Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDI (TEST)

Testy
09.01.2016

F T G

Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDI (TEST)

Nový Peugeot Partner prošel nedávno faceliftem, který přinesl variabilnější interiér s modernějšími prvky. S modernizací přišly také úspornější motory plnící přísnou normu Euro 6. Testovali jsme variantu s nejvýkonnějším vznětovým motorem 1.6 BlueHDi pod kapotou.

Peugeot Partnera Tepee lze považovat za jedno z nejoblíbenějších aut odvozených z užitkového automobilu. Ale nenechte se mýlit. I přes hranatou karosérii je na první pohled vidět, že se jedná o ryze rodinný vůz. Moderní dojem navozují přední pásy LED diod pro denní svícení nebo třeba i chromované orámování přední masky. Lifestylově pak působí matně šedé plasty nárazníků doplněné o stříbrnou imitaci krytu podvozku nebo třeba i metalický lak karosérie či zatmavená zadní okna.

Outdoorový paket vychází vstříc zákazníkům toužícím po originalitě. Výbava Outdoor má zajistit lepší ochranu nejen proti odlétajícím kamínkům, ale i různým oděrkám způsobených jízdou například po nezpevněných lesních cestách. Právě v lehkém terénu jsme ocenili zmiňovaný přední nárazník z nelakovaných plastů.

Nedávná modernizace přinesla ještě více elegance a také rozšířila výbavu. Zvenku došlo k posunutí pásu LED diod níže, těsně nad mlhovky. Při pohledu na vůz z boku asi nikoho nepřekvapí plastové prahy či široké boční ochranné lišty. Trochu nám na voze chybí snad jen plastové lemování blatníků, které dobře poslouží jako další ochrana laku při jízdě po nezpevněném povrchu.

Detailem jsou pak černé kliky předních a zadních (posuvných) dveří. Zadní část peugeotu pak přitahuje pozornost především černým nárazníkem. Výbava se rozšířila o dvě nové barvy karosérie a také nové vzory látkového čalounění, což ještě více podpoří individualitu vozu.

A jaké novinky najdeme uvnitř? Palubní deska dostala nový sedmipalcový dotykový displej. Zahrnuje veškeré ovládání audiosoustavy a také další funkce, jako například Bluetooth apod. Je velmi členitá a ovladače typicky francouzské. Přestože kvalita plastů odpovídá spíše kategorii užitkových vozů, díky perfektnímu slícování při jízdě nic nevrže. Peugeot Tepee Outdoor se chlubí i praktickou couvací kamerou a parkovacími senzory. Součástí nadstandardní výbavy můžou být i dvě samostatná vyjímatelná sedadla v zavazadelníku tvořící sedmimístné provedení.

Cestou necestou

Sedadla jsou příjemná, za volantem se sedí pohodlně a to zejména díky širokým možnostem nastavení sedáku a opěradla. Volant lze přitáhnout k tělu podle potřeby, trochu nám však vadila poměrně krátká vzdálenost sedadla od pedálů a to i v případě posunutí sedadla vzad. Nakonec jsme si však zvykli a užívali si vyšší pozice za volantem.

Podvozek je trochu houpavější a třeba ve městě si můžete dovolit přejezdy prakticky jakýchkoliv obrubníků. Je to dáno mimo jiné i zvýšenou světlou výškou varianty Outdoor o jeden centimetr. Protože testovaný peugeot má standardně poháněnou přední nápravu, jako běžný model, hodnotíme dané zvýšení jako optimální. Do těžšího terénu se s vozem stejně pouštět nemůžete a na polní cesty bohatě stačí.

Potěší také příplatkový systém Grip Control, který je v nabídce pouze pro variantu Outdoor. Ten sice nesupluje pohon všech kol, ale optimalizuje trakci vozu podle aktuálních jízdních podmínek prostřednictvím stabilizačního systému. Ovládá se otočným ovladačem vpravo pod volantem. V praxi elektronika funguje obstojně. Na povrchu se zhoršenou adhezí umožňuje částečný prokluz kol, což zvyšuje šanci dostat auto z problematických situací.

Výkonný a úsporný motor 1.6 BlueHDI

S modernizací dostal automobil i novou paletu motorů splňujících přísnou emisní normu Euro 6. Příznivci nafty si můžou vybírat mezi třemi variantami nové generace vznětových jednotek. Námi testovaný model byl vybaven nejvýkonnějším BlueHDI s maximálním výkonem 88 kW při 3500 ot/min. Největší točivý moment 300 N.m je k dispozici již při 1750 ot/min. Nový motor 1.6 BlueHDi je velice kultivovaný a v praxi se chlubí perfektním zátahem již od 1800 ot/min.

Nejsilnější verze 1.6 BlueHDI konečně dostala šestistupňový manuál. Před modernizací byla totiž v nabídce pouze s pětistupňovou převodovku. Ostatní dieselové varianty jsou vybaveny buď pětikvaltem nebo robotizovanou převodovkou ETG6. Přestože přesnost šestistupňového manuálu není nejlepší, odstupňování převodovky je optimální a s vozem se příjemně jezdí.

Motor nabízí dostatek potenciálu prakticky pro všechny jízdní režimy. Auto slušně zrychluje i při plném zatížení posádkou a nákladem. Slib výrobce ohledně snížení spotřeby pohonných hmot (až o jeden litr na sto kilometrů) v rámci nové řady dieselových motorů můžeme potvrdit. S autem jsme jezdili kolem 5 l/100 kilometrů, ve městě je nutné počítat se spotřebou zhruba o jeden litr vyšší.

Šestistupňová převodovka zvyšuje komfort zejména při cestování na dálnici. Při rychlostním limitu 130 km/h točí motor příznivých 2500 ot/min a spotřebuje pouze kolem 7 l nafty na 100 kilometrů. To je s ohledem na výšku karosérie slušný výsledek. Řízení není příliš komunikativní, což jsme ale ani u tohoto typu automobilu nečekali. Potěší však velmi slušný poloměr otáčení. Brzdy zaslouží pochvalu za dobrý brzdný účinek a citlivé dávkování.

Resumé

Peugeot Partner Tepee je velice zajímavou volbou pro ty, kteří hledají praktický rodinný vůz a občas potřebují převést rozměrnější předměty. Varianta Outdoor navíc posouvá užitné vlastnosti peugeotu ještě o kus dále. Jednou z nejsilnějších zbraní modelu je příznivá pořizovací cena, která činí 324 tisíc korun. Díky ní představuje Partner Tepee vynikajíc poměr užitných vlastností a pořizovacích/provozních nákladů.

Tým AUTOiNDEX.cz

Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDI

Typ motoru:

Přeplňovaný vznětový

Objem motoru (ccm):

1560

Válce:

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

88 / 3500

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

300 / 1750

Maximální rychlost (km/h):

174

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

11,4

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

4,9 / 4,2 / 4,4

Velikost zav. prostoru (l):

675

Objem nádrže (l):

60

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1473

Nosnost (kg):

612

Základní cena (kč):

324 400 (1,6 Vti 98k, Access, akční cena)

Cena s testovaným motorem (kč):

432 900 (Active, akční cena)

Základní parametry
Výrobce:Peugeot
Model:Partner
Karosérie:MPV
Motor:1.6 BlueHDI
Palivo:nafta
Rok výroby:2016
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -