Návrat sportovní legendy - Peugeot 208 GTi (NOVINKA)

Novinky
23.06.2013

F T G

Návrat sportovní legendy - Peugeot 208 GTi (NOVINKA)

Značka Peugeot se svým modelem 205 GTi zanechala nesmazatelnou stopu v historii automobilového sportu. Tento vůz dokonce stál u zrodu sportovně laděných hatchbacků a nadšence oslovil jak výkonem, rychlými reakcemi tak i krásným zvukem. Nyní přichází jeho nástupce, elegantní sportovní Peugeot 208 GTi, který má navázat na dřívější tradice.

Značka Peugeot se svým modelem 205 GTi zanechala nesmazatelnou stopu v historii automobilového sportu. Tento vůz dokonce stál u zrodu sportovně laděných hatchbacků a nadšence oslovil jak výkonem, rychlými reakcemi tak i krásným zvukem. Nyní přichází jeho nástupce, elegantní sportovní Peugeot 208 GTi, který má navázat na dřívější tradice.

Novátorský design se u novinky projevuje téměř všude a o sportovním charakteru karosérie nelze pochybovat. Dynamické chromované lišty kolem oken doplňuje logo GTi s červeným zvýrazněním. Výfuk ústí do dvojité chromované koncovky lichoběžníkového tvaru. Červenou barvu najdeme na brzdových třmenech, spodní liště masky chladiče nebo i symbolu značky na víku zavazadlového prostoru.

Na líbivé provedení třídveřové karosérie také navazuje interiér 208 GTi. Jasně sportovní charakter v celém vnitřním prostoru má červené prošití GTi a je propracován do nejmenšího detailu. Povrch sportovní sedačky Club Nappa je tvořen kombinací kůže a látky Caro s červenou linkou. Palubní deska, přes kterou je natažená černá polyuretanová vrstva s červeným prošitím, přechází postupně z červené do černé, stejně jako madla dveří. Informace o výkonech vozu jsou promítány na čelní sklo.

Standardní výbava zahrnuje snížený podvozek a rozšířený rozchod, přední kotouče o průměru 302 mm, vzadu 249 mm a sedmnáctipalcová kola s pneumatikami 205/45 R17V. Nechybí tempomat, diodové denní svícení, mlhovky, kompletní elektrická výbava nebo dvouzónová klimatizace. Z příplatkové výbavy stojí za zmínku dotyková obrazovka s navigací za 12 000 Kč a City Pack za 6 000 Kč, který obsahuje parkovací senzory a mlhovky s funkcí odbočovacích světel.

O pohon se stará přeplňovaný čtyřválec 1.6 THP 200 k, který je spojen s přepracovaným výfukovým systémem a ten rozhodně potěší sluch. Maximální točivý moment motoru je 275 Nm, nejvyšší výkon 147 kW. Průměrnou spotřebu paliva udává výrobce 5,9 litrů a emise CO2 139 g/km. Příznivci přivítají i zcela odpojitelný elektronický systém kontroly stability.

Benzinový agregát je spojen s mechanickou šestistupňovou převodovkou s úzkým odstupňováním převodových stupňů a využívá plný potenciál podvozku. Zrychlení na stovku zvládne tento model pod sedm sekund a nejvyšší rychlost vozu je 230 km/h. Těchto výkonů bylo dosaženo i díky snížení hmotnosti vozu, auto váží jen 1 160 kg při délce 3962 mm, šířce 1739 mm a výšce 1471 mm. Rozvor náprav je 2538 mm.

Peugeot právě v těchto dnech zveřejnil české ceny tohoto nejsportovnějšího provedení dvěstěosmičky. Již dnes je k dostání za 510 000 korun a sériová výbava za tuto základní cenu pokrývá prakticky všechno důležité. Jedinou položkou, za kterou bude většina řidičů asi připlácet je 11 000 Kč za metalický lak. V redakčním testu se zaměříme zejména na poznatky z praktického provozu.

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -