Infiniti Q50 2.0t - žádný mainstream (TEST)

Testy
08.03.2015

F T G

Infiniti Q50 2.0t - žádný mainstream (TEST)

Po sedanu řady G, který navzdory svým kvalitám trpěl mnohými nedostatky, přichází značka Nissan s novou peckou – modelem Infinity Q50, v níž všechny chyby napravil a nachystal i pár překvapení. Sice může zarazit, jak toho dosáhl (koupí motoru od Mercedesu-Benz, což není právě obvyklý postup), ale dokud budou nezvyklá řešení fungovat, není důvod si stěžovat. A tady fungují na jedničku.

Hned první překvapení zažijete, když se budete pokoušet Q50 někam zařadit. Jak už bylo řečeno, motor nevymysleli japonští inženýři, ale pořídili si ho z Německa. Jenže jestli čekáte, že půjde alespoň o japonskou verzi klasických německých modelů, šeredně se spletete. A příjemně. Japonská posedlost elektronikou se jednoduše nezapře. Už jenom standardní výbava je natolik našlapaná, že budete valit oči.

Prémiová výbava, jak se sluší

Sportovní verze totiž obsahuje anatomická přední sedadla s prodlužovatelnými sedáky, elektrické ovládání s pamětí nebo elektricky stavitelný volant s funkcí usnadňující nástup a výstup do vozu, který mimochodem je s koly vozu spojen čistě na elektronické bázi, tedy zcela bez hřídele, což je v automobilismu převratná záležitost. A to na rozjezd není špatné, ne?

A když si připlatíte, bude to ještě lepší. Můžete si přikoupit třeba parkovací čidla, vylepšenou klimatizaci, varování před opouštěním jízdního pruhu nebo funkci s názvem Driving aids. To je šikovná věcička, která pomocí kamer hlídá prostor před autem i za ním a dává pozor, abyste do ničeho nenarazili. Pokud se totiž přiblížíte k nějakém překážce, auto samo od sebe ubere plyn, začne zpomalovat a nakonec úplně zastaví. Pak buď sešlápnete brzdu a definitivně zastavíte, nebo se Q50 po pár vteřinách a zapípání zase rozjede. Bezpečnost především.

Jasně, má to i svoje mouchy – tenhle proces projeví ztuhnutím plynového pedálu a moc se s tím nedá hnout, za což poděkujete v případě, že se budete kochat krajinkou a přehlédnete prudké zpomalení vozu jedoucího před vámi. Pokud se ale tahle vychytávka spustí během předjíždění, už to tak bezpečně nezní. Když si ale budete chtít užít dynamičtější jízdu, tuto funkci můžete deaktivovat.

Nekonveční design a stejně originální interiér

Už jenom ten vzhled. Tolik rafinované a nebezpečně vyhlížející auto se jen tak nevidí. Skosená kapota a vymazlený vzhled světlometů už na pohled dávají tušit, že půjde o výjimečné a luxusní auto, ve kterém se budete cítit dobře. Navíc nejen prostorně vypadá, ale i uvnitř naleznete skutečně dostatek místa. Jistě, vzadu to sice může trochu skřípat, zvlášť na hlavu tam vysocí spolucestující až tolik prostoru mít nebudou, ale v rámci své třídy je to ještě akceptovatelné.

Ze všeho nejdůležitější ale stejně je to, jaké to je za volantem. A to Infinity Q50 splňuje skvěle. Ve voze je totiž nesmírně příjemně. Elegantní palubní deska určitě potěší, všechny displeje a tlačítka jsou na přehledných a snadno dostupných místech a i výhled z vozu je dostatečný. Motor je příjemně tichý a v kabině určitě nehrozí, že byste se během jízdy neslyšeli. Spíš naopak – s trochou nadsázky budete mít co dělat, abyste slyšeli právě motor. Stačí se jen usadit do pohodlných sedaček, zařadit mód Drive v rámci sedmistupňové manuální převodovky a vyrazit na cestu.

Na silnici

Jízdní vlastnosti jsou také maximálně komfortní. Jelikož mezi volantem a koly chybí mechanické spojení, při jízdě na nerovnostech se nemusíte bát rumplování volantu v každém výmolu. Naopak vám pevně drží v ruce, a snáz se tak můžete proplétat mezi radostmi českých silnic a dálnic. Podvozek na silnici drží taky standardně, menší překážky kola zvládají právě tak, jak byste za u auta této třídy čekali, a s těmi většími to s vámi sice může trošku házet, ale na vozovce drží Q50 dobře a pocit z nebezpečné jízdy se nedostaví.

Skutečnost, že motor je z Německa, se projevuje především jeho kultivovaností. Jen málokdo dokáže snoubit vyspělé řízení motoru s jednoduchostí včetně ovládání jako právě Němci. Navíc zabere už při nízkých otáčkách. Nejvyšší výkon činí 155 kW při 5500 ot/min, hodnota největšího točivého momentu 350 N.m pak vrcholí v rozmezí 1250 – 3500 ot/min. Motor se chlubí slušnou dynamikou a opravdu pěkným zvukem. Ten proniká do kabiny až ve vysokých otáčkách.

K dalším – a rozhodně nezanedbatelným – kladům právě tohoto německého motoru je nízká spotřeba. V téhle třídě jezdit kolem 8,3 litru na 100 kilometrů se jen tak nevidí; automobily nejbližší konkurence musíte krmit daleko vyšší spotřebou. Až se sem hodí zvolání: To se vyplatí!

Nicméně jestli se to opravdu vyplatí, už musíte posoudit sami. Nissan totiž neposkytl právě nejnižší ceny, v nejlevnějším případě vysolíte na dřevo více než 860 tisíc, se standardním základem už to chce z kasičky vytáhnout milion korun, no a se slušnou výbavou musíte mít připraveno ještě o sto až dvě stě tisíc víc. Není to málo. My si ale vzhledem k jízdním a bezpečnostním kvalitám, už vůbec nemluvě o luxusní výbavě, to přehnané není.

Tým AUTOiNDEX.cz

Infiniti Q50 2.0t Sport

Typ motoru:

Přeplňovaný zážehový

Objem motoru (ccm):

1991

Válce:

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

155 / 5500

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

350 / 1250 - 3500

Maximální rychlost (km/h):

245

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

7,2

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

- / - / 6,5

Velikost zav. prostoru (l):

500

Objem nádrže (l):

80

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1692

Nosnost (kg):

neuvedena

Základní cena (kč):

897 750,- (Q50 2.2d MP)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

1 049 850,- (Q50 Premium 2.0t AP)

Základní parametry
Výrobce:Infiniti
Model:Q50
Karosérie:Sedan
Motor:2.0T
Palivo:benzín
Rok výroby:2015
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -