Citroen DS4 2.0 HDI - stále ještě Citroen? (TEST)

Testy
01.09.2014

F T G

Citroen DS4 2.0 HDI - stále ještě Citroen? (TEST)

Marketingové oddělení modelů DS od vozů Citroen, které právě probíhá jako nová korporátní strategie této automobilky, potvrzuje, že to představitelé této značky myslí s řadou DS opravdu vážně. Vyzkoušeli jsme model DS4 2.0 HDI s novým paketem Fabourg Addict, který ještě více zdůrazňuje jedinečný design tohoto automobilu.

Vozy řady DS již několik let generují automobilce Citroen velice slušné zisky a to i přesto, že tvoří jen šestinu prodejů. Možná právě proto se manažeři Citroenu rozhodli věnovat řadě DS zvláštní pozornost a v budoucnu jí budou komunikovat odděleně od Citroenu. Třeba jako BMW a jeho Mini.

Model DS4 je zajímavou kombinací kupé, hatchbacku a crossoveru s ryze prémiovým charakterem. Tento model vychází z platformy hatchbacku C4, ale jinak toho oba vozy moc společného nemají. Design je extravagantní a očividně hraje spíše na notu estetickou, než praktickou. Atraktivně působí rozšířené blatníky, které v kombinaci s klesající linií střechy částečně posunují automobil do segmentu crossoverů.

Přístrojová deska je z kvalitních měkčených plastů a nápadně si blíží k prémiovému naturelu vybraných značek. Volant byl opět zaměřen na multifunkčnost, takže množství tlačítek vyžaduje od řidiče několikadenní poznávání. Přístrojový panel tvoří trojice zapuštěných ukazatelů se třemi displeji. Jejich podsvícení lze měnit a kombinovat, řidič má na výběr několik zajímavých odstínů. V noci lze vypnout všechny ukazatele kromě ručičkového rychloměru, což je příjemné zejména při dlouhém cestování.

V DS4 budete sedět o něco výše než v klasickém hatchbacku, prostoru pro hlavu ale zase tolik není. Relativně málo místa je i na zadních sedadlech v podélném směru, už průměrně vzrostlá osoba má problém složit nohy za opěradla předních sedadel. Fakt, že si posádka na zadních sedadlech nemůže stáhnout okénka asi nikoho příliš trápit nebude, vždyť každá DS4 je vybavená klimatizací. Zavazadelník má nadprůměrný objem, ale o ten u vozu tohoto pojetí ani tak nejde.

Doporučujeme připlatit si za navigační systém eMyWay s barevným displejem, který působí lépe, než ten černobílý u standardního provedení. Testovaný vůz byl navíc vybaven paketem Criollo, jenž nahrazuje standardní kůži luxusnějším koženým čalouněním sedadel. Navíc přidává i kůží potaženou palubní desku.

Testovaný automobil byl navíc vybaven exteriérovým paketem Fabourg Addict, který se chlubí atraktivním polepem střechy a dekorační kryty vnějších zrcátek. Přestože se jedná pouze o designové vylepšení vozu, troufáme si tvrdit, že za 18 tisíc to stojí. Výrazně totiž automobil posouvá směrem k individualitě a za to se dneska zkrátka platí.

Špičkový turbodiesel

Námi testovaný vůz byl vybaven naftovým čtyřválcem 2.0 HDI, který disponuje nejvyšším výkonem 120 kW při 3750 ot/min.. Křivka největšího točivého momentu 340 N.m vrcholí v rozmezí 2000-3000 ot/min. Tyto parametry jsou na úrovni silnějších variant turbodieselových dvoulitrů současnosti a umožňují 1320 kilogramů vážící DS4 zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 8,6 s.

Motor je velmi dobře odhlučněný a zároveň poskytuje slušný zátah v nízkých otáčkách. Vždyť už v 1500 ot/min se turbodmychadlo solidně roztáčí a citroën svižně akceleruje. Při dálničních 130 km/h točí motor 2500 ot/min a spotřebuje 6,5 l/100 km.

Spotřeba se ve městě pohybuje kolem 7,5 l/100km, při plynulé jízdě mimo městské aglomerace, ukáže palubní počítač klidně i hodnoty začínající pětkou. Spojení motoru s manuální převodovkou automobilu sluší, ocenili bychom snad jen o něco lepší přesnost.

DS = Dobrá Stabilita

Na jízdních vlastnostech testované DS4 2.0 HDI se podepsal skvěle naladěný podvozek a také osmnáctipalcová kola s nízkým profilem. Karosérie se navíc nikterak nenaklání ani při prudkých změnách směru.

Auto je i při velmi rychlé jízdě dlouhou dobu neutrální a čitelné. Podvozek slušně filtruje nerovnosti našich silnici a po překročení hranice adheze pneumatik se pochopitelně projeví mírnou nedotáčivostí

Posilovač řízení sice nenabízí kdovíjakou zpětnou vazbu, ale bez citu rozhodně také není. Posilovač byl naladěn na tužší notu, než u standardních Citroenů. Stabilizaci lze deaktivovat, po překročení rychlosti 50 km/h se však samovolně opět zapíná, takže na okruhové dovádění raději zapomeňte. Není to ale taková piha na kráse, určení „dé-es-čtyřky“ je přeci úplně jiné.

Resumé

Citroën DS4 2.0 HDI je i po třech letech na trhu ve velmi dobré kondici. Atraktivní paket Fabourg Addict mu navíc přidává na jedinečnosti, což spolu s nízkým výskytem těchto vozů na našich silnicích posunuje jeho originalitu a zároveň image řidiče ještě o kus dále.

Nejsilnější turbodiesel pod kapotou dělá z auta příjemného sprintera. Vždyť se také jedná o jeden z nejlepších motorů značky. Je kultivovaný a silný zároveň, to vše při rozumném apetitu. Charakter podvozku je spíše dynamický, což podtrhují i osmnáctipalcová kola testovaného provedení.

Tým AUTOiNDEX.cz

Citroën DS4 2.0 HDI

Typ motoru:

Přeplňovaný vznětový

Objem motoru (ccm):

1997

Počet válců

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

120 /3750

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

340 / 2000-3000

Maximální rychlost (km/h):

212

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

8,6

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

6,6 / 4,3 / 5,1

Velikost zav. prostoru (l):

385

Objem nádrže (l):

60

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1320

Nosnost (kg):

560

Základní cena (kč):

496 900 (1,6 Vti 120, Design)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

666 900 (2,0 HDI 160, Style)

Základní parametry
Výrobce:Citroen
Model:DS4
Karosérie:Kupé
Motor:2.0 HDI
Palivo:nafta
Rok výroby:2014
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -