Rally Český Krumlov 2015

Motorsport
10.06.2015

F T G

Rally Český Krumlov 2015

Jedna z nejtěžších soutěží domácího šampionátu měla dramatický průběh až do konce. Rozhodovalo se totiž až v poslední rychlostní zkoušce, kde tovární jezdec Škody Jan Kopecký porazil Václava Pecha a odsunul ho tak z dosavadního vedení. Třetí skončil Pavel Valoušek.

Boj o prvenství probíhal od první erzety a prakticky po celou dobu byl velice vyrovnaný. V šesté zkoušce měl Jan Kopecký defekt, čímž ztratil 22 sekund a do vedení se dostal Václav Pech se svým Mini. První místo držel až do poslední erzety.

Zhruba dva kilometry před cílem však Pech při průjezdu rychlé pravotočivé zatáčky chyboval a auto se v přetáčivém smyku dostalo na trávu. Jeho Mini se na promáčené louce několik sekund vracelo zpátky na trať a právě toho využil Honza Kopecký se svojí zbrusu novou Fábií R5.

V cíli Václav Pech uvedl, že bylo v zatáčce více vody, než očekával, a proto došlo k nepříjemnému výletu mimo trať. Byl ale rád, že je auto v pořádku a že nedošlo k nárazu do stromů, na konci louky.

Kopecký tak zaváhání největšího konkurenta využil a překonal loňskou smůlu, kdy ve snaze porazit Pecha havaroval. Absolutní vítězství letošního Rallye Český Krumlov tedy patří právem jemu, čímž si tento talentovaný jezdec zároveň upevňuje vedení v průběžném pořadí MČR.

A jaké byly jeho dojmy z poslední rychlostní zkoušky? „Poslední erzeta je skutečný očistec a to zejména na evropských gumách, do kterých je sice povoleno řezat, ale i tak je to hodně složité. Hranice gripu je opravdu velmi zrádná a to především v tomto deštivém počasí. Každá kaluž znamená aquaplaning, na což bohužel doplatil Venca“ uvedl Kopecký, který Český Krumlov vyhrál naposledy v roce 2012.

Zajímavou podívanou přinesl i boj mladé posádky týmu Peugeot Sport Česká republika ve složení Tomáš Pospíšilík a Lukáš Vyoral. S Peugeotem 208 R2 sbírají zkušenosti teprve první sezónu a je jasné, že to není jednoduchá cesta. Do úvodu soutěže však vyjeli velmi dobře a pravidelně se umisťovali mezi třemi nejrychlejšími posádkami třídy 6, kam se řadí jejich vůz s motorem 1.6 l. Bojovali s mnohem zkušenějšími jezdci, jako je například Emil Triner nebo Václav Dunovský.

Možná trochu přehnaná snaha, či špatná volba zadních (suchých) pneumatika bohužel znamenala výlet mimo trať na legendární rychlostní zkoušce Malonty v sobotu ráno. Převrácení vozu však ambiciózní posádku nezastavilo, auto dopadlo zpátky na kola a Tomáš Pospíšilík s Lukášem Vyoralem pokračovali po kontrole auta ve stíhací jízdě.

Bývalý autokrosař ukázal, že se nenechá zastrašit ani hrozivě vypadajícím karambolem, na které byl ze svého bývalého působení zvyklý. Peugeot byl poškozený, ale ne tolik, aby s ním mladičký jezdec nemohl pokračovat dále. Mechanici při následném servisu odvedli na autě velký kus práce a Tomáš s Lukášem mohli začít stíhací jízdu.

Poslední rychlostní zkoušku posádka dokonce vyhrála, ale i tak nemohla smazat časovou ztrátu z úvodu dne. Výsledkem tedy bylo páté místo ve třídě a 29. pozice absolutně. V cíli Tomáš Pospíšilík potvrdil odhodlání vylepšit dosavadní výsledky v rámci další rallye s Peugeotem v Hustopečích, kde lze rovněž očekávat mnoho zkušených konkurentů.

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -