Peugeot 5008 1.6 THP - trochu jinak (TEST)

Testy
17.08.2014

F T G

Peugeot 5008 1.6 THP - trochu jinak (TEST)

Rodinný Peugeot 5008 1.6 THP nemusí svými parametry oslovit úplně každého. Ptáte se proč? Nejde zrovna o zbrusu nový model, má poměrně konzervativní pojetí a k tomu všemu si pod jeho kapotou ševelí benzinový motor namísto dieselu. Zdání však klame.

Už jen ten vzhled. Kdo by čekal nezajímavé a nenápadité auto, dost by se spletl. Jasně, milovníci extravagance si na své zřejmě nepřijdou, ale pokud oceňujete klasický vzhled spolehlivého víceúčelového vozidla, vyšli vám konstruktéři francouzské automobilky při loňskému faceliftu vstříc. Nově přepracovaná sedmnáctipalcová litá kola, diody, designéři si pohráli i s přední částí a značně ji upravili. A navíc si k těm stávajícím můžete vybrat i ze dvou nových barev karoserie.

Ani interiér nezklame, a přestože se nějakých výrazných změn oproti starému modelu nedočkal (a nějaké nedostatky se určitě najdou), můžete se spolehnout na prostor, funkčnost a variabilitu. A o praktičnost vozu jde nakonec v rámci MPV nejvíce. Sedadla mají vyšší posez, správný tvar a jsou pohodlná, takže až povezete rodinu na dovolenou někam k moři a na konci cesty vystoupíte, neměli byste se cítit jako po deseti kolech v ringu s Mikem Tysonem.

Navíc se do vozu pohodlně nastupuje i vystupuje a máte k dispozici 5,77 metrů čtverečních prosklené plochy, takže interiér působí vzdušně a nejen že pohodlně uvidíte na všechna úskalí vozovky, ale můžete se cestou i dostatečně kochat krajinou. Zvlášť když si připlatíte nějakých 14 000 korun a do další výbavy přidáte panoramatické okno, které rozšíří výhled o dalších 1,69 m2.

Řidiče určitě potěší poloha řadicí páky, kterou má hned po ruce, a také snadno dosažitelné ovládací prvky. K dispozici má i parkovací kameru, elektromechanickou parkovací brzdu či head-up displej promítaný na výklopné sklíčko. Od března navíc Peugeot implementuje do svých komunikačních systémů i češtinu. A to nejen do nových, ale i starších modelů – došlo tedy i na 5008, takže multimediální systém a navigace na vás budou mluvit česky. Drobná změna, ale potěší.

Spolujezdec ale nebude mít moc odkládacího prostoru, místa je málo a například držák na nápoje chybí úplně. Mezi předními sedadly se naštěstí nachází prostorný box, který dokáže pojmout ledacos.

Co se podélného prostoru v druhé řadě týče, je ho tak akorát. Zadní sesadla však lze posouvat až o 130 mm, takže si každý zvolit individuální nastavení. Variabilitu zlepšují tři samostatné zadní sedačky, u kterých můžete po libosti měnit sklon opěradla, sedák vyklopit vzhůru anebo je úplně vyndat, což se hodí, převážíte-li jakoukoli dlouhou věc – když sklopíte i sedadlo spolujezdce, dostanete dovnitř cokoli dlouhého až 276 centimetrů. Objem samotného zavazadlového prostoru se v závislosti na druhé řadě sedaček pohybuje mezi 758–823 litry, maximum vozu pak činí 2506 litrů.

Třetí řada sedaček už nějaké komfortní cestování nenabídne, ale zvlášť děti by cestu na kratší vzdálenost měly bez problémů zvládnout. Je to spíše takové záložní řešení a určitě ne na dlouhé cesty, ale může se hodit. Vyklopení sedaček spočívá jenom v zatáhnutí – a nová místa jsou na světě.

Dobrou zprávou pro milovníky komfortního cestování bezesporu je fakt, že vzhledem k benzinovému motoru a střízlivému a prostornému interiéru není uvnitř slyšet skoro žádný hluk. A když už zvuk motoru pronikne dovnitř, uši určitě netrhá, natolik je benzinový čtyřválec kultivovaný.

Volba zážehové jednotky 1.6 THP pro toto auto možná překvapí, ale rozhodně nejde o střelu vedle. Dočkáte se nadprůměrné dynamiky, která u takhle velkého vozu překvapí, a slušné spotřeby. Jasně, můžete si pořídit vznětový dvoulitr, za který ale zaplatíte o 35 000 Kč více, anebo si místo benzinového vybrat 1.6 HDi za stejnou cenu, ale dočkáte se daleko nižšího výkonu – 85 kW / 115 k. Všechna esa zkrátka drží v rukou THP. A to včetně spotřeby, kdy se povětšinou vejdete pod osm litrů na sto kilometrů. Nejedná se sice o zázrak, ale vzhledem k nabízenému komfortu nejde oproti vznětovému dvoulitru o kdovíjak propastný rozdíl.

Díky lehčímu benzinovému motoru nad přední nápravou se navíc karosérie v zatáčkách tolik nenaklání, jako u modelu s dieselovým motorem. Mírná nedotáčivost se pochopitelně projevuje při jízdě na hranici adhezních schopností pneumatik, je ale snadno rozpoznatelná. Řízení řidiči poskytuje alespoň základní informace o tom, co se děje pod předními koly a navíc není nadměrně přeposilované. Ani proti brzdové soustavě nelze mít výhrad, brzdy jsou účinné a snadno se dávkují.

Za zmínku také stojí vysoký bezpečnostní standard Peugeotu 5008. Nezávislá organizace Euro NCAP mu totiž udělila 5 hvězd, což je nejlepší hodnocení. Vynikající je ochrana dospělých cestujících při čelním nárazu a to i přes absenci kolenního airbagu. O něco horší už to je s bočním příp. zadním nárazem.

Sluší se dodat, že testovaný motor 1.6 THP v běžném ceníku nefiguruje. Koupit jej můžete pouze v rámci akce Style, kde je k dispozici i s diesely 1.6 HDI a 2.0 HDI. Všechny verze jsou vybavené manuální šestistupňovou převodovkou a v podstatě kompletní výbavou, jako jsou elektricky ovládaná okna, šestnáctipalcová litá kola, dešťový senzor, palubní počítač a rádio s CD přehrávačem, USB vstupem a šesti reproduktory, dvouzónová klimatizace a dálkové zamykání. A cena? Nečekaně příznivá - 475 000 Kč.

Tým AUTOiNDEX.cz

Peugeot 5008 1.6 THP

Typ motoru:

Přeplňovaný zážehový

Objem motoru (ccm):

1598

Počet válců

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

115 / 6000

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

240 / 1400

Maximální rychlost (km/h):

195

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

9,7

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

9,9 / 5,8 / 7,3

Velikost zav. prostoru (l):

823

Objem nádrže (l):

60

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1565

Nosnost (kg):

660

Základní cena (kč):

430 000 (Access, 1.6 16V VTi MAN 5, Access, akční cena)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

475 000 (Style, akční cena)

Základní parametry
Výrobce:Peugeot
Model:5008
Karosérie:MPV
Motor:1.6 THP
Palivo:benzín
Rok výroby:2014
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -