Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC - český sen? (TEST)

Testy
17.10.2014

F T G

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC - český sen? (TEST)

Prostorné kombi nižší střední třídy od Hondy aspiruje díky zdařilému podvozku a variabilitě interiéru na oblíbené rodinné auto. Dvojnásob to platí pro variantu s úsporným vznětovým čtyřválcem 1.6 i-DTEC pod kapotou.

Hondu Civic Tourer jsme v nedávném redakčním testu důkladně prověřili a to nejen co se jízdních vlastností týká. Naše pozornost se totiž soustředila i na prostorný interiér. Dominantou každého rodinného vozu je pochopitelně objemný zavazadelník, jehož objem u modelu Civic Tourer činí solidních 624 litrů. Díky sofistikovanému systému sklápění zadních opěradel a zasunutí sedáku, navíc můžete snadno připravit dokonale rovnou plochu pro převoz rozměrného nákladu.

Civic Tourer však potěší nejen skvělou variabilitou, ale také pohodlným interiérem a velmi dobrými jízdními vlastnostmi. Komunikativní řízení navíc hraje do karet příznivcům dynamického svezení. Spolu s agilním podvozkem se tak jedná o příjemné překvapení tohoto segmentu.

1.6 i-DTEC – diesel jak má být

Pohonná jednotka 1.6 i-DTEC byla vyvinuta v rámci programu Earth Dreams Technology a právě v tomto kombi jsme od ní hodně očekávali. Vznětové motory v rodinných vozech jsou u nás pochopitelně velice oblíbené a tak má právě Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC slušnou šanci na úspěch.

Motor se po nastartování projevuje velice kultivovaným chodem s absencí prakticky jakýchkoliv vibrací. Fakt, že tento čtyřválec představuje špičku své kategorie, dokládá i skutečnost, že se velice snadno vytáčí a především zatahuje dávno před tím, než dosáhne hranice 2000 ot/min. Při ní vrcholí největší točivý moment 300 N.m.

Sympatický je také průběh točivého momentu. Ani překročení 4000 ot/min totiž neznamená kdovíjaké ochabnutí zátahu motoru. Svým točivým charakterem tak připomíná spíše benzinový motor. Další dobrou zprávou je, že turboefekt tento motor prakticky nezná. Bravo!

Pochvalu si zaslouží i šestistupňová manuální převodovka, která se chlubí krátkými dráhami řazení. Ocenili bychom snad jen o něco hladší chod. I tak ale tento manuál deklasuje většinu převodovek od konkurence. A jak je na tom Civic Tourer 1.6 i-DTEC se spotřebou pohonných hmot?

Na plnou padesátilitrovou nádrž se jízdní dojezd pohybuje kolem 1000 kilometrů, což je skvělá zpráva. Ve městě jsme jezdili za 5,5 l/100 km, mimo město spotřeba výrazně klesá, klidně i pod hranici 4 l/100 km. Na dálnici jsme si při dodržování nejvyšší povolené rychlosti 130 km/h vystačili se spotřebou oscilující kolem 5 l/100 km. Při této rychlosti motor točí na šestý převodový stupeň kolem 2400 ot/min. Ani při dynamickém jízdním stylu jsme se nedostali přes 6 l/100 kilometrů, což zasluhuje palec nahoru.

Výtku si zaslouží snad jen systém Start-Stop. Samovolné nastartování pohonné jednotky totiž doprovází nepříjemné škubnutí, které s ohledem na minimum vibrací motoru zbytečně kazí dojem.

Na silnici

Ani hmotnost dieselového motoru nad přední nápravou nekazila celkově dobrý dojem z jízdních vlastností vozu. Samozřejmě, že se mimořádná agilita hatchbacku z testované varianty Tourer trochu vytrácí, ale stále Civic Tourer nabízí jedno z nejlepších svezení s rodinným vozem.

Řízení je příjemně strmé a zajišťuje dostatečnou zpětnou vazbu od předních kol. Podvozek je v kombinaci se sedmnáctipalcovými koly schopen odfiltrovat většinu nerovností našich silnic. Karosérie se však ani přes tuto vlastnost nikterak nenaklání. Kola se dobře drží zvolené stopy i při nevybíravém zacházení. Ocenili bychom snad jen o něco lepší odhlučnění podběhů.

Brzy vozu jsou jen těžko unavitelné, jejich účinek nesníží ani opakované razantní brzdění. Navíc se dobře dávkují a nevyžadují kdovíjaký tlak na brzdový pedál. Celkově se jízdním vlastnostem může přiblížit jen málo konkurentů.

Srovnání se nabízí snad jen s podvozkem nového Peugeotu 308 SW nebo víceprvkovou nápravou modelu Octavia Combi. Ta je však dostupná pouze s omezenou škálou motorizací, mezi kterými se srovnatelné 1.6 TDI nenachází.

Resumé

Úspěch nové Hondy Civic Tourer 1.6 i-DTEC se bude odvíjet nejen od pořizovací ceny, ale také nákladů na servis a zůstatkové hodnoty. Nezanedbatelnou roli pochopitelně hraje i cena nafty.

V současnosti činí cenový rozdíl mezi naftovou variantou 1.6 i-DTEC a benzinovou 1.8 i-VTEC rozumných 35 tisíc korun, za které podle nás výhody testované pohonné jednotky stojí. Akční ceny dovozce v současnosti však zvýhodňují benzinovou variantu ještě více a to už je potřeba pečlivě zvážit veškeré souvislosti spojené s individuálním provozem hondy.

Navíc základní cena modelu Civic Tourer 1.6 i-DTEC startuje na 522 900,- CZK, což je v porovnání s konkurencí poměrně ambiciózní částka. Při detailnějším prozkoumání bohaté základní výbavy ale zjistíte, že se od hlavních konkurentů příliš neliší. S Hondou Civic Tourer navíc získáváte originalitu oproti zdejší záplavě automobilů německých značek.

Tým AUTOiNDEX.cz

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC

Typ motoru:

Přeplňovaný vznětový

Objem motoru (ccm):

1597

Válce:

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

88 /4000

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

300 / 2000

Maximální rychlost (km/h):

195

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

10,1

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

4,2 / 3,6 / 3,8

Velikost zav. prostoru (l):

624

Objem nádrže (l):

50

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1430

Nosnost (kg):

460

Základní cena (kč):

447 900 (1.8 i-VTEC, Comfort, akční cena)

Základní cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

492 900 (1.6 i-DTEC, Comfort, akční cena)

Základní parametry
Výrobce:Honda
Model:Civic
Karosérie:Kombi
Motor:1.6 i-DTEC
Palivo:nafta
Rok výroby:2014
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -