Citroen C4 Picasso 1.6 THP - když dva dělají totéž (TEST)

Testy
23.05.2014

F T G

Citroen C4 Picasso 1.6 THP - když dva dělají totéž (TEST)

Citroen C4 Grand Picasso, který jsme testovali nedávno, je větším bráchou kompaktního Citroenu C4 Picasso. Menší karosérie pětimístného modelu C4 Picasso působí však přeci jen o poznání dynamičtějším dojmem. Prostor pro rodinu a zavazadla jí ale překvapivě také nechybí…

Obliba rodinných automobilů MPV neustále roste a modely Citroenu nejsou žádnou výjimkou. Čím dál více se prosazují díky odvážnému futuristickému designu a moderní technice. Předchozí generace automobilu C4 Picasso patřila mezi nejprodávanější vozy tohoto segmentu. Zcela nová tzv. modulární platforma spolu s neotřelým vzhledem zajišťují novému picassu úspěch.

Dominantní částí zaoblené karosérie je bezesporu předek testovaného vozu. Ten předběhl současné trendy designu doslova mílovými kroky. Nelze si totiž nevšimnout LED diod pro denní svícení, které dokonale navazují na úzkou chromovanou masku. Pod nimi se nachází malé xenonové světlomety pro noční jízdu. Zadní část je o poznání konzervativnější a chlubí se sdruženými světly LED s 3D efektem. Ty nám ale v ledasčem připomínaly světlomety vozu VW Golf.

Interiér a zejména přístrojová deska skvěle koresponduje s extravagantní karosérií. Vyšší verze výbavy zahrnují dva displeje, které jsou jednoznačnou dominantou interiéru. Spodní displej je dotykový a jeho prostřednictvím lze ovládat klimatizaci, audiosystém a další funkce. Zvyknout si na něj sice vyžaduje chvilku cviku, ale poté už je velice intuitivní. Mezi jednotlivými funkcemi se přepínáte pomocí hardwarového tlačítka hned vedle něj.

Uvnitř je mnoho zajímavých průhybů a samotné plasty zkrášluje originální dekor. Použité materiály jsou kvalitní a pochvalu si zaslouží i jejich slícování. Příjemný pocit při jízdě vytváří panoramatické přední sklo a také velká boční okna.

Karosérie je sice oproti předchůdci kratší, užší a nižší, na vnitřním prostoru to však není vůbec znát. Zejména šířka interiéru je velmi silnou stránkou nového picassa. Cestující na předních sedadlech mají dostatek prostoru prakticky ve všech směrech.

Druhá řada sedadel se skládá z trojice samostatných křesel s možností jejich posunu až o 12 centimetrů. Tím lze základní objem zavazadelníku zvětšit z 537 na 630 litrů. Vzadu mají cestující rovněž dostatek místa, pochvalu si zaslouží především prostor pro kolena. Sklopením opěradel zadních sedadel navíc vzniká rovná ložná plocha a zavazadelník se tak rázem zvětší na 1709 litrů.

Zavazadlový prostor sice nepatří v rámci kategorie MPV k nejsilnější zbraní testovaného picassa, jeho hlavní výhodou je ale jeho praktická využitelnost. Pochvalu si zaslouží zejména za nízko položenou nakládací hranu a velký vstupní otvor. O variabilitě interiéru jsme se již zmiňovali.

Geny BMW

Přeplňovaný motor 1.6 THP již dobře známe. Koncern PSA ji vyvíjel ve spolupráci s BMW, což se velmi pozitivně projevilo na parametrech tohoto zážehového čtyřválce. Díky turbodmychadlu je asi jeho největší výhodou neuvěřitelná pružnost a ochota zrychlovat i z velmi nízkých otáček.

Pochvalu si také zaslouží za kultivovaný a mimořádně tichý projev. Přestože je motor spojený se šestistupňovým manuálem, díky jeho charakteru nemusíte příliš často řadit. Při rychlosti 90 km/h točí pouze 1800 ot/min.

A jaké jsou výkonové parametry této pohonné jednotky? Nejvyšší výkon 115 kW vrcholí při 6000 ot/min, největší hodnota točivého momentu 240 N. m pak při 1400 ot/min. Řazení je velmi přesné a chodí hladce. Jednotlivé převodové stupně jsou spíše delší, což se k širokému spektru využitelných otáček motoru mimořádně hodí.

Ekonomika provozu je s ohledem na dynamický potenciál motoru relativně příznivá. S autem můžete v kombinovaném režimu klidně jezdit kolem 8 l/100 km a nevyžaduje to kdovíjaký defenzivní jízdní styl. Ve městě je nutné počítat se spotřebou kolem 9,3 l/100 km, mimo město naopak apetit klesá až k sedmilitrové hranici. Na dálnici si vůz řekne 8-9 l v závislosti na jízdním stylu.

Stabilita na jedničku

Chování modelu C4 Picasso na silnici je jednou z jeho nejsilnějších stránek. Dokáže se totiž ladně přenášet přes nerovnosti a stabilitou podvozek oplývá nejen v zatáčkách, ale i při rychlé dálniční jízdě. Potěší navíc dobré odhlučnění podběhů.

Naladění elektronického stabilizačního systému zaslouží pochvalu. Jeho zásahy do řízení totiž nejsou nikterak významné. Škoda jen, že je posilovač řízení až příliš účinný a neposkytuje řidiči prakticky žádnou zpětnou vazbu od předních kol. Na druhou stranu musíme konstatovat, že je tento neduh v dané třídě spíše standardem. Pochvalu si zaslouží naopak brzdy, které jsou účinné a dobře se dávkují. Při opakovaném brzdění si navíc stále zachovávají velmi dobrou brzdnou sílu.

Resumé

Pro ty, kteří milují futuristicky vzhlížející rodinné vozy s neokoukaným stylem, je Citroen C4 Picasso tou správnou adresou. Nabízí velice kvalitní technologie, moderní motor a dobré jízdní vlastnosti. Přestože v oblasti prostoru zavazadelníku neohromí, perfektní variabilita a dostatek místa pro posádku prakticky ve všech směrech ho doslova předurčují na dlouhé rodinné cestování.

S úsporným provozem pochopitelně lépe koresponduje dieselová pohonná jednotka 1.6 e-HDI, než námi testovaný turbomotor THP. Ten však zase řidiči přináší o poznání větší radost za volantem. Volba by se tedy měla odvíjet od počtu najetých kilometrů.

Tým AUTOiNDEX.cz

 

Citroen C4 Picasso 1.6 THP

Typ motoru:

Přeplňovaný zážehový

Objem motoru (ccm):

1598

Válce:

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

115/ 6000

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

240 / 1400

Maximální rychlost (km/h):

209

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

9,0

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

8,2 / 4,8 / 6,0

Velikost zav. prostoru (l):

537-630

Objem nádrže (l):

57

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1460

Nosnost (kg):

480

Základní cena (kč):

399 900 (1.6 VTi, Attraction)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

515 900 (Intensive)

Základní parametry
Výrobce:Citroen
Model:C4 Picasso
Karosérie:MPV
Motor:1.6 THP
Palivo:benzín
Rok výroby:2014
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -