Nové Subaru WRX STI - sportovní dream 2015 (NOVINKA)

Novinky
19.11.2014

F T G

Nové Subaru WRX STI - sportovní dream 2015 (NOVINKA)

Ikonické Subaru WRX STI 2015 je již v prodeji a tak jsme s radostí využili příležitost seznámit se s tímto sportovním vozem na uzavřené trati. Jaké jsou první jízdní dojmy?

Již na první pohled je jasné, že se jedná o zcela nový vůz. Design karosérie byl poměrně zásadně přepracován, naštěstí však neztratil nic ze svých charakteristických prvků, které příznivci značky tolik milují. Opět se tedy jedná o čtyřdveřový sedan se stoupající zádí, na jejímž konci může být robustní křídlo. Proč může? Protože je nově součástí varianty Sport.

Subaru tedy vyšlo vstříc těm, kteří nechtějí být tolik na očích a mají tendenci obrovský potenciál vozu skrýt pod vcelku nenápadný vzhled. Takto fungovala v minulosti například Impreza WRX. Navíc ryze rallyové křídlo nemusí být každému po chuti, a tak se zde otevírá prostor pro montáž tzv. silničního přítlačného spoileru.

Výraznou proměnou prošla přední část vozu. Jiná je maska chladiče a také světlomety. Obrovský nasávač vzduchu na přední kapotě je samozřejmostí. Dobrou zprávou je fakt, že se v nabídce znovu objevují zlatá kola. Ta můžou mít rozměr osmnáct nebo devatenáct palců. Jiná je i zadní část auta včetně sdružených svítilen.

Subaru WRX STI nyní působí o poznání modernějším dojmem, než tomu bylo v případě předchozí generace. Subjektivně hodnotíme design vozu jako povedenější a líbí se nám zejména jeho vyváženost. Na jednu stranu se sice designem trochu přiblížil Mitsubishi Lancer, které však nedostalo nástupce. Charakteristická modrá barva subaru v kombinaci se zlatými koly však nikoho určitě nenechá na pochybách.

Velkou pochvalu zaslouží zcela nový interiér, jenž působí hodnotnějším dojmem a to díky kvalitnějším materiálům. Palubní počítač konečně dostal moderní grafiku a volant tlustý věnec s výrazným tvarováním. Potěší také zavazadelník s objemem 460 litrů.

Ale rychle na trať, ať vyzkoušíme, jaké jsou jízdní vlastnosti této novinky. Český importér připravil zajímavou dráhu plnou technických pasáží. Nechybělo však ani pár rychlých zatáček. Okamžitě po rozjezdu nás překvapuje chuť motoru do otáček a to i přesto, že se výkon prakticky nezměnil. Papírové hodnoty jsou oproti předchozímu provedení prakticky stejné (221 kW při 6000 ot/min, 407 N.m při 4000 ot/min), při jízdě je ale znát větší pružnost 2,5litrového přeplňovaného čtyřválce a hlavně lepší odezva na plynový pedál. Může za to nově vyladěná řídící jednotka. Navíc se zlepšilo i řazení, jednotlivé rychlosti teď v kulise zapadají o něco lépe.

Pochvalu si zaslouží i řízení, které je tužší a více komunikativní. Oproti předchozí variantě má i strmější charakter. Při našem krátkém testu na uzavřené trati se auto vrhalo do technických pasáží s nevídanou chutí. Nedotáčivost předchozí generace byla částečně redukována. V závislosti na nastavení aktivního mezinápravového diferenciálu DCCD jsme subaru vodili v zatáčkách pod plným plynem a to bez jakýchkoliv známek zhoršené stability.

Ani slalom či necitlivé zacházení s brzdovým pedálem nevyvedl podvozek z míry. V závěru našeho testu začal trať zkrápět hustý déšť, který nám dovolil prověřit podvozek i na kluzkém povrchu. Podvozek v těchto podmínkách exceloval snad ještě více než na suchu a bez problémů zvládl opravdu nevybíravé zacházení. Snad jen při prudkých manévrech na první a druhý rychlostní stupeň se nechal přemluvit k řízenému smyku a to díky vysokému výkonu motoru. Jinak trakce této čtyřkolky je opravdu famózní. Ovládání však vyžaduje pevnou ruku a více zkušeností.

Horkou novinkou u STI je systém vektorování tj. Active Torque Vectoring, který pomáhá při průjezdu zatáčkou na limitu. Přibrzďuje totiž přední kolo na vnitřní straně zatáčky a přenáší výkon na vnější přední kolo. To propůjčuje vozu neutrální řízení. Zaznamenali jsme i lepší vyztužení karosérie nového Subaru WRX STI.

A jaká je cenová politika českého importéra těchto vozů do ČR? Překvapivě příznivá, což dokazuje základní cena 1 089 000 Kč za 2,5T a 1 179 000 Kč za 2,5T Sport. A to je v porovnání s modelovým rokem 2014 méně. Obě specifikace se liší ve výbavě. Ta základní nemá duální klimatizaci, tempomat, zmiňované křídlo apod. Podrobnější informace a hlavně jízdní dojmy přineseme ve standardním redakčním testu této novinky.

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -