Audi A6 3.0 TDI quattro - na vrcholu třídy (TEST)

Testy
22.03.2015

F T G

Audi A6 3.0 TDI quattro - na vrcholu třídy (TEST)

Nedávný facelift posunul Audi A6 zase o kus dopředu a udělal konkurenci vrásky na čele. Čtvrtá generace tohoto modelu totiž dokáže doslova očarovat svým dynamickým designem a precizním dílenským zpracováním. Testovali jsme druhý nejsilnější naftový motor 3.0 TDI v nabídce.

Audi A6 v šedé karosérii s krásnými dvacetipalcovými koly působí doslova, jako magnet na oči. Doplňky S-line tuto vlastnost dále multiplikují a vůz s nimi vypadá velice dravě. Přestože je nedávná modernizace spíše kosmetického rázu, rozhodně se jedná o příjemné zpestření.

Nové jsou přední světlomety s jiným tvarem a grafikou, vzadu dokonce dostala A6 dynamické blinkry. Ty mají přispět k bezpečnosti provozu, protože naznačují směr chystaného manévru. Novinkou jsou také nárazníky s elegantnějším tvarem. Ostatní změny jsou patrné až v přímé konfrontaci s předchozím provedením.

Na kameni kámen

Uvnitř se nezměnilo prakticky vůbec nic. Audi A6 stále těží ze svého precizně zpracovaného interiéru, který je velice přehledný a chlubí se kvalitními materiály. Nechybí pro audi typický systém MMI s ovladačem na středové konzole, stejně jako knoflík na ovládání hlasitosti audia v bezprostřední blízkosti. Poněkud nezvykle (a možná i trochu neprakticky) bylo umístěno startovací tlačítko vpravo od voliče automatické převodovky.

Samozřejmostí jsou nadstandardní prvky výbavy, jako je head-up displej, systém nočního vidění, skvěle hrající audio od Bose, či ambientní osvětlení interiéru. Prostoru vpředu je tak akorát a pochvalu si zaslouží skvělá prošívaná sedadla S-line, na kterých se skvěle sedí. Ocenili jsme zejména nastavitelnou délku sedáku, který dokáže podepřít nohy i osobám vyššího vzrůstu. Sedadla navíc mají integrované opěrky hlavy, jež vypadají sportovně a elegantně zároveň.

Vzadu je místa o trochu méně, než se u vozu vyšší střední třídy předpokládá. Konkurenti z prémiového segmentu na tom však nejsou o moc lépe. V tomto ohledu se těmto limuzínám snadno vyrovná kdejaký sedan střední třídy.

Krůček k Bi-TDI

Zážehový šestiválec s třílitrovým zdvihovým objemem posílil o 20 kW na celkových 200 kW. Od vrcholného dvojitě přeplňovaného Bi-TDI ho tedy dělí „pouhých“ 35 kW. Za něj však zákazník zaplatí o 100 tisíc korun více. Na jednu stranu není cenový rozdíl nikterak dramatický (zejména s ohledem na pořizovací cenu), další stranou mince je však omezená reálná využitelnost vysokého výkonu Bi-TDI v současném provozu.

Slabší 3.0 TDI má podle nás dostatečný potenciál pro jakýkoliv jízdní režim. To mu zaručuje největší točivý moment 580 N.m, který vrcholí už při 1500 ot/min. Vyzdvihnout musíme kultivovaný chod této pohonné jednotky a také velice utlumený zvuk pronikající do interiéru. Ani opravdu rychlou dálniční jízdu tedy prakticky nic neruší.

Důvodem pro volbu Bi-TDI může být především osmistupňová převodovka ZF s hydrodynamickým měničem, která řadí přeci jen lépe. Testovaný sedmistupňový S-tronic je pro většinu jízdních situací bezproblémový, někdy však přeci jen postrádá plynulost. Jednotlivé rychlostní stupně jsou možná až příliš dlouhé, což zhoršuje dynamiku jinak skvělého šestiválce a to zejména ve vyšších rychlostech.

Spotřeba motoru se mimo město drží na skvělých 6,5 l/100 km, na dálnici počítejte s hodnotou kolem 7,3 l. Při popojíždění ve městě spotřebuje motor kolem 9 l/100 kilometrů, což není příliš. K ekonomice, především na dálnici, přispívá i fakt, že převodovka S-tronic udržuje otáčky motoru poměrně nízko a navíc nechybí funkce volnoběhu při dojíždění.

Zrozeno na německé silnici?

Jízdní vlastnosti testované Audi A6 s paketem S-line mají dvě roviny. Na kvalitním povrchu se jedná o velice pohodlný sedan, jehož karosérie se prakticky nenaklání a vzduchové odpružení s možností volby několika režimu funguje tak, jak bychom u prémiového auta vyšší střední třídy čekali.

Pokud však vjedete na nekvalitní asfalt, dostaví se nepříjemné rázy od kol. Zkrátka jejich dvacet palců sice dělá dojem, ale také deklasuje komfort jízdy na rozbitých silnicích téměř na úroveň sportovního vozu. V tomto ohledu tedy doporučujeme slevit z vysokých designových nároků a zvolit alespoň 18-ti palcová kola. Podíl na tvrdosti podvozku, ale dozajista bude mít i sportovní paket S-line.

Zajímavým nadstandardním prvkem byl sportovní zadní diferenciál s vektorováním točivého momentu. Ten úspěšně eliminuje vrozenou nedotáčivost, která je obecně i pro quattro noční můrou. Při razantní akceleraci na výjezdu ze zatáčky totiž dochází k přenesení větší porce točivého momentu na vnější zadní kolo, čímž se auto lépe „srovná“ do zatáčky.

Intenzitu posilovače řízení lze nastavit v několika režimech, obdobně, jako odpružení. Stále však působí poměrně odtažitě a nevrací se do středové polohy s přirozenou vervou. Zkrátka od zážitků z pravého řízení je tady třeba koncernové Porsche s modelem Panamera. Ta ale segment Audi A6 samozřejmě o něco převyšuje.

Resumé

Audi A6 3.0 TDI quattro je skvěle propracované a nepřehlédnutelné auto s vyspělou technikou. Potěší také úsporný a výkonný turbodiesel, jehož zvuk v interiéru prakticky neslyšíte. Paket S-line v kombinaci s velkými koly se však na naše silnice příliš nehodí, takže doporučujeme pečlivě zvážit veškerá pro a proti. Za ušetřené peníze pak klidně můžete zvolit třeba zmiňované bi-turbo s lépe řadící převodovkou.

Tým AUTOiNDEX.cz

Audi A6 3.0 TDI quattro

Typ motoru:

Přeplňovaný vznětový

Objem motoru (ccm):

2967

Válce:

6

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

200 / 3500

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

580 / 1500 - 3250

Maximální rychlost (km/h):

250

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

5,5

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

5,9 / 4,6 / 5,1

Velikost zav. prostoru (l):

530

Objem nádrže (l):

73

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1845

Nosnost (kg):

535

Cena testovaného vozu (kč):

2 434 700,-

Základní cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

1 416 900,-

Základní parametry
Výrobce:Audi
Model:A6
Karosérie:Sedan
Motor:3.0 TDI
Palivo:nafta
Rok výroby:2015
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -