Peugeot 5008 2.0 HDI - omlazené překvapení (TEST)

Testy
05.04.2014

F T G

Peugeot 5008 2.0 HDI - omlazené překvapení (TEST)

Rodinné MPV od Peugeotu prošlo nedávno faceliftem, který z něj udělal velice pohledný automobil. Další dobrou zprávou je také fakt, že nyní model 5008 stojí o poznání méně. Zkoušeli jsme provedení s naftovým dvoulitrem pod kapotou.

Není to tak dávno, co jsme Peugeot 5008 podrobili podrobnému redakčnímu testu. Poslední modernizace mu však přidala na atraktivitě, která ho posunula opět o kus dále. Nejedná se sice o kdovíjakou proměnu, i decentní úpravy ale navazují na současný korporátní design značky, jehož nositelem je novinka 308.

Změny se dotkly především přídě, jež se chlubí pásem diod pro denní svícení ve spodní části zcela nových světlometů. Falešné průduchy chlazení v předním nárazníku naopak už nenajdete. Vzhled je tedy nyní značně odlehčený a působí dynamickým dojmem s jistým elegantním nádechem.

Vzadu bohužel příliš změn nenajdete. Hlavní úpravou je snad jen přesunutí nápisu výrobce pod logo, což je opravdu nevýznamná úprava. Škoda tedy, že zadní část stále působí poměrně krabicovým dojmem, což z útulného MPV může dělat spíše užitkový vůz. Ale to jen na první pohled. Po usednutí za volant jsme totiž opět ocenili kvality tohoto modelu. Perfektní výhled z automobilu je jednou z jeho hlavních předností, stejně jako intuitivní rozmístění ovládacích prvků.

Výtku si zaslouží snad jen nedostatek odkládacích prostor, kterých bychom u rodinného vozu očekávali více. Jinak místa pro posádku je ve voze dostatek, snad jen prosklená střecha poněkud snižuje prostor v oblasti hlavy na druhé řadě sedadel. Tu tvoří tři samostatná sedadla, která propůjčují vnitřnímu prostoru důležitou variabilitu. Jdou nejen sklápět, ale i posouvat dle potřeby posádky.

Tím lze tak měnit nejen objem zavazadlového prostoru, ale také místo pro nohy cestujících v třetí řadě. Ano, čtete správně, námi zkoušený model byl vybaven dvojicí sedadel, jež se vysouvá z podlážky zavazadelníku. Z Peugeotu 5008 tak rázem můžete míst sedmimístný automobil. Dvojice sedadel v poslední řadě je sice víceméně nouzová a její určení je především pro menší děti. Jednoduchým pohybem lze sedadla připravit k použití, tímto úkonem však zároveň ztrácíte většinu zavazadlového prostoru.

Dieselový vrchol 2.0 HDI

Testovaný model byl vybaven nejsilnější motorizací, kterou představuje dvoulitrový turbodiesel HDI s nejvyšším výkonem 120 kW při 3750 ot/min. Hodnota největšího točivého momentu 340 N. m vrcholí při 2000 ot/min. Takto vyladěný naftový motor se nabízí výhradně v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou se šesti kvalty.

Tento automat řadí rychle a poměrně intuitivně, a přestože se nemůže rychlostí řazení rovnat s dvouspojkovými převodovkami, pro tento typ automobilu je příjemným společníkem.

Jinak motor chválíme za kultivovaný projev a dobré utlumení. Výkon je naprosto dostatečný i pro svižnou jízdu a bez větších problémů se dokáže vypořádat také s plně naloženým peugeotem. Spotřeba pohonných hmot se pohybuje kolem šestilitrové hranice, při defenzivní jízdě mimo město nám dokonce palubní počítač ukazoval hodnoty začínající pětkou. Ve městě je naopak nutné počítat s apetitem kolem 7 l/100 km, což není s ohledem na rozměry a pohotovostní hmotnost automobilu přes 1,8 tuny vůbec špatné.

Za nízkou spotřebu vděčí motor mimo jiné i automatické převodovce, která motor udržuje pod hranicí 2000 ot/min. při defenzivní jízdě. Síla přichází velice lineárně už od 1600 ot/min. Dálniční limit 130 km/h znamená otáčky 2600 ot/min. I při vyšších rychlostech a otáčkách motoru je však interiér velice dobře odhlučněný.

Francouzský podvozek

Podvozek testovaného vozu si opravdu dobře rozuměl s kvalitními silnicemi, na kterých se auto pouze mírně pohupuje a v zatáčkách dobře drží zvolené stopy. Jakmile ale vyrazíte na rozbitou okresku, projeví se nedostatky v podobě menší tuhosti podvozku. Rázy a vibrace od kol se pak přenáší do interiéru více, než bychom od rodinného auta čekali.

Peugeot 5008 občas působí trochu těžkopádně, za což může těžší motor nad přední nápravou a v neposlední řadě také celoskleněná střecha. S menším benzinovým motorem by se podle nás automobil lépe vypořádal s nerovnostmi českých silnic. Při velmi rychlém průjezdu zatáčkou dochází poměrně rychle k nedotáčivému chování, které se snaží korigovat přísně nastavená stabilizace. Elektronický stabilizační systém lze deaktivovat pouze do rychlosti 50 km/h.

Svižná jízda však vozu vyhovuje, a pokud není silnici příliš rozbitá, poskytuje peugeot řidiči víceméně radost. Sportovní jízdní styl pochopitelně není parketa tohoto rodinného MPV. Řízení je překvapivě tuhé ale bez výraznější zpětné vazby. Ve městě ale působí docela přirozeně.

Velkou pochvalu zaslouží brzdy, kterou jsou účinné, dobře se dávkují a nevadnou ani při opakovaném brzdění.

Resumé

Peugeot 5008 s nejsilnějším naftovým motorem a automatickou převodovkou funguje překvapivě dobře. Nabízí dostatečný vnitřní prostor, dvě nouzová sedadla pro děti navíc a solidní cestovní komfort. Sympatická cenová politika navíc dělá z tohoto auta zajímavou alternativu k modernějším konkurentům.

Tým AUTOiNDEX.cz

Peugeot 5008 2.0 HDI

Typ motoru:

Přeplňovaný vznětový

Objem motoru (ccm):

1997

Počet válců

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

120 / 3750

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

340 / 2000

Maximální rychlost (km/h):

190

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

10,4

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

7,8 / 5,5 / 6,3

Velikost zav. prostoru (l):

823

Objem nádrže (l):

60

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1821

Nosnost (kg):

562

Základní cena (kč):

385 000 (Access, 1.6 16V VTi MAN 5, Access, akční cena)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

525 000 (Active, akční cena)

Základní parametry
Výrobce:Peugeot
Model:5008
Karosérie:MPV
Motor:2.0 HDI
Palivo:nafta
Rok výroby:2014
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -