení náprav má tento vůz velmi dobré jízdní vlastnosti.

Nový Jumpy má charakteristický design. V přední části vyniká krátká kapota s rozměrnými a vysoko umístěnými světlomety. Dominantní je logo značky propojené do stylizovaných šípů. Elegantní nárazník má zabudované otvory sání a volit lze i lakované plastové díly. Uživatelé ocení denní světla s vertikálními LED diodami a mlhovkami. V nabídce je osm barev a pestrá paleta 16 a 17 palcových kol a disků.

Novinka získala zcela novou kompaktní verzi L1 o délce 4600 mm, která doplňuje standardní verzi L2 - 4950 mm a dlouhou verzi L3 - 5300 mm. Jejich výška je pouhých 1900 mm, což z nich dělá ideální vozy i pro použití ve městě, kde se vejdou do naprosté většiny krytých či podzemních garáží. Na českém trhu bude Jumpy dostupný jako furgon, kombi, polocombi (prodloužená kabina) a plošina s kabinou.

Vůz postavený na zcela novém podvozku plně využívá výhod modulární platformy EMP2 a má posílenou strukturu se specifickou novou přední a zadní nápravou. Užitečné zatížení pak může dosáhnout až 1 400 kg a váha vlečeného přívěsu je až do 2,5 tun. Výsledkem nového řešení jsou dvě hodnoty rozvoru 292 cm a 327 cm a také dva zadní převisy 80 cm a 115 cm podle zvolené verze. Nová platforma umožnila snížit hmotnost vozu o přibližně 100 až 150 kg.

Objem přepravního prostoru se podle zvolené verze pohybuje od 4,6 do 6,1 krychlových metrů. Navíc může být rozšířen o dalších půl kubíku díky systému Moduwork, kdy po sklopení bočního sedadla spolujezdce k přepážce se vytváří prostor s rovnou podlahou a díky velkému otvoru v přepážce nabízí přepravní délku pro dlouhé předměty až do 400 cm. Díky otočnému stolku a držákům na tablet a telefon je navíc možné kabinu proměnit v mobilní kancelář.

Mezi příplatkové doplňky patří i přepážka Confort, která představuje alternativu ke standardní přepážce a vedle zajištění bezpečnosti posádky přináší větší jízdní pohodlí díky pěně vytvářející větší akustickou a tepelnou izolaci než tradiční řešení. Tato izolační přepážka přináší také větší možnost naklonit sedadlo o dalších 8,5° nebo ho posunout o dalších 40 mm (podle nastavení sedadla) oproti základnímu provedení.

Nový Jumpy nabízí v rámci základní nebo doplňkové výbavy širokou škálu prvků výbavy poslední generace. Novinkou je například bezdotykové otvírání bočních posuvných dveří nebo systém promítání informací na čelní sklo (Head up Display) se snímáním údajů z dopravních značek a zobrazení povolené rychlosti. Za pozornost stojí i automatické přepínání dálkových světel, funkce varování před snížením pozornosti řidiče nebo zadní parkovací kamera VisioPark 1 se snímáním zadní části vozu seshora v úhlu 180° a přiblížením záběrů.

Citroën Connect Nav je k dispozici podle zvolené verze. Jedná se o nový on-line navigační systém s 3D zobrazením na 7‘‘ displeji a dotykovým nebo hlasovým ovládáním. Systém je propojený s on-line službou TomTom Traffic, která v reálném čase předává informace o dopravě, určí polohu vozu, ukáže vám ceny paliva na čerpacích stanicích a na parkovištích v okolí či vyhledá zajímavá místa. Doplňkovou službu je hlášení nebezpečných úseků, která vás v průběhu cesty informuje o úsecích častých nehod nebo o dalších rizikových místech.

Nový Citroën Jumpy se nabízí výhradně s úspornými dieselovými motory řady BlueHDi splňujícími nejnovější požadavky na emise. Jednotlivé použité agregáty vykazují velmi příznivou spotřebu:

- BlueHDi 95 s manuální převodovkou o pěti stupních (70 kW - 210 Nm při 1750 ot/min.): 5,5 l/100 km a 144 g CO2/km,

- BlueHDi 95 S&S s robotizovanou 6st. převodovkou ETG6 (70 kW - 240 Nm při 1750 ot/min.): 5,2 l/100 km a 135 g CO2/km,

- BlueHDi 115 S&S s manuální 6 stupňovou převodovkou (85 kW - 300 Nm při 1750 ot/min.): 5,1 l/100 km a 133 g CO2/km,

- BlueHDi 120 s manuální 6 stupňovou převodovkou (90 kW - 340 Nm při 2000 ot/min.): 5,5l/100 km a 144 g CO2/km,

- BlueHDi 120 S&S s manuální 6 stupňovou převodovkou (90 kW - 340 Nm při 2000 ot/min.): 5,3l/100 km a 139 g CO2/km,

- BlueHDi 150 S&S s manuální 6 stupňovou převodovkou (110 kW - 370 Nm při 2000 ot/min.): 5,3l/100 km a 139 g CO2/km,

- BlueHDi 180 S&S s automatickou 6 stupňovou převodovkou EAT6 (130 kW - 400 Nm při 2000 ot/min.): 5,8l/100 km a 151 g CO2/km.

Technologie BlueHDi představuje jedinečné spojení SCR (selektivní katalytická redukce) a filtru pevných částic FAP s aditivem, díky níž dieselové motory BlueHDi dokáží zásadně snížit spotřebu paliva, emise oxidů dusíku (o více než 90 %) a omezit emise CO2 až o 4 %. Výhledově bude v nabídce i pohon všech kol díky již tradiční spolupráci s další známou francouzskou specializovanou firmou Automobiles Dangel.

Již na podzim bude ucelená užitková řada Jumpy rozšířena o několik verzí nového Citroënu SpaceTourer, který bude určen především pro přepravu osob. Další informace o této zajímavé novince, která vedle široké variability a zajímavých užitných vlastností nabízí i hospodárný a bezpečný provoz přineseme v našem redakčním testu.

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -