Hyundai i30 kombi 1.6 CRDi -změna tváře (TEST)

Testy
21.06.2015

F T G

Hyundai i30 kombi 1.6 CRDi -změna tváře (TEST)

Nové přední světlomety, nová přední maska chladiče, pozměněný interiér a hlavně nová sedmistupňová převodovka DCT – to jsou hlavní změny inovovaného modelu i30, který jsme podrobili redakčnímu testu v rodinné variantě kombi.

Hyundai i30 již velmi dobře známe. Karosérie kombi navazuje svým designem na pětidveřový hatchback, přestože jeho záď působí konzervativnějším dojmem. Příď je tedy o poznání dynamičtější, čemu se nelze divit. Zejména nyní, když dostala světlomety ve stylu nového SUV Santa Fe.

Testované kombi se nám líbí zejména při pohledu z profilu. Nezaměnitelný dojem dělá boční linka, která se táhne od přídě, dále kolem oblasti klik předních a zadních dveří, až k zadním svítilnám. Varianta kombi se pochopitelně chlubí delším zadním převisem, než je tomu u hatchbacku.

V interiéru jsme ocenili kvalitní a výborně zpracované materiály. Přístrojová deska má zajímavý design a pochvalu zaslouží i ergonomický volant, který padne skvěle do ruky. Příplatkový paket Premium v ceně 105 tisíc korun nabízí například kožené čalounění. Sedadla vpředu mají nejen vyhřívání, ale rovněž odvětrávání, které v letních měsících funguje naprosto bravurně. Naopak v zimě posádka ocení vyhřívaný volant.

Výbava Premium dále zahrnuje parkovací asistenční systém, zadní parkovací kameru, multimediální navigační systém nebo třeba panoramatické střešní okno. Samozřejmostí je také kvalitní audiosystém či startovací tlačítko. Velice praktický je i bezklíčový přístup.

Facelift přinesl kvalitnější materiály a přehlednější uspořádání středového panelu. V předních a zadních dveřích jsou rozměrné kapsy pro uložení láhví a drobností a další úložné prostory jsou ve středové konzole pod palubní deskou nebo v loketní opěrce.

Zavazadlový prostor v základním provedení nabízí objem 528 litrů, což je sice méně, než u Octavie Combi, ale v této třídě se stále jedná o nadprůměrnou hodnotu. Rozdíl oproti octavii se navíc téměř vyrovná, když poměříte zavazadelníky těchto vozů po sklopení opěradel zadních sedadel.

Nejsilnější diesel 1.6 CRDi a převodovka DCT

Naftový motor 1.6 CRDi poskytuje po všech stránkách příjemné svezení. Maximální výkon nejsilnější dieselové varianty činí 100 kW při 4000 ot/min. Největší točivý moment 300 N.m, pak vrcholí v rozmezí 1750 – 2500 ot/min.

Motor se chlubí zejména mimořádně kultivovaným a v neposlední řadě i úsporným provozem. Je pravdou, že pohonná jednotka není tak výbušná, jako v případě koncernového konkurenta 2.0 TDI, více muziky však nabízí při klidné až svižnější jízdě. A to je přesně režim, se kterým se budou majitelé rodinného vozu pohybovat nejčastěji.

Ekonomika provozu je rovněž jedním z hlavních argumentů pro volbu tohoto motoru. Snaha o úspornou jízdu znamená kombinovanou spotřebu oscilující kolem 5,2 l/100 km. Při dálniční jízdě je nutné počítat se spotřebou zhruba o litr vyšší. To je na rodinné kombi s automatem docela slušný výsledek, nemyslíte?

Právě nová sedmistupňová převodovka DCT je hlavní novinkou testovaného vozu. Jedná se o dvouspojkový automat, který je perfektně sladěný s motorem a řadí naprosto plynule. Chválíme reakce převodovky na sebemenší pohyb plynovým pedálem a vyzdvihnout musíme i hladkost řazení.

Jednotlivé převody jsou dobře poskládané a sympatická je i rychlost řazení. Například sešlápnutí plynového pedálu na podlahu znamená rychlý kickdown až o tři rychlostní stupně. Jedinou výtku si zaslouží sedmička, která by podle nás mohla být delší. Na dálnici při 130 km/h točí motor 2400 ot/min., což není úplně málo.

Na silnici

Testovaný Hyundai i30 jezdil na sedmnáctipalcových kolech, což autu propůjčuje perfektní stabilitu a jistotu v zatáčkách. A tak jsme si jízdu jsme si opravdu užívali. V zatáčkách je znát snad jen o něco vyšší hmotnost v zadní části vozu, která dokáže vyvést vůz z klidu při náhlých změnách směru o něco dříve, než u kratšího hyundaie. To je však naprosto normální, stejně jako o něco větší náklony karosérie v zatáčkách v porovnání s hatchbackem.

Pochvalu si zaslouží i možnost nastavení účinku posilovače řízení ve třech módech (Sport, Comfort, Normal). Ve městě jsme s oblibou využívali režim Comfort pro snadné manévrování, mimo město naopak přišel vhod mód Normal nebo Sport, který dodává samotnému řízení důležitou zpětnou vazbu. Za tento prvek zaslouží automobilka pochvalu. Řízení sice patří svojí přesností k nadprůměru, kdovíjaké komunikativnosti od něj však nečekejte.

Resumé

Hyundai i30 kombi znovu potvrzuje své kvality rodinného vozu. Prostornému kombi s perfektním motorem, agilním podvozkem a pohodlným interiérem lze těžko něco zásadního vytknout. Nová dvouspojková automatická převodovka DCT navíc dělá vrásky na čele konkurentům koncernu VW, kteří měly doposud argument v podobě DSG. Hyundai i30 je povedeným vozem, který se nepodbízí cenou, ale argumentuje faktem, že v ledasčem dokáže deklasovat ostatní auta segmentu nižší střední třídy.

Tým AUTOiNDEX.cz

Hyundai i30 kombi 1.6 CRDi DCT

Typ motoru:

Přeplňovaný vznětový

Objem motoru (ccm):

1582

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

100 / 4000

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

300 / 1750-2500

Maximální rychlost (km/h):

197

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

10,9

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

5,1 / 4,0 / 4,4

Velikost zav. prostoru (l):

528

Objem nádrže (l):

53

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1415 – 1571

Nosnost (kg):

440

Základní cena (kč):

334 990 (1,4i, Entry)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

559 990 (1.6 CRDi DCT, Weekend)

Základní parametry
Výrobce:Hyundai
Model:i30
Karosérie:Kombi
Motor:1.6 CRDI
Palivo:nafta
Rok výroby:2015
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -