Citrone C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDI - sedmimístný sen (TEST)

Testy
29.06.2014

F T G

Citrone C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDI - sedmimístný sen (TEST)

Největším Citroenem C4 Grand Picasso jsme se projeli už na přelomu roku, nyní nás však čekala varianta s výkonnějším naftovým motorem 2.0 BlueHDI. Ten má všechny předpoklady stát se velmi příjemným společníkem rodinného vozu, který uveze až sedm osob.

Největším Citroenem C4 Grand Picasso jsme se projeli už na přelomu roku, nyní nás však čekala varianta s výkonnějším naftovým motorem 2.0 BlueHDI. Ten má všechny předpoklady stát se velmi příjemným společníkem rodinného vozu, který uveze až sedm osob.

Citroen Grand Picasso je pravým rodinným vozem s futuristickým designem a praktickou karosérií. Rozvor modelu Grand je o 55 milimetrů delší než standardní provedení a to je poměrně zásadní rozdíl. Posádka ocení dostatečný prostor pro nohy cestujících vzadu.

Další výhodou modelu Grand Picasso je velice jednoduché nastupování právě na zadní sedadla. Díky rozvoru 2840 mm vzniká velký vstupní otvor po otevření dveří vzadu. Zajímavostí také je, že se Citroen Grand Picasso za rozumných 15 tisíc korun může snadno proměnit v sedmimístný automobil. Za tento příplatek totiž zákazník získává dvojici sedadel, kterou lze důmyslně ukrýt v podlážce zavazadlového prostoru. Je zřejmé, že tyto sedadla mají spíše nouzový charakter, ale pro početnou rodinu s malými dětmi se rozhodně hodí. Jinak zavazadelník umí pojmout velmi slušných 725 litrů nákladu a to při pětimístném uspořádání vozu.

Futuristický dojem při pohledu na tento sedmimístný automobil vytváří zejména přední část automobilu. Dominantním prvkem je pás nízkých světlometů LED, které slouží pro denní svícení. Potkávací světlomety se nacházejí níže a jejich světelný tok zajišťuje standardní halogenová žárovka.

Další zajímavostí jsou také integrované střešní ližiny do karosérie. Toto řešení působí velice elegantním dojmem. Jinak se prodloužená varianta Grand nápadně podobá menšímu Picassu, přestože má jiné světlomety, blatníky a také přední nárazník. Shodných karosářských dílů je tedy minimum.

Vše na dotyk

Citroen vybavil Grand Picasso dvojící rozměrných displejů, z nichž je jeden dotykový a jeho prostřednictvím se ovládají prakticky všechny základní funkce vozu – od autorádia až po klimatizaci.

Standardních ovladačů tak zůstalo na přístrojové desce jako šafránu. Výjimku představuje snad jen multifunkční volant, na kterém je ovladačů poměrně hodně. Jejich ovládání však znesnadňuje fakt, že volant už nemá pohyblivých střed, tak jak to bylo u citroenu v minulosti. Jinak mezi klasické ovladače patří například startovací tlačítko, ovladač hlasitosti audiosystému či funkce výstražných světel.

Ovládat například klimatizaci na dotykovém displeji sice vyžaduje chvilku zvyku, poměrně rychle si ale zvyknete. Samotný displej je celkem intuitivní a mezi jednotlivými funkcemi se přepínáte pomocí hardwarového tlačítka hned vedle něj. Nevýhodou tohoto řešení je pochopitelně menší přesnost vlastního ovládání.

Nad samotným ovládacím displejem se nachází ještě jeden displej, který plní úlohu informačního systému. Ten zobrazuje základní jízdní údaje, jako je například rychlost, mód robotizované převodovky, údaje palubního počítače, pokyny navigace apod. Zajímavostí je, že si můžete zvolit tři grafické motivy a nechybí ani funkce prohlížení fotografií. Grafika systému je navíc velmi pěkná, dokonce můžeme s klidem konstatovat, že má prémiový charakter.

Interiér zaujme množstvím průhybů a samotné plasty jsou na mnoha místech doplněny atraktivním dekorem. Použité materiály jsou kvalitní a pochvalu si zaslouží i jejich slícování. Příjemný pocit při jízdě vytváří panoramatické přední sklo a také velká boční okna.

Přední sedadla jsou vyvedena ve stylu pohodlných křesel s loketní opěrkou pro každé sedadlo zvlášť. Na to jsme ale u novodobých MPV zvyklí. Podle zvolené výbavy mohou být sedadla vybavena vyhřívání, které je velmi účinné a funguje prakticky okamžitě po aktivaci jeho ovladače. Ten je poměrně nezvykle umístěn na boční straně sedadla u středového panelu.

Sedáky vzadu by mohly být umístěny o něco výše, jak jsme již zmiňovali. Plnohodnotná tři místa v druhé řadě sedadel navíc poněkud odsouvají dva cestující do bezprostřední blízkosti bočních dveří. S tím ale musí u této koncepce počítat.

Ekologické 2.0 BlueHDI

Nejsilnější vznětovou variantu testovaného Citroenu Grand Picasso reprezentuje přeplňovaný vznětový čtyřválec 2.0 BlueHDI. Nejvyšší výkon motoru činí 110 kW při 4000 ot/min a největší točivý moment 370 N.m vrcholí při 2000 otáčkách. Nabízí se ve dvou variantách - s robotizovanou převodovkou nebo klasickým manuálem.

My jsme testovali robotizovaný automat, který nás příjemně překvapil svým intuitivnějším a hlavně rychlejším řazením oproti dříve testovaným robotizovaným převodovkám od PSA. Jedná se v podstatě o standardní převodovku s automatickým ovládáním spojky. Stále ji pochopitelně nelze srovnávat s plnohodnotným automatem a to zejména co se plynulosti a komfortu jízdy týká. Určitý posun je však patrný. S ohledem na příznivý příplatek a možnost rychlejšího řazení pomocí manuálního módu se ale bezesporu jedná o zajímavou alternativu.

Motor 2.0 BlueHDI je příjemným společníkem na dlouhé cestování, ale i pro popojíždění ve městě. Má dostatek výkonu pro bezpečné předjíždění a i s plně naloženým vozem si dokáže s přehledem poradit. To je jeho hlavní výhoda oproti nedávno testované variantě 1.6 e-HDI.

Podle výrobce by měla spotřeba nafty oscilovat kolem pětilitrové hranice. Nám se tohoto údaje podařilo dosáhnout pouze mimo město. Při popojíždění ve městě se spotřeba pohybuje nad šestilitrovou hranicí. I to je ale fantastický výsledek a to hlavně s ohledem na dvoulitrový motor a poměrně rozměrnou karosérii. Při dálničních přesunech je zapotřebí počítat se spotřebou kolem 6,3 l/100 km, při dodržování povoleného rychlostního limitu u nás.

K úspornému provozu má za úkol přispět také systém Start/Stop. Přestože nepatříme mezi jeho velké příznivce, musíme uznat, že u Citroenu C4 Grand Picasso funguje na jedničku. Motor vypíná pouze při strojícím vozidle, dojezdy s vypnutým motorem jako u varianty 1.6 e-HDI se tedy nekonají.

Resumé

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDI je vyspělý rodinný automobil s optimálně výkonným a úsporným motorem a bohatou základní výbavou. Pochvalu si také zaslouží jízdní vlastnosti. Díky kratšímu přednímu převisu karosérie a zejména nižší hmotnosti je stabilita automobilu na velmi dobré úrovni a samotné najíždění do zatáček probíhá snadno a bez protestů. Snad jen při dálniční jízdě je občas cítit poryv bočního větru a to kvůli relativně velké boční ploše. Řízení je pochopitelně trochu přeposilované, což ale řidiči ocení při jízdě po městě. Navíc reaguje přesně a to i kolem středové polohy. Brzdy jsou účinné a dobře se dávkují.

Variabilita a prostor interiéru testovaného citroenu zaujme i početnější rodiny s dětmi. Extravagantní design navíc nečiní z tohoto vozu žádný konvenční „autobus“, ale naopak mu propůjčuje určitou dávku stylu.

Tým AUTOiNDEX.cz

 

Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDI

Typ motoru:

Přeplňovaný vznětový

Objem motoru (ccm):

1997

Válce:

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

110/ 4000

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

370 / 2000

Maximální rychlost (km/h):

207

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

10,2

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

5,4 / 4,2 / 4,6

Velikost zav. prostoru (l):

725

Objem nádrže (l):

55

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1575

Nosnost (kg):

625

Základní cena (kč):

414 900 (1.6 VTi, Attraction)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

645 900 (2.0 BlueHDI AUT, Intensive)

Základní parametry
Výrobce:Citroen
Model:C4 Picasso
Karosérie:MPV
Motor:2.0 BlueHDI
Palivo:nafta
Rok výroby:2014
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -