Peugeot 5008 2.0 BlueHDI - variabilní MPV pro sedm osob (TEST)

Testy
05.06.2016

F T G

Peugeot 5008 2.0 BlueHDI - variabilní MPV pro sedm osob (TEST)

Peugeot svým modelem 5008 navázal na tradici rodinných MPV, které v minulosti reprezentovala dobře známá modelová řada 807. Před třemi lety prošel faceliftem a nedávno dostal moderní dieselové motory BlueHDI. Testovali jsme provedení s naftovým dvoulitrem pod kapotou.

Peugeot 5008 zaujme především elegantním designem, jak je tomu v poslední době u Peugeotu zvykem. To však neznamená, že by vnitřek vozu či technika přišly zkrátka. Poslední modernizace přidala vozu na atraktivitě, která ho posunula opět o kus dále. Nešlo sice o kdovíjakou proměnu, i decentní úpravy ale navazují na současný korporátní design značky, jehož nositelem je model 308.

Změny se dotkly především přídě, jež se chlubí pásem diod pro denní svícení ve spodní části zcela nových světlometů. Falešné průduchy chlazení v předním nárazníku naopak už nenajdete. Vzhled je tedy nyní značně odlehčený a působí dynamickým dojmem s jistým elegantním nádechem.

Po usednutí za volant jsme totiž opět ocenili kvality tohoto modelu. Perfektní výhled z automobilu je jednou z jeho hlavních předností, stejně jako intuitivní rozmístění ovládacích prvků. Výtku si zaslouží snad jen nedostatek odkládacích prostor, kterých bychom u rodinného vozu očekávali více. Jinak místa pro posádku je ve voze dostatek, snad jen prosklená střecha poněkud snižuje prostor v oblasti hlavy na druhé řadě sedadel. Tu tvoří tři samostatná sedadla, která propůjčují vnitřnímu prostoru důležitou variabilitu. Jdou nejen sklápět, ale i posouvat dle potřeby posádky.

Tím lze tak měnit nejen objem zavazadlového prostoru, ale také místo pro nohy cestujících v třetí řadě. Ano, čtete správně, námi zkoušený model byl vybaven dvojicí sedadel, jež se vysouvá z podlážky zavazadelníku. Z Peugeotu 5008 tak rázem můžete míst sedmimístný automobil. Dvojice sedadel v poslední řadě je sice víceméně nouzová a její určení je především pro menší děti. Jednoduchým pohybem lze sedadla připravit k použití, tímto úkonem však zároveň ztrácíte většinu zavazadlového prostoru.

2.0 BlueHDI – optimální volba

Pro Peugeot 5008 byly zvoleny výhradně přeplňované vznětové čtyřválce o objemu 1.6 BlueHDI /120 k nebo 2.0 BlueHDI/150 k. Zkoušený model byl vybaven nejsilnější motorizací, kterou představuje dvoulitrový turbodiesel HDI s nejvyšším výkonem 110 kW při 4000 ot/min. Hodnota největšího točivého momentu 340 N.m vrcholí při 2000 ot/min. Slovo nejsilnější je pochopitelně nutné brát v případě dvoulitrového čtyřválce o výkonu 110 kilowatů s rezervou, na druhou stranu však tento motor ve spojení s 5008 považujeme za optimální.

Výkon je naprosto dostatečný i pro svižnou jízdu a motor se bez větších problémů dokáže vypořádat i s plně naloženým peugeotem. Pochvalu si zaslouží za kultivovaný projev a dobré utlumení. Spotřeba pohonných hmot se pohybuje kolem šestilitrové hranice, při defenzivní jízdě mimo město nám dokonce palubní počítač ukazoval hodnoty začínající pětkou. Ve městě je naopak nutné počítat s apetitem kolem 7 l/100 km, což není s ohledem na rozměry a pohotovostní hmotnost automobilu vůbec špatné.

Naftový dvoulitr se nabízí výhradně v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Manuál je příjemně odstupňovaný, ocenili bychom snad jen o něco přesnější řazení. Díky delší šestce má peugeot příznivou spotřebu i při dálničním cestování. Vždyť při 130 km/h točí motor kolem 2500 ot/min. I při vyšších rychlostech a otáčkách motoru je však interiér velice dobře odhlučněný.

Komfortní svezení

Peugeot 5008 si velmi dobře rozumí s kvalitními silnicemi, na kterých se auto pouze mírně pohupuje a v zatáčkách dobře drží zvolené stopy. Jakmile ale vyrazíte na rozbitou okresku, projeví se nedostatky v podobě menší tuhosti podvozku. Rázy a vibrace od kol se pak přenáší do interiéru více, než bychom od rodinného auta čekali.

Peugeot někdy působí možná až příliš těžkopádně, za což může těžší motor nad přední nápravou a v neposlední řadě také celoskleněná střecha. S menším benzinovým motorem by se podle nás peugeot lépe vypořádal s nerovnostmi českých silnic.

Při velmi rychlém průjezdu zatáčkou dochází poměrně rychle k nedotáčivému chování, které se snaží korigovat přísně nastavená stabilizace. Elektronický stabilizační systém lze deaktivovat pouze do rychlosti 50 km/h. Dynamická jízda však vozu vyhovuje, a pokud není silnici příliš rozbitá, poskytuje peugeot řidiči víceméně radost. Sportovní jízdní styl pochopitelně není parketa tohoto rodinného MPV. Řízení je překvapivě tuhé ale bez výraznější zpětné vazby. Ve městě ale působí docela přirozeně. Velkou pochvalu zaslouží brzdy, kterou jsou účinné, dobře se dávkují a nevadnou ani při opakovaném brzdění.

Resumé

Peugeot 5008 je k dispozici ve dvou výbavách Active a Allure. Testované provedení Allure s motorizací 2.0 BlueHDI přijde na 595 000 Kč a nabízí poměrně bohatou výbavu. Automobil je dostatečně prostorný a za příplatek 16 tisíc korun získáte navíc dvě nouzová sedadla pro děti. Pochvalu si zaslouží motorizace 2.0 BlueHDI, která je dostatečně výkonná a úsporná zároveň.

Tým AUTOiNDEX.cz

Peugeot 5008 2.0 BlueHDI

Typ motoru:

Přeplňovaný vznětový

Objem motoru (ccm):

1997

Počet válců

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

110 / 4000

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

340 / 2000

Maximální rychlost (km/h):

195

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

9,8

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

5,2 / 3,8 / 4,3

Velikost zav. prostoru (l):

823

Objem nádrže (l):

60

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1605

Nosnost (kg):

535

Základní cena (kč):

515 000 (Active, 1.6 BlueHDI MAN6, Active, akční cena)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

540 000 (Active, akční cena)

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -