Citroen DS3 1.6 THP Cabrio - kachna s plátěnou střechou? (TEST)

Testy
14.07.2013

F T G

Citroen DS3 1.6 THP Cabrio - kachna s plátěnou střechou? (TEST)

Model DS3 od Citroenu se na našem trhu již velmi dobře zabydlel a útočí na ostatní stylové minivozy, kterým vévodí třeba Mini nebo Fiat 500. S příchodem léta navíc citroen „posílá“ na silnici další unikát v podobě kabrioletu.

Citroen DS3 už v redakci velmi dobře známe. Testovali jsme jeho různé varianty od relativně umírněných vozů až po extrémistický model Racing. Nyní svíráme v ruce klíče od verze DS3 Cabiro, která vlastně není úplně plnohodnotným kabrioletem. A to je možná dobře.

V našich podmínkách je totiž využitelnost těchto vozů značně omezena počasím, takže tzv. polokabriolety či hatchbacky s plátěnou střechou mají o to větší šanci na úspěch. Variantu Cabrio odlišuje od standardní verze DS3 plátěná střecha, která se pomocí elektromotoru shrne za patnáct vteřin. Zajímavé je, že ovládání funguje do nějakých 120 km/h, takže řidiče neomezuje nějaké zastavování nebo zpomalování, jako u klasického kabrioletu.

Sloupky a oblouky karosérie tedy zůstávají stále na svém místě a zadní díl se chlubí vyhřívaným oknem. Přístup do zavazadelníku je bohužel velmi omezený. Otvor do něj má totiž na výšku pouhých 290 mm, což značně limituje manipulaci se zavazadly. Zavazadlový prostor má objem 245 l, což je zhruba o 40 l méně, než je tomu u standardního provedení. A to je docela slušná porce v porovnání se srovnatelnou konkurencí.

Převoz většího množství nákladu ale přeci jen mohou zachránit snad jen sklopitelná opěradla zadních sedadel. Otázkou však zůstává kudy do vozu rozměrnější náklad naskládat. My jsme po chvilce přemýšlení zvolili cestu otevřenou střechou…

DS3 Cabrio samozřejmě není a nechce být žádným rodinným vozem, ale autem čistě pro radost a styl. Tomu také odpovídají široké možnosti individualizace, jako je volba barevného odstínu dekoru přístrojové desky, koženého čalounění či plátěné střechy. DS3 Cabrio tedy může být vyvedeno skutečně podle představ náročného zákazníka. Oproti standardní DS3 zaujmou také nová zadní světla s 3D efektem.

Za volantem pouze radost

I když se na první pohled může zdát, že DS3 Cabrio je pouze o stylu, není tomu tak. Velmi schopný podvozek v kombinaci s povedeným přeplňovaným čtyřválcem 1.6 THP a nízkou hmotností, dělají z tohoto auta atraktivní řidičské náčiní. A varianta DS3 Cabrio dynamické vlastnosti prakticky vůbec nedegraduje. Vždyť je pouze o zanedbatelných 27 kilogramů těžší.

Nejvyšší výkon přeplňovaného motoru je 115 kW při 6000 ot/min. Největší točivý moment 240 N.m vrcholí v širokém pásmu 1400-4000 ot/min., což autu zaručuje solidní zátah prakticky v jakémkoliv režimu. Motor má navíc velmi pěkný jadrný zvuk, kterého si řidič může naplno užívat i díky otevřené střeše.

Problém podvozku dělají rozbité silnice, na kterých kola nepříjemně odskakují v doprovodu se slyšitelnými rázy. To je samozřejmě dáno i sedmnáctipalcovými koly, které společně s tuhým podvozkem příliš komfortu prostě nabídnout nemůžou. Na kvalitních cestách však řidič zažije opravdovou nirvánu.

Dokonalý motormanagement přeplňované šestnáctistovky se pozitivně projevuje nejen na charakteru motoru, ale i příznivé spotřebě pohonných hmot. Ve městě jsme jezdili kolem 8 l/100 km, mimo město spotřeba klesá až k pětilitrové hranici. Při dálničním limitu 130 km/h spotřebuje citroen kolem 6,2 l každých 100 kilometrů. To jsou skvělé hodnoty s ohledem na relativně výkonný motor.

Řízení sice není kdovíjak komunikativní, velmi dobře se však vrací do původní polohy. Líbí se nám také zploštělý volant v dolní části. Pochvalu si zaslouží řazení, které má krátké dráhy s přesným vymezením. Brzdy fungují na jedničku, jsou účinné a přesně se dávkují. Navíc nevadnou ani při opakovaném razantním brzdění.

Resumé

Citroen DS3 Cabrio je povedeným stylovým vozem do města či na výlety ve dvou. Za volantem nabízí stejně dobrou zábavu, jako standardní DS3, která je však navíc okořeněna možností jízdy bez střechy nad hlavou. Snad jen omezený přístup do zavazadelníku by zasloužil vylepšit stejně jako tužší pérování, které zhoršuje jízdní komfort na rozbitých silnicích. Naopak motor je v této výkonové třídě prakticky to nejlepší, co lze v současnosti pořídit.

Tým AUTOiNDEX.cz

Citroën DS3 1.6 THP Cabrio

Typ motoru:

Přeplňovaný zážehový

Objem motoru (ccm):

1598

Válce:

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

115 / 6000

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

240 / 1400 - 4000

Maximální rychlost (km/h):

210

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

7,4

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

8,0 / 4,8 / 5,9

Velikost zav. prostoru (l):

245

Objem nádrže (l):

50

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1175

Nosnost (kg):

444

Základní cena (kč):

448 900 ( 1,4 VTi 95, Design)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

572 900 (Sport)

Základní parametry
Výrobce:Citroen
Model:DS3
Karosérie:Kabriolet
Motor:1.6 THP
Palivo:benzín
Rok výroby:2013
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -