Citroen C4 Piccaso - od základu zcela nový (NOVINKA)

Novinky
14.09.2013

F T G

Citroen C4 Piccaso - od základu zcela nový (NOVINKA)

Sága značky Picasso pokračuje již třetí generací. Představený Citroën C4 Picasso je prakticky úplně nové auto, postavené na zcela nové modulární platformě. Novinka je o čtyři centimetry kratší než předchůdce, ale rozvor, který především rozhoduje o prostoru pro posádku v podélném směru, narostl o šest centimetrů. Motor je posazen poněkud níž a celková výška poklesla o čtyři centimetry.

Nový Citroën C4 Picasso je pro francouzskou značku prvním modelem s revoluční platformou EMP2. Tuto modulární architekturu, která šetří vývojové a výrobní náklady bude v příštích letech používat většina nových peugeotů a citroënů koncernu PSA. Modely se stejným technickým základem na ní mohou růst, nebo se zmenšovat do šířky i délky. Jenom v tomto případě úspora hmotnosti dosahuje až 140 kg a to se mimo jiné i příznivě projeví ve spotřebě a snížení emisí.

Již tradičně skvělý design potvrzuje schopnosti jeho tvůrců. Vyvážená silueta má především řadu originálních detailů. Stačí se podívat na přední světla nebo čelní masku, boční linie nebo sdružená zadní světla LED s 3D efektem. Zájemce si může vybrat z palety osmi barev včetně atraktivních disků kol podle konkrétního modelového provedení.

Pečlivě zpracovaný interiér je skutečně líbivý a zejména ve vyšších výbavách mu nechybí nádech luxusu. Prostorná kabina vyniká bohatým prosklením a v nabídce bude i panoramatická střecha. Posádka ocení výrazné snížení hluku, což je opět přínosem zcela nové podvozkové platformy včetně důslednosti vývojářů v každém detailu.

Pochvalu si rozhodně zaslouží velmi příjemná sedadla s celou řadou příplatkových doplňků jako je třeba elektricky ovládaný podnožník nebo boční vedení. Navíc všechna přední i zadní sedadla lze variabilně posouvat a upravovat včetně možnosti lůžkové úpravy. Nechybí ani funkce masáže se třemi úrovněmi masírování, což je vítané především při dlouhých cestách.

Zcela nová je koncepce přístrojové desky se dvěma obrazovkami. Jedna dvanáctipalcová je na místě budíků, druhá dotyková sedmipalcová nahrazuje středový panel. Základní provedení má menší displej nahrazující kapličku. Hodně ovladačů najdeme na volantu a také na ně si musíme trochu zvyknout. Dotykový ovládací panel je již součástí základního provedení a funguje skutečně spolehlivě a přehledně.

V nabídce pro nové C4 Picasso jsou dva zážehové a dva vznětové agregáty, všechny o objemu 1,6 l. Zážehové motory 1,6 VTi a 1,6 THP mají výkon 120 a 155 k. Naftové verze nabízejí buď motor 1,6 HDi s výkonem 92 k nebo úspornější e-HDi Airdream (90 k/115 k) se systémem Stop & Start. Jeho nejúspornější variantou je 1,6 e-HDi ETG6 Airdream (90 k) s kombinovanou spotřebou 3,8 l/100 km a emisemi CO2 98g/km. Úsporná šestistupňová automatická převodovka ETG 6 má nově i funkci pojezdu.

Zákazník má na výběr ze čtyř úrovní výbavy. Základní provedení Attraction nabízí dvouzónovou klimatizaci, audiosystém s MP3, hands free startování vozu, čelní, boční a hlavové airbagy, ESP a ABS, ITC (intelligent Traction Control), automatickou elektrickou parkovací brzdu, sedmipalcový dotykový displej, connecting box, elektricky ovládaná okna předních a zadních dveří, programovatelný tempomat a omezovač rychlosti včetně koženého volantu.

Druhý stupeň výbavy s označením Tendance přidává automatickou klimatizaci s nezávislou regulací levé a pravé strany, automatické rozsvěcení světel, automatické stěrače s dešťovým senzorem a přední mlhovky. Ještě vyšší úroveň Intensive obsahuje navíc hands free přístup a startování vozu, zadní parkovací asistent a parkovací kameru, panoramatickou, dvanáctipalcovou HD obrazovku a navigační systém, elektricky sklopná vnější zrcátka a modularitu zadních sedadel.

Vrcholná výbava Exclusive je ještě dovybavena o přední parkovací asistent, sedmnáctipalcové hliníkové disky kol, Park Assist, aktivní tempomat, zásuvku 230V, masážní funkci sedadel a elektrické ovládání víka zavazadlového prostoru. Ten mimochodem nabízí objem 537 litrů, při posunutí sedadel dokonce 630 litrů.

Nový Citroën C4 Picasso přichází v těchto dnech na český trh s velmi příznivými cenami. Za základní verzi Attraction 1.6 VTi 120 zaplatíte 399 900 Kč s bonusem až 75.000 Kč na protiúčet za starý vůz. Dovozce očekává největší zájem o modely s motory 1.6 e-HDI 115 k, které jsou dnes například ve výbavě Tendance za 489 900 Kč, opět s výhodou použití bonusu. Ceny skutečně špičkově vybavených provedení nové C4 se tak pohybují na hranici šesti set tisíc korun.

V příštích měsících se díky příkladné modularitě dočkáme také prodlouženého provedení Grand C4 Picasso, který bude schopný pojmout až sedm dospělých osob prakticky bez omezení jejich komfortu. Třetí řada sedadel bude sklopná a tak variabilně vytvoří prostor pro všechny zavazadla a objemnější předměty. Další provozní informace a poznatky o novém Citroënu C4 Picasso přineseme v redakčním testu.

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -