Hyundai Genesis 3.8 GDI V6 – ministerské rouhání (TEST)

Testy
14.02.2016

F T G

Hyundai Genesis 3.8 GDI V6 – ministerské rouhání (TEST)

Velký, luxusní a na první pohled zajímavý. Tak lze nejsnáze charakterizovat nový sedan Genesis, který automobilka Hyundai uvedla na evropský trh. Na ten český pak pronikl jediný model, jenž ale při bližším ohledání splňuje vysoké nároky nadstandardního spotřebitele. Za velmi přijatelné peníze.

Velikost vozu je jednoduše ohromující. Hyundai Genesis je daleko větší, než jak vypadá na fotografiích, a větší i než auta podobné kategorie třeba od BMW nebo Audi. Karoserie je působí ostře řezaným dojmem a čelní pohled působí až agresivně. Na druhou stranu ladnost křivek vyváží kdejaký vzhledový nedostatek – a tento model jihokorejské automobilky je elegantní dost a dost.

V Česku je Hyundai Genesis k dostání ve výbavě „Exclusive“, a s šestiválcovým motorem o objemu 3,8 litru, pohonem všech čtyř kol, automatickou osmistupňovou převodovku, panoramatickým oknem, elektricky nastavitelnými zadními sedadly, navigací či klimatizací, která hlídá výši CO2. To nezní špatně, ne? A bude ještě líp, stačí se posadit za volant. Masivní dveře se totiž za vámi samy elektricky zavřou a přivítá vás logo Genesis na obrazovce. Pokud v Koreji chtěli zaujmout zákazníky hned na první pohled, tak se jim to povedlo.

Majestátní prostor

Vzhledem k rozměrům vozu asi nikoho nepřekvapí, že místem se uvnitř rozhodně nešetřilo. Jasně, co se výšky týče, není to až taková hitparáda a dvoumetroví dlouháni budou na strop koukat hodně zblízka, ale nohy si řádně odpočinou. Do stran i na kolena, místa je všude takový dostatek, že s Genesisem nesnese srovnání žádný jiný vůz stejné třídy. A to především vzadu. Jedním slovem paráda.

Jako v bavlnce se ale můžete cítit i kvůli jiným vychytávkám. Křesla jsou pohodlná a dojem luxusu vzbuzují už jen pohledem, jsou také elektricky nastavitelná, podpěra pro ruku jakbysmet. Palubní deska působí střízlivě a nepřeplácaně, přesto na ní najdete všechno podstatné a bezchybně funkční.

Důležité je si uvědomit, že Genesis je auto, které předpokládá, že jeho majitel sedí vzadu vpravo a auto řídí šofér. Právě majitelova pozice je pak vyhýčkána do maxima, jak se mu inženýři snažili připravit nejvyšší komfort. Místa tam máte, že nevíte co s ním, přesto můžete ještě sklopit opěradlo nebo rovnou odsunout sedadlo předního spolujezdce vpřed.

Pod loketní opěrkou pak naleznete celou řadu tlačítek a vybavení, jak si udělat ještě větší pohodlí. Můžete si třeba vysunout clonu zadního okna, ovládat vyhřívání a odvětrávání sedadel nebo audiosystém. To by tak hrálo, aby hudbu určoval řidič. I tuhle drobnost máte pod palcem vy.

I do kufru naložíte spoustu věcí, jelikož je opravdu obrovský. Tuto velkou výhodu ale zase vyvažuje nešikovný vstupní otvor do zavazadelníku. Nemůžete holt mít všechno. Zato máte k dispozici chytré tlačítko s názvem Smart Trunk. To totiž umí otevřít kufr, aniž byste museli používat hrubou sílu – vlastně aniž byste museli používat ruce. Když se postavíte s klíčem za auto, systém si klíče všimne a za pár okamžiků kufr sám otevře. Chytré, praktické a pohodlné. Jak jinak.

Jediná volba

V České republice je v nabídce pouze verze Exclusive a rozhodování se nekoná ani při výběru motoru. Vidlicový šestiválec Lambda o objemu 3778 cm3 a maximálním výkonu 232 kW však rozhodně není špatný a k tomuto typu auta se přesně hodí. S již zmiňovanou osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem na všechna čtyři kola se tak z nuly na stovku dostane za 6,8 vteřiny a maximální rychlost činí 240 kilometrů za hodinu. Jasně, nejsou to čísla, která by omráčila, ale na zážitkovou jízdu to přesto bohatě stačí. Tomu pomáhá i skvěle odhlučněná kabina.

Jenže všechny tyto výhody se pak nutně projeví na spotřebě. Arabští šejkové z vás budou mít radost hlavně při jízdě ve městě, kdy se spotřeba neustálým rozjížděním dvoutunového sedanu vyšplhá až k patnácti litrům. V prospektech k autu pak dokonce najdete cifru 16,2 litru na sto kilometrů. A to nejsou čísla, ze kterých byste se radovali. Mimo město spotřeba paliva samozřejmě klesá, a to někam k jedenácti litrům. To už není špatné.

Malou výhradu máme k automatické převodovce. Ať už jste její zarytí zastánci, anebo zuřiví odpůrci, faktem je, že třeba při jízdě na nejvyšší osmou rychlost motoru chybí točivý moment. Případně když pojedete jenom do mírného stoupání, tak si automat musí podřadit, vyšší rychlost pak řadí hned, jak je to možné. To sice už zní líp, ale uvědomte si, že třeba při jízdě po českých dálnicích to znamená neustále přeřazování, a to ne právě plynulým způsobem.

V chování převodovky totiž hraje docela velkou roli skutečnost, na jaký z režimů právě jedete. Na výběr máte tři – Sport, Normal a Eco. Sice mezi nimi nejsou nějak zvláštní jízdní rozdíly, převodovka se ale chová pokaždé jinak. Jakž takž si ještě poradí s režimem Normal, ale sportovní nebo ekologický modul už nezvládá a v praxi to znamená, že při plynulé jízdě mění jednu rychlost za druhou. Pořád. To už je otravné.

Po troše kritiky ale zase něco pozitivního. Tím jsou jízdní vlastnosti, které u tohoto luxusního hyundaie zaslouží ohodnotit plusovými body. V zatáčkách se vůz sice trochu naklání a ani režim Sport s tím moc nezmůže, ale i díky podvozku se můžete cítit bezpečně a bez pocitu jakéhokoli ohrožení. Co si budeme povídat, Genesis je komfortní sedan, nikoli sporťák. Když plynový pedál sešlápnete o trochu víc, švandy si užijete dost, ale tohle auto je přece jen stavěno pro pohodlí a luxus, ne závody.

Resumé

Co říct závěrem? Malou chybu naleznete snad jen v automatické převodovce, jinak není modelu Genesis moc co vytknout. Plusy jednoznačně převažují, další, ještě nezmíněnou nezanedbatelnou výhodou je pak cena. Za všechno a bez příplatků můžete na stůl vysázet 1 629 990 korun, což je vzhledem k takové výbavě parádní cifra. A my si bez váhání troufáme tvrdit, že Hyundai Genesis zvládá a nabízí opravdu vše co prémiová konkurence.

Tým AUTOiNDEX.cz

Hyundai Genesis 3.8 V6

Typ motoru:

Atmosférický zážehový

Objem motoru (ccm):

3778

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

232 / 6000

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

397 / 5000

Maximální rychlost (km/h):

240

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

6,8

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

16,2 / 8,9 / 11,6

Velikost zav. prostoru (l):

493

Objem nádrže (l):

77

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1980-2075

Nosnost (kg):

540

Základní cena (kč):

1 659 990

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

1 659 990

Základní parametry
Výrobce:Hyundai
Model:Genesis
Karosérie:Sedan
Motor:3.8 GDI V6
Palivo:nafta
Rok výroby:2016
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -