Peugeot 5008 2.0 HDI - taková střední rodinka (TEST)

Testy
02.06.2013

F T G

Peugeot 5008 2.0 HDI - taková střední rodinka (TEST)

Peugeot 5008 je představitelem velkoprostorových vozů střední třídy, který se prodává už čtyři roky a těší se velké oblibě. Aby také ne, vždyť příznivá cena v kombinaci s vysokou užitnou hodnotou z něj činí takřka ideální rodinný vůz.

Přestože Peugeot 5008 nepatří už zrovna k nejmladším vozům, na jeho karosérii se to nikterak neprojevuje. O nestárnoucí vzhled se starají ostré tvary předních světlometů a další jednoduché křivky karosérie. Díky nim také nabízí hodně místa v kufru, který je tím pádem pravidelnější.

Variabilní interiér je základ

Pokud se někde u Peugeotu 5008 projevuje zub času, tak je to jednoznačně interiér. Přístrojové desce dominuje masivní středový tunel s vysoko umístěnou řadicí pákou šestistupňové převodovky, která je tím pádem výborně dosažitelná. Výhradu máme proti oranžovému podsvícení přístrojů a také již trochu zastaralému audiosystému. Nelíbí se nám relativně tenká látka v kufru, jenž se poměrně rychle opotřebí.

Základem každého praktického MPV je variabilní interiér, což je hlavní devizou testovaného modelu. Peugeot nabízí dostatek místa prakticky ve všech směrech – od oblasti hlavy, ramen až po nohy. To navíc platí nejen pro první řadu, ale i pro druhou a v některém ohledu dokonce i třetí řadu sedadel. Čtete správně, interiér Peugeotu 5008 může být sedmimístný a to za příplatek 21 tisíc korun (prostřední výbava) či 16 tisíc korun v rámci nejvyšší výbavy Allure.

Poslední řadu sedadel tedy reprezentují dvě samostatná křesla, která lze složit do podlahy zavazadlového prostoru. Přestože od těchto sedadel nelze čekat plnohodnotné sezení pro dospělé, osoby menšího vzrůstu se na nich usadí překvapivě pohodlně.

Jednou z hlavních předností Peugeotu 5008 je prostorný zavazadelník. Ten má objem 823 litrů a to v případě naložení zavazadel pod roletku. S nákladem se navíc jednoduše manipuluje a to díky pravidelnému tvaru tohoto prostoru bez nepříjemně vyčnívajících podběhů.

Zlatý střed

Kromě jediného benzinového motoru 1.6i se pod kapotou modelu 5008 objevují pouze turbodiesely. Jedná se o 1.6 HDI (115 k), 2.0 HDI (150 k) a 2.0 HDI (163 k). My jsme zkoušeli prostřední variantu, která je podle našeho názoru optimální pohonnou jednotkou pro testované MPV. Její nejvyšší výkon činí solidních 110 kW při 3750 ot/min. Největší točivý moment 340 N.m pak vrcholí při 2000 ot/min. Motor sice neposkytuje vozu kdovíjakou dynamiku, ale na svižné cestování rozhodně stačí.

Velmi dobře se auto chová především na dálnici, kde motor při zařazené šestce jen tiše ševelí a spotřebuje necelých 7 l nafty při 130 km/h. Ve městě je třeba počítat se spotřebou kolem 8 l na 100 km, při ustálené jízdě devadesátkou pak spotřeba klesá až k pětilitrovým hodnotám.

Manuální převodovka by mohla být o něco přesnější, rozhodně ale nepůsobí gumově. Jednotlivé rychlosti v kulise dobře zapadají a při řazení nic nedrhne. V segmentu velkoprostorových vozů by nám však k naftovému motoru přeci jen lépe ladil automat.

Bezproblémový podvozek a vysoká úroveň bezpečnosti

Podvozek Peugeotu 5008 si zaslouží uznání za optimální vyladění tuhosti pružin a stabilitu. Tlumiče nejsou přehnaně tvrdé ani houpavé a navíc dokážou skvěle žehlit nerovnosti našich silnic. Mírná nedotáčivost se pochopitelně projevuje při jízdě na hranici adhezních schopností pneumatik, která je ale snadno rozpoznatelná.

Řízení řidiči poskytuje alespoň základní informace o tom, co se děje pod předními koly a navíc není nadměrně přeposilované. Ani proti brzdové soustavě nelze mít výhrad, brzdy jsou účinné a snadno se dávkují.

Za zmínku také stojí vysoký bezpečnostní standard Peugeotu 5008. Nezávislá organizace Euro NCAP mu totiž udělila 5 hvězd, což je nejlepší hodnocení. Vynikající je ochrana dospělých cestujících při čelním nárazu a to i přes absenci kolenního airbagu. O něco horší už to je s bočním příp. zadním nárazem.

Resumé

Peugeot 5008 se chlubí prostorným interiérem, který dělá konkurenci vrásky. I přes některé starší prvky především v interiéru, nabízí moderní technologii a neotřelý exteriér. Sympatická je také cenová českého dovozce, vždyť testovaný model v nejvyšší výbavě Allure stojí atraktivních 514 tisíc korun.

Tým AUTOiNDEX.cz

Peugeot 5008 2.0 HDI

Typ motoru:

Přeplňovaný vznětový

Objem motoru (ccm):

1997

Počet válců

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

110 / 3750

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

340 / 2000

Maximální rychlost (km/h):

195

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

9,9

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

6,9 / 4,6 / 5,4

Velikost zav. prostoru (l):

823

Objem nádrže (l):

60

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1688

Nosnost (kg):

562

Základní cena (kč):

396 000 (Access, 1.6 16V VTi MAN 5, Access, akční cena)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

472 000 (Active, akční cena)

Základní parametry
Výrobce:Peugeot
Model:5008
Karosérie:MPV
Motor:2.0 HDI
Palivo:nafta
Rok výroby:2013
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -