Honda Civic 1.6 i-DTEC - optimální volba (TEST)

Testy
25.08.2013

F T G

Honda Civic 1.6 i-DTEC - optimální volba (TEST)

Nový civic je na trhu již relativně dlouho, teprve nedávno však dostal úsporný a překvapivě výkonný turbodiesel 1.6 i-DTEC. Jak se chová pod kapotou sportovně střižené Hondy Civic jsme zjišťovali v rámci našeho redakčního testu.

Nabídka motorů pro Hondu Civic byla u předchozí generace tohoto modelu zúžena na dva benzinové čtyřválce, které doplňoval silný tubordiesel 2.2 i-DTEC. Ten byl vždy na pětidveřový hatchback poměrně předimenzovaný, takže se mnohdy potencionální zákazník rozhodl raději pro konkurenční nabídku, která zahrnovala maloobjemový diesel. Na to Honda pochopitelně negativně doplácela. U Hondy Civic současné generace tomu bylo ještě nedávno zrovna tak, až s příchodem nového naftového motoru 1.6 i-DTEC došlo k obohacení palety vznětových motorů nejen pro tento model.

Honda konečně může nabídnout optimálně výkonný vznětový motor, který se chlubí nejen vynikající ekonomikou provozu, ale také velmi slušným výkonem. Šestnáctistovka, která dnes hraje mezi turbodieselovými motory první ligu, se chlubí vynikajícími parametry. Nejvyšší výkon činí 88 kW při 4000 ot/min a křivka největšího točivého momentu 300 N.m vrcholí při 2000 ot/min.

Jedná se o špičkové parametry, které výrobce doplňuje o neméně atraktivní údaje o spotřebě pohonných hmot – 4,0/3,3/3,6 l na 100 kilometrů. Samozřejmě, že nás zajímalo, jak se tyto údaje potvrdí v praxi. S vozem jsme tedy najeli přes tisíc kilometrů v různém režimu, abychom získali, co možná nejvíce relevantních údajů.

Maloobjemových dieselů král

To by nebyla Honda, aby nás opět něčím nepřekvapila. Pravdou je, že s avizovaným motorem přichází poměrně pozdě, ale o to lepší výsledek si z našeho testu odnáší. Motor s označením 1.6 i-DTEC představuje skutečný vrchol v dané třídě. Pohonná jednotka má velice kultivovaný zvuk a to prakticky okamžitě po nastartování. Pohodu v interiéru má na starost také funkce aktivního potlačování hluku, která prostřednictvím reproduktorů vysílá opačnou frekvenci, čímž eliminuje zvukový projev motoru.

Motor se velice snadno vytáčí a především zatahuje dávno před tím, než dosáhne 2000 ot/min., při kterých vrcholí točivý moment. Až po překročení hranice 4000 ot/min zátah trochu poleví a vyplatí se přeřadit na další převodový stupeň. Líbí se nám točivý charakter motoru, který připomíná dobře naladěnou benzinovou jednotku. Další dobrou zprávou je, že turboefekt tento motor prakticky nezná. Bravo!

Pochvalu si zaslouží i šestistupňová manuální převodovka, která se chlubí krátkými dráhami řazení. Ocenili bychom snad jen o něco hladší chod. I tak ale tento manuál deklasuje většinu převodovek od konkurence. A jak je na tom Civic 1.6 i-DTEC se spotřebou pohonných hmot?

Ve městě jsme jezdili za 5,4 l/100 km, mimo město spotřeba výrazně klesá, klidně i pod hranici 4 l/100 km. Na dálnici jsme si při dodržování nejvyšší povolené rychlosti 130 km/h vystačili se spotřebou 5 l/100 km. Při této rychlosti motor točí na šestý převodový stupeň kolem 2400 ot/min. Ani při dynamickém jízdním stylu jsme se nedostali přes 6 l/100 kilometrů, což je obdivuhodné.

Spotřeba je tedy velmi silnou stránkou testované hondy, se kterou lze na jedno natankování urazit i přes 1000 kilometrů. A to je s ohledem na objem palivové nádrže 50 litrů velice slušná hodnota.

Další změny pro modelový rok 2013

Nový modelový rok nepřinesl Hondě Civic pouze nový turbodiesel 1.6 i-DTEC, ale také další drobné změny. Upravené bylo ovládání palubního počítače, které je nově více intuitivní. Nová jsou aerodynamická křidélka na zadních blatnících, kterými se v minulosti chlubila pouze motorizace 2.2 i-DTEC. Ty mají eliminovat aerodynamický hluk pronikající do interiéru. V ceníku dále přibyla nová výbava Lifestyle, jenž je určitým kompromisem mezi verzí Sport a Executive.

To, že se Honda cenou nepodbízí, dokazuje už mnoho let. Testované provedení ve výbavě Lifestyle s novým turbodieselem 1.6 i-DTEC stojí 564 tisíc korun, což není zrovna málo. Seznam standardní výbavy však první dojem z ceny částečně vyrovnává, Hondě například nechybí bixenonové světlomety, parkovací čidla včetně couvací kamery, dvoustupňové vyhřívání předních sedadel, tempomat, dvouzónová klimatizace apod. Na seznamu jsme postrádali snad jen navigační systém.

Honda Civic je originální hatchback, který se pyšní velmi povedeným podvozkem, ale také provokujícím designem. Nadšený řidič ocení strmé řízení a účinné brzdy, prakticky založená rodina pak objemný zavazadelník a prostorný interiér. Když k tomu všemu ještě připočteme originální systém sklápění zadních sedadel Magic Seats a v neposlední řadě i špičkový motor 1.6 i-DTEC věříme, že si testované provedení pořizovací cenu snadno obhájí.

Tým AUTOiNDEX.cz

Honda Civic 1.6 i-DTEC

Typ motoru:

Přeplňovaný vznětový

Objem motoru (ccm):

1597

Válce:

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

88 / 4000

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

300 / 2000

Maximální rychlost (km/h):

207

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

10,2

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

4,0 / 3,3 / 3,6

Velikost zav. prostoru (l):

477

Objem nádrže (l):

50

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1381

Nosnost (kg):

477

Základní cena (kč):

379 000 (1.4 i-VTEC, výbava S)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

464 000 (1.6 i-DTEC, výbava S)

Základní parametry
Výrobce:Honda
Model:Civic
Karosérie:Hatchback
Motor:1.6 i-DTEC
Palivo:nafta
Rok výroby:2013
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -