Peugeot 508 2.0 BlueHDI - LEDkové vábení (TEST)

Testy
08.03.2015

F T G

Peugeot 508 2.0 BlueHDI - LEDkové vábení (TEST)

Peugeot 508 není žádnou žhavou novinkou. Prodává se už pátým rokem, a proto nedávno prošel atraktivním faceliftem. Samozřejmě nejde o žádnou převratnou změnu, ale omlazená a živější tvář pětsetosmičce opravdu sluší. A není to jediné, čím se může pochlubit.

Vzhled auta se kosmeticky proměnil, což je jen dobře. Testovaná novinka nyní působí atraktivnějším a modernějším dojmem. V nabídce najdete sedan a kombík, z nichž každý si prošel svou speciální úpravou. Zatímco u sedanu můžete obdivovat nový vzhled nárazníků či zadních světel, u varianty kombi byste ji hledali marně. Jiným designem se ale v obou variantách mohou shodně pochlubit například nové přední světlomety či maska chladiče, na které je umístěno logo francouzské automobilky. Znak výrobce byl dříve na kapotě.

Samostatnou kapitolou jsou právě diodové světlomety pro režim potkávacích a dokonce i dálkových světel (denní světla z LED diod jsou samozřejmostí). Jakmile je jednou vyzkoušíte, už nebudete chtít jiné.

Jako v bavlnce

Pěkný navenek, pěkný uvnitř – inu, Francouzi. Interiér vozu je sice střídmý, ale prostorný a vkusně dvojbarevně provedený - plasty v tmavém, kůže ve světlém odstínu. Barvy se vzájemně netlučou a zvyšují nejen požitek z jízdy, což mimochodem umocní i pohodlné přední sedačky s výsuvnou opěrkou na stehna, ale navozují i pocit příjemného přepychu. Mají také proč, Peugeot 508 je považován za nejluxusnější řadu této automobilky. Sice si můžete o snobství, zbytečnostech a podobných věcech myslet i říkat co chcete, ale jakmile se tím jednou projedete, pohltí vás to. Na příjemnosti se zvyká strašně snadno.

Střecha vozu se poměrně výrazně svažuje, takže zatímco řidič si nepřijde jakkoli omezovaný, povezete-li vzadu osobu vyššího vzrůstu, podobný komfort zažívat nebude, spíše naopak. Kufr sedanu disponuje slušným objemem 515 litrů, ale těžko se do něj dostávají rozměrnější zavazadla skrz malý vstupní otvor. Dalo by se to považovat za nevýhodu, ale u sedanu s tím tak trochu počítáte.

Přístrojová deska potěší staromilce i milovníky moderních technologií. Dotykový sedmipalcový displej, celá řada tlačítek, přičemž to startovací na nezvyklém místě po levé straně. Originalita se ale cení!

A jako kdyby tuhle větu chtěl zbytek funkcí vyvrátit, musíme se zmínit o retro vzhledu klasických „budíků“ ukazujících rychlost, otáčky a podobně, což udělá radost každému nostalgikovi. Bohužel však asi pouze jemu – moderní prvky, které 508 převzala od zatím poslední novinky 308, s těmi starými z původní řady 508 ukázkovou symbiózu zrovna netvoří. Vše dohromady totiž působí trochu násilně. Vývojářům značky se však nelze divit, vždyť z ekonomického hlediska by radikálnější změna interiéru v rámci faceliftu nebyla možná.

Na cestách

O vzhledu otáčkoměru se můžete bavit s tisícem lidí a dočkáte se tisíce názorů, ale jak se auto chová na silnici, to není subjektivní záležitost. Od dvoulitru s nejvyšším výkonem 133 kW při 3750 ot/min bychom sice čekali o něco lepší zátah, ale když sešlápnete plyn, zklamaní určitě nebudete. Největší točivý moment 400 N.m při 2000 ot/min. motoru ostudu rozhodně nedělá. Navíc je motor příjemně tichý a kultivovaný, kabina je ke všemu dostatečně odhlučněná a to i při svižném dálničním tempu.

Šestistupňový automat je příjemným společníkem na komfortní jízdu. Pokud však začnete tlačit na pilu, budete si přát o něco rychlejší reakce a kratší dobu přeřazení. Dvouspojkové převodovky zkrátka toto zvládají lépe. I tak ale zaslouží Peugeot slova chvály a to za manuální mód řazení.

Po dlouhé době totiž někdo v konvenčním sedanu uspořádal logiku manuálního řazení automatu správně. Podřazení totiž probíhá pohybem voliče automatu od sebe, vyšší rychlostní stupeň pak volíte pohybem k sobě. Přesně dle logiky odstředivé síly potažmo závodních vozů. Bravo! Používat můžete u Peugeotu samozřejmě i pádla pod volantem. My jsme si však kvůli logice řazení manuálního módu doslova užívali pohyby samotným voličem.

Při rychlosti 130 km/h točí motor 2000 ot/min na šestý převodový stupeň. Pokud zrychlíte na 180 km/h otáčkoměr ukáže pouze 3000 otáček. Dlouhé rychlosti přispívají k vynikající úspoře pohonných hmot. V kombinovaném režimu jsme jezdili do 6 l/100 kilometrů, ve městě je nutné počítat se spotřebou zhruba o litr vyšší.

Jízda klidným tempem pak znamená spotřebu pod pětilitrovou hranicí. Akční rádius vozu na jedno natankování 72 litrové nádrže se tak hravě přehoupne přes magickou hranici 1000 kilometrů. A to se ani nemusíte příliš snažit. Díky vstřikování močoviny navíc toto BlueHDI splňuje přísnou normu Euro 6.

Podvozek představuje optimální kompromis mezi komfortním a tužším naladěním. Do zatáček se auto vrhá s jistotou, radost trochu kazí nepříliš komunikativní řízení. Stabilita vozu je velmi dobrá a to hlavně při rychlé dálniční jízdě. Snad jen odsakující podvozek na větších nerovnostech není příliš příjemným atributem.

Velkou pochvalu zaslouží nové příplatkové LED světlomety pro potkávací a dálkový režim při jízdě v noci. K jejich funkci nemáme jedinou výhradu, světla svítí o řád lépe, než moderní xenony. Peugeot tak jako první, v rámci střední třídy, přichází s touto inovací a dokazuje, že dává smysl. Příplatek 30 tisíc korun za Full LED je rovněž akceptovatelný. Bíle svítící světla LED tedy už nemusí být výsadou pouze luxusních limuzín vyšších tříd.

Resumé

Inovovaný Peugeot 508 2.0 BlueHDI je konvenční evropskou limuzínou s velmi úsporným motorem a pohodlným interiérem. Moderní technologie a řada vylepšení, které přišlo s novým faceliftem, dokáže podle nás ospravedlnit o něco vyšší pořizovací cenu tohoto modelu. Na našich sinicích se navíc vždy bude jednat o osobitější automobil, než v případě většiny německých konkurentů.

Tým AUTOiNDEX.cz

Peugeot 508 2.0 BlueHDI EAT6

Typ motoru:

Přeplňovaný vznětový

Objem motoru (ccm):

1997

Válce / ventily:

4 / 4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

133 / 3750

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

400 / 2000

Maximální rychlost (km/h):

230

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

8,5

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

5,2 / 4,0 / 4,4

Velikost zav. prostoru (l):

515

Objem nádrže (l):

72

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1720

Nosnost (kg):

445

Základní cena (kč):

529 000 (1.4 VTI 120k, akční cena)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem a výbavou (kč):

770 000 (2.0 BlueHDI EAT6, Allure, akční cena)

Základní parametry
Výrobce:Peugeot
Model:508
Karosérie:Sedan
Motor:2.0 BlueHDI
Palivo:nafta
Rok výroby:2015
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -