Subaru ČR uvádí na trh model Levorg, který se v Japonsku prodává od minulého roku. Jedná se o sportovně cestovní vůz, který kombinuje dynamiku s rodinným využitím. Označení auta vzniklo spojením slov Legacy Revolution Touring. Právě to naznačuje, že má novinka volně navázat na modelovou řadu Legacy, jejíž prodej u nás již skončil.
Přední část levorgu se nápadně podobá modelu WRX STi, zadní partie jsou pak přizpůsobeny prostornému zavazadelníku. Boční silueta je však štíhlá a to hlavně díky nízké hraně střechy. Levorg je od prvního pohledu velmi pěkné auto, líbí se nám především kompaktní karosérie, která je i přes dynamický look velice praktická. Atletickou siluetu podtrhuje dvojice koncovek výfuku, stejně jako přední nasávací otvor, který přivádí vzduch k mezichladiči.
Uvnitř chválíme použití kvalitních materiálů a v neposlední řadě také sportovní volant se zploštěním v jeho dolní části. Dynamický dojem z interiéru podtrhují také kruhové ukazatele v kapličce před řidičem. Moderně pak působí 6,2 palcový barevný LCD displej systému Starlink na středové konzoli. Potěší prvky moderní výbavy, jako například šest USB portů, z nichž dva slouží pro multimediální zařízení a ostatní pro dobíjení mobilních telefonů či ipadů.
Zavazadelník se chlubí objemem 522 litrů, potěší však i dostatečný prostor pro posádku. Přestože se jedná o kombi na pomezí nižší a střední třídy, kdejaký prémiový vůz by v tomto ohledu mohl levorgu závidět.
Subaru nenechalo nic náhodě a vybavilo levorg řadou asistenčních systémů. Za zmínku stojí bezpečnostní systém sledující slepý úhel (BSD), nechybí ani bezpečnostní radar sledující změnu jízdního pruhu a zajímavostí je bezesporu systém RCTA pro monitorování provozu za vozidlem. Ten dokáže upozornit řidiče na hrozící střet při couvání a to i v případě blížícího se vozidla ze strany.
Samozřejmostí je pak asistent dálkových světel (HBA), který používá kameru s jedinou čočkou ve vnitřním zpětném zrcátku. V rámci aktivní bezpečnosti používá Subaru u nového Levorgu osvědčenou stabilizaci VDC, která je přizpůsobena stálému pohonu všech čtyř kol Subaru Symmetrical AWD. Zajímavostí je vektorování točivého momentu, které optimalizuje jízdní vlastnosti vozu při průjezdu zatáčkou.
Pasivní bezpečnost zvyšuje dokonalejší vyztužení karosérie, které bylo mimo jiné dosaženo i lepším využití plechů z vysokopevnostní oceli. Právě avizované zvýšení tuhosti se pozitivně odrazilo v agilních jízdních vlastnostech. Levorg je standardně vybaven sedmi airbagy, včetně kolenního vaku pro řidiče.
O pohon nového Subaru se stará přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.6 l s nejvyšším výkonem 125 kW při 4800-5600 ot/min. Největší točivý moment 250 N. m vrcholí v rozmezí 1800-4800 ot/min. Jedná se o plochý motor, který plně respektuje tradiční vlastnosti subaru. Přestože představuje jediný motor v nabídce, po třicetiminutovém svezení můžeme směle konstatovat, že zvládne splnit požadavky většiny uživatelů rodinného vozu. Přiostřit ho navíc můžete motor voličem SI Drive, kterým jsou vybaveny všechny varianty. Ve sportovním režimu se tak dočkáte ostřejší reakce na plyn.
Motor je dostatečně výkonný a úsporný zároveň. Má velice kultivovaný chod a točivý moment se velmi dobře dávkuje. Subaru poprvé použilo systém automatického vypínání, který rovněž funguje na výbornou. Pohonná jednotka je přímo spojená s automatickou bezestupňovou převodovkou Lineartronic, nebo chcete-li CVT. Manuál tedy k levorgu nedostanete.
Není ale čeho litovat, převodovka řadí velice dobře. Pro ryze sportovní jízdu se sice moc nehodí, ale mezi převodovkami CVT se bezesporu jedná o špičku. Překážku v dynamické jízdě tedy rozhodně nepředstavuje. Po sešlápnutí plynového pedálu o více než 35% se aktivuje funkce řazení virtuálních převodových stupňů a subaru vyrazí dravě kupředu. Sportovněji založené řidiče potěší i pádla pod volantem, kterými lze účinně podřazovat před zatáčkou.
Doslova poklonu zaslouží podvozek prezentované novinky. V horských serpentinách, kde jsme měli možnost automobil krátce vyzkoušet, naše řidičské srdce doslova plesalo. Podvozek není nikterak tuhý, takže výmoly českých silnic zvládá překvapivě dobře. Jakmile ale začnete tlačit na pilu, objevíte v něm mimořádnou jízdní stabilitu a hlavně čitelný projev. V kombinaci s perfektně nastaveným řízením se perfektní zpětnou vazbu se jedná o příjemně namixovaný koktejl jízdních vlastností.
Najednou cítíme, že by levorg snesl daleko silnější motor. Podvozek je totiž o poznání rychlejší, než pohonná jednotka 1.6 DIT. Auto navíc perfektně funguje i na opravdu nekvalitním povrchu a právě v těchto podmínkách dokáže ujet i mnohem silnějším soupeřům.
Subaru Levorg se u nás v základní variantě prodává za 759 tisíc a chlubí se bohatou výbavou. Nechybí světlomety LED, 6,2 palcový displej systému Starlink, vyhřívaná přední sedadla, parkovací kamera a další komfortní prvky. Více praktických zkušeností přineseme v rámci standardního redakčního testu této zajímavé novinky.
Tým AUTOiNDEX.cz
Subaru Levorg 1.6 GT |
|
Typ motoru: |
Přeplňovaný zážehový |
Objem motoru (ccm): |
1600 |
Válce: |
4 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): |
125 / 4800-5600 |
Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min): |
250 / 1800-4800 |
Maximální rychlost (km/h): |
210 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): |
8,9 |
Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: |
8,3 / 6,1 / 6,9 |
Velikost zav. prostoru (l): |
522 |
Objem nádrže (l): |
60 |
Pohotovostní hmotnost: (kg): |
1626 |
Nosnost (kg): |
394 |
Základní cena (kč): |
759 000 (1.6 GT, Trend) |
Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč): |
889 000 (1.6 GT-S, Sport) |