Hurá do zatáček - Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport (TEST)

Testy
01.04.2014

F T G

Hurá do zatáček - Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport (TEST)

Nekonvenční interiér hrající na sportovní strunu řidiče v kombinaci s podobně kontroverzním exteriérem, rozbuší srdce snad každému automobilovému nadšenci. Obzvlášť pokud je pod kapotou Hondy Civic oblíbený benzinový čtyřválec 1.8 i-VTEC.

Honda Civic patří mezi oblíbené řidičské vozy. Jízdní vlastnosti deváté generace opět řadí automobil na vrchol pomyslného řebříčku agilních hatchbacků nižší střední třídy. Facelift v modelového roku 2014 přináší navíc další vylepšení.

Přestože řízení Hondy Civic bylo vždy přesné a přímočaré, komunikativnosti příliš nepobralo. Proto se konstruktéři automobilky rozhodli vyladit posilovač pro dosažení lepší zpětné vazby. Povedlo se jim to už u modelu CR-V, nebylo tedy pochyb, že stejně dobrou práci odvedou i u sportovně střiženého civicu.

Co se týká karosérie, příliš úprav na ni nenajdete. Zadní svítilny jsou nyní ztmavené, Honda Civic dostala také nový lem registrační značky a upravený zadní difuzor, který je vyveden v černé barvě. Plastové lemy kolem blatníků a přední maska jsou nyní v tmavším odstínu. Novinkou je také design sedmnáctipalcových kol.

Bezpečnost se v rámci facelitftu Hondy Civic rovněž posunula o kus dopředu. Model dostal širokou škálu bezpečnostních prvků. Nechybí například upozornění na vybočení z jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, systém pro eliminaci mrtvého úhlu či upozornění na hrozící kolizi. Překvapením je systém pro aktivní brzdění v městském provozu a za standard považujeme automatické přepínání dálkových světel.

1.8 i-VTEC – motorová pila?

Zážehový motor 1.8 i-VTEC je jedním z posledních atmosférických pohonných jednotek současnosti. A toho je třeba náležitě si vážit. Jízdu jsme si užívali plnými doušky, vždyť je tento motor skvěle točivý a nabízí zážitky, které u většiny konkurence naleznete jen stěží. Nejvyšší výkon 104 kW při 6500 ot/min nevypadá sice kdovíjak přesvědčivě, charakter této jednotky však při jízdě přesvědčí okamžitě.

Motoru nedělá problém fungovat již od 1400 ot/min, kde je navíc dobře utlumený a maximálně úsporný. Pro maximální výkon a zároveň jízdní požitek je nezbytné motor vytočit až do nejvyšších otáček. Jeho lineární zátah, okamžitá reakce na plynový pedál a krásný zvuk budou odměnou opravdovým řidičům.

Testované provedení bylo vybaveno šestistupňovou manuální převodovkou, která se vyznačuje přesným řazením v relativně krátké kulise. Řadit s tímto manuálem je jedním slovem zábava a nutno dodat, že se k tomuto motoru skvěle hodí. Nevýhodou je snad jen o něco kratší šestka, která při dálničním limitu 130 km/h udržuje otáčky motoru kolem 3400 ot/min. I tak se ale spotřeba drží na rozumných 7,5 l/100 km. Ve městě je nutné počítat s odběrem kolem 8 l, mimo městské ulice pak není problém jezdit za 6,5 l/100 km.

Točivost motorů japonské Hondy je pověstná již delší dobu a testovaný čtyřválec není žádnou výjimkou. Díky perfektnímu sladění benzinového motoru a manuální převodovky s krátkým zpřevodováním má řidič o zábavu postaráno. Vynikající atmosféru navíc dokresluje zvučný projev motoru ve vysokých otáčkách, v normálním režimu o něm naopak prakticky nevíte.

Vyvážená koncepce

Podvozek Hondy Civic je sice naladěn komfortněji v porovnání s předchozí generací, zachovává si však vynikající stabilitu prakticky v jakémkoliv jízdním režimu a hlavně na povrchu jakékoliv kvality. Stejně jako motor s převodovkou představuje dobře vyladěné duo, také poměr stability a jízdního komfortu je takřka ideální variantou pro svižné a zároveň pohodlné svezení.

Pochvalu si zaslouží nově naladěný elektronický posilovač řízení, který řidiči poskytuje příjemnou zpětnou vazbu a zachovává mu solidní přímočarost. Nechybí ani systém Econ, jenž se ovládá zeleným tlačítkem vlevo od volantu. Jeho aktivací se mění reakce motoru na sešlápnutí plynového pedálu. Motor v tomto režimu reaguje poměrně vlažně a právě to má ušetřit cenné desetiny litrů benzinu.

Vyvážené agilitě podvozku s předním náhonem skvěle pomáhá poměrně lehký čtyřválec, který příliš nezatěžuje nápravu. Také proto si Civic 1.8 i-VTEC v zatáčkách doslova libuje. Na dálnici se tento hatchback rovněž chová velice přesvědčivě, doslova hýří stabilitou a nerozhodí ho ani náhlá změna směru či silný boční vítr.

Resumé

Testovanou Hondu Civic 1.8 i-VTEC navíc dokreslovala sportovní výbava, která zahrnovala například hliníkové pedály, kožený volant a hlavici řadicí páky nebo sedmnáctipalcová litá kola. Bíla barva v kombinaci s černými plastovými prvky navíc tomuto dynamicky střiženému vozu mimořádně sluší.

Honda Civic patří mezi řidičsky zábavné vozy a dvojnásob to platí pro variantu s atmosférickým čtyřválcem pod kapotou. Na druhou stranu i ve městě nebo na rozbitých silnicích dokáže nabídnout komfortní jízdu a nechybí jí ani praktické vlastnosti. Za zmínku stojí například originální systém sklápění zadních sedadel Magic Seats, který umožňuje posádce převést rozměrnější náklad a to i ve voze s karosérií typu hatchback.

Tým AUTOiNDEX.cz

Honda Civic 1.8i-VTEC

Typ motoru:

Atmosférický zážehový

Objem motoru (ccm):

1798

Válce:

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

104 / 6500

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

174 / 4300

Maximální rychlost (km/h):

215

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

8,7

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

7,3 / 4,9 / 5,8

Velikost zav. prostoru (l):

477

Objem nádrže (l):

50

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1277

Nosnost (kg):

443

Základní cena (kč):

389 000 (1.4 i-VTEC, výbava S)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

439 000 (výbava S)

Základní parametry
Výrobce:Honda
Model:Civic
Karosérie:Hatchback
Motor:1.8 i-VTEC
Palivo:benzín
Rok výroby:2014
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -