Peugoet RCZ 1.6 THP - image a zábava (TEST)

Testy
23.06.2013

F T G

Peugoet RCZ 1.6 THP - image a zábava (TEST)

Sportovní kupé RCZ letos prošlo faceliftem, který se dotkl spíše jen designu a příplatkové výbavy. Technika tedy zůstala stejná, což ale vůbec nevadí. Tento model totiž stále dokáže pobavit a to především s povedenou přeplňovanou šestnáctistovkou pod kapotou.

Na přelomu roku se model RCZ podrobil modernizaci, která měla přitáhnout pozornost zájemců o stylové kupé. Fakt, že se Peugeot RCZ prodává teprve tři roky, však dokazuje, že avizovaná proměna přišla poměrně brzy. Ptáte se proč?

Předchozí provedení Peugeotu RCZ stále patřilo mezi atraktivní sportovní vozy. Značka se však snaží profilovat v rámci francouzského koncernu, jako prémiová a tudíž velkou pozornost věnuje svým top modelům. A RCZ je bezesporu jedním z nich.

Nenechte se ale mýlit, již z předchozích redakčních testů těchto vozů jsme pěli ódu nejen nad elegantním stylem modelu RCZ, ale také nad technikou samotnou technikou. Díky fungujícímu spojení podvozku a motoru je totiž o radost za volantem postaráno. Vězte tedy, že tohle není model zaměřený pouze na image.

Co je nového?

Na první pohled je patrná poměrně výrazná úprava přední části nového RCZ. Radikální nos a také obrovský otvor v předním nárazníku už ale na novém peugeotu nenajdete. Tyto prvky totiž nahradily daleko jemnější linie. V rámci modernizace dostalo atraktivní kupé zcela nový přední nárazník s maskou chladiče ve stylu modelu 508.

Novinkou jsou také LED diody pro denní svícení integrované právně do avizovaného nárazníku. Atraktivně působí i tmavá optika předních svítilen. Vzadu se toho naopak příliš mnoho nezměnilo. Jsme však rádi, že zůstalo to pozoruhodně zakřivené zadní okno, jehož specifický tvar určuje již samotná střecha.

Peugeot v rámci faceliftu ještě více zapracoval na možnostech individualizace. Oblouky střechy nebo lišty na samotné masce chladiče mohou být barevně odlišné od samotného laku karosérie. Střešní sloupky se nově vyrábí i v matně černém odstínu. V rámci výbavy „Pack Black“ zákazník dostává i černě lakované brzdové třmeny a vnější zpětná zrcátka.

Na seznamu příplatkové výbavy je i trojice nových samolepících fólií. Barevná škála karosérie se rozšířila o dva odstíny. Nový je design některých litých kol, které mohou mít rozměr 18 nebo 19 palců. Z této nabídky si opravdu vybere i ten největší fajnšmekr.

V interiéru se toho příliš nezměnilo, výrobce se ale soustředil hlavně na výbavu. Drobnou změnou v interiéru je například černě lakovaná lišta kolem řadicí páky. Vyšší výbavy se chlubí hliníkovým obložením v oblasti spojení přístrojové desky se středovou konzolou. Zájemci o RCZ nyní mohou volit z více než deseti provedení interiéru od látkového po celokožené čalounění. V nabídce je také zajímavé polokožená varianta. Špičkové provedení kombinuje kůži s alcantarou, která se k RCZ mimořádně hodí…

V autě se stále perfektně sedí, místa je dostatek ve všech směrech. Zadní sedadla jsou však pravým opakem a jsou ve voze snad jen na okrasu. Dospělý člověk se vzadu zkrátka neposadí. U sportovního vozu, kterým RCZ bezesporu je, bychom si uměli představit snad jen menší průměr volantu. Obrovský sklon předního okna dodává kupé na jedinečnosti, výhledu z vozu ale nebrání. Kvalita zpracování je téměř na prémiové úrovni. Svůj podíl na tom jistě má i fakt, že se Peugeot RCZ rodí přímo v Rakousku.

1.6 THP – klíčová volba

Diesel je fajn, ale pod kapotu sportovního kupé se více hodí benzin. RCZ má sportovní geny a jeho podvozek se nezalekne ani občasného svezení na okruhu. Možná se tento peugeot tváří jako nějaký automobil pro účely „show off“, ale věřte, že tomu tak není. Jistě jste již pochopili, že v nabídce zůstaly tři pohonné jednotky – 1.6 THP (200 k), 1.6 THP (156 k) a 2.0 HDI. My jsme zkoušeli silnější variantu přeplňovaného benzinového čtyřválce a náramně jsme si to užili.

Není žádným tajemstvím, že tato pohonná jednotka pochází z dílny BMW. Tento agregát, který v porovnání s dieselem nezatěžuje nadměrně příď, je dostatečně výkonný (147 kW při 5800) skvěle točivý a výrazně zatahuje již od hranice 2000 ot/min. Není se co divit, vždyť jeho největší točivý moment 275 N.m vrcholí už při 1700 ot/min. Navíc se tento motor nechá točit i přes 6000 ot/min.

Malý turboefekt je sice cítit, ale pokud si na něj zvyknete a na výjezdu ze zatáčky přidáte o něco dříve, nebude nikoho obtěžovat. Za linearitu zátahu však tato nectnost podle nás strojí. Připočteme-li k tomu výrazný zvukový projev, patří tento motor k tomu nejlepšímu, co lze v dané třídě sehnat. Ani nám příliš nevadí, že se o zvukový projev v interiéru částečně stará audio generátor.

Povedený motor-management se pozitivně projevuje také na příznivé spotřebě pohonných hmot. Při umírněné jízdě lze jezdit i za osm litrů, městský provoz pak znamená odběr do 9,6 l/100 km. Díky delší šestce lze pohodlně cestovat i na dálnici a to při zachování překvapivé ekonomiky. Dálniční limit 130 km/h žádá 9 l/100 kilometrů, což není vůbec špatné.

Pochvalu si zaslouží i šestistupňový manuál. Jednotlivé rychlosti mají poměrně krátké dráhy a každé přeřazení doprovází atraktivní zvukový projev a mechanická odezva. Navíc vhodné rozmístění pedálů umožňuje při brzdění jednoduše dávkovat meziplyny, což není v každém sporťáku zrovna samozřejmost.

Na silnici i okruh

Tvrdý podvozek v kombinaci s devatenáctipalcovými koly (v případě testovaného provedení) jsou zárukou vysoké úrovně stability na kvalitním povrchu. RCZ tedy neprotestuje ani proti okruhové jízdě, kde jsou limity nedotáčivosti posunuty hodně daleko. Navíc lze jednoduchým ubráním plynu v zatáčce auto snadno dostat do přetáčivého smyku a tím tak utáhnout zatáčku.

Jedinou výtku k podvozku máme zejména při jízdě po nekvalitním povrchu, na kterém je vůz až příliš prkenný. Například při jízdě ve městě je tedy nutné počítat se sníženou úrovní komfortu. Rázy od kol se bohužel přenášejí i do interiéru.

Řízení hodnotíme u vozu sportovního pojetí jako průměrné. K dokonalosti mu totiž schází o něco více komunikativnosti. Na předokolku je však komplexní ovládání tohoto kupé nadmíru zábavné s čímž korespondují i účinné brzdy, které se skvěle dávkují.

Resumé

Peugeot RCZ 1.6 THP byl a je bezesporu skvělým řidičským autem. Facelift mu dodal hlavně na image, technika zůstala téměř beze změn. Jeho stylový a prostorný interiér zaujme všechny zákazníky, kteří si potrpí na prémiovém voze, zájemcům o pohodlné cestovní GT bychom však doporučili poohlédnout se jinde. Tohle je auto především na zábavu a zdolávání maximálně středně dlouhých vzdáleností.

Tým AUTOiNDEX.cz

 

Peugeot RCZ 1.6 THP 200k Man 6

Audi TT Coupé 2.0 TFSI

Typ motoru:

Přeplňovaný zážehový

Přeplňovaný zážehový

Objem motoru (ccm):

1598

1984

Válce:

4

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

147/ 5800

155 / 4300-6000

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

275 / 1700

350 / 1600-4200

Maximální rychlost (km/h):

240

245

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

7,5

6,1

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

8,8 / 5,6 / 6,7

8,9 / 5,2 / 6,6

Velikost zav. prostoru (l):

384

290

Objem nádrže (l):

55

55

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1411

1355 (bez řidiče)

Nosnost (kg):

369

365

Základní cena (kč):

598 500 (1,6 THP 156 k, akční cena)

860 300 (1,8 TFSI 118 kW)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

668 500 (akční cena)

946 800

Základní parametry
Výrobce:Peugeot
Model:RCZ
Karosérie:Kupé
Motor:1.6 THP
Palivo:benzín
Rok výroby:2013
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -