Spojení elegance a komfortu - Renault Trafic Deck\'up

Články
08.05.2008

F T G

Spojení elegance a komfortu - Renault Trafic Deck\'up

Nový koncept, navazující na Kangoo Break‘up, prezentovaný před dvěma roky v Paříži, upoutá vtipným řešením dělicí skleněné stěny ze žaluzií z průhledného skla mezi kabinou a úložnou plochou. Stisknutím tlačítka se zasune do stropu, takže nezabírá žádné místo a zároveň vznikne volný průchod na úložnou plochu, přístupnou rovněž křídlovými dveřmi.

Nový koncept, navazující na Kangoo Break‘up, prezentovaný před dvěma roky v Paříži, upoutá vtipným řešením dělicí skleněné stěny ze žaluzií z průhledného skla mezi kabinou a úložnou plochou. Stisknutím tlačítka se zasune do stropu, takže nezabírá žádné místo a zároveň vznikne volný průchod na úložnou plochu, přístupnou rovněž křídlovými dveřmi. Za vzor posloužil užitkový Trafic, ovšem s 80 mm kratším rozvorem náprav a o 21 milimetrů širší karoserií. Celkově je automobil kratší o 180 milimetrů, takže působí kompaktně a mohutně.

Výbornou průchodnost má zaručit kromě pohonu 4x4 hlavně větší světlá výška a dvacetipalcová kola. Pneumatiky o rozměru 255/55 R20 jsou namontovány na pětipaprskových efektních discích z lehkých slitin. Stálý pohon všech čtyř kol předurčuje vůz pro jízdu po nezpevněných cestách. Futuristický vzhled zdůrazňují nepravidelné spodní hrany bočních oken, které se vymykají nepsaným konvencím designového ztvárnění současných automobilů. S jistou dávkou originality působí odlišné barevné provedení nejen dolní, ale také zadní části vozu. Přední část s výraznou maskou, světlomety s čirým sklem a nárazníky si zachovává design modelu Trafic. Teprve pohled na boční a zadní část potvrzuje, že jde o studii.

Variabilní interiér s hliníkovou podlahou nabízí dostatek prostoru a pohodlí pro čtyři pasažéry, kteří mají k dispozici samostatná sedadla, přičemž všechna kromě řidičova lze otáčet o 180 stupňů. Zadní sedadla stejně jako centrálně umístěný stolek jsou po kolejnicích posuvná v podélném směru až do otevřené části, kde jsou k dispozici dvě nouzová sklopná sedadla. Středovou desku, upevněnou rovněž na kolejnicích, lze zasunout spolu se sedadly do zadní části vozidla. Cestující si tak mohou upravit interiér libovolně podle svých představ. Prostor v této zadní části poskytuje posádce neobvyklý panoramatický výhled na všechny strany. Ideální pro fotografování při safari.

V interiéru tak lze vytvořit příjemné prostředí umožňující posádce nejen pohodlné cestování, ale také vytvořit prostor pro zábavu. Studie je originální nejen tvarem, ale také zpracováním. Jako příklad mohou sloužit asymetricky řešené dveře: na straně řidiče jsou klasické dvoje dveře, zatímco na druhé je vybaven důmyslným systémem otevírání z jedné nebo z obou stran. Toto nápadité řešení s chybějícím středovým sloupkem umožňuje přístup jak k zadním sedadlům, tak na plošinu.

Pohon obstarává vznětový čtyřválec 2.5 dCi 16V, který se systémem vstřikování nafty common rail zajišťuje výkon 99 kW při 3500/min. Točivý moment 310 N.m při 1750/min přenáší manuální šestistupňová převodovka. Sériová produkce sympaticky vyhlížejícího Traficu Deck‘up se však bohužel rovná nule. A dokonce ani zajímavě ztvárněný interiér se v budoucnu neobjeví v žádném běžném automobilu. Současné modely však rozhodně dokazují, že designerům Renaultu odvaha rozhodně neschází.

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -