Ostrá ofenziva - Honda CR-V 2.2 i-DTEC (TEST)

Testy
14.04.2013

F T G

Ostrá ofenziva - Honda CR-V 2.2 i-DTEC (TEST)

Už čtvrtá generace Hondy CR-V nedávno dorazila na náš trh, avšak v současné záplavě nových SUV to rozhodně nebude mít lehké. Jedním dechem ale dodáváme, že testovaná varianta CR-V 2.2 i-DTEC nás přesvědčila o svých nesporných kvalitách. Ptáte se proč?

Segmentu SUV je stále tahounem prodejů prakticky všech automobilek. Honda již dlouhou dobu sází na svůj povedený model CR-V, který vždy vynikal velice slušnými jízdními vlastnostmi na silnici a moderní technikou. Co tedy přináší čtvrtá generace tohoto oblíbeného modelu?

Modernější vzhled a možnosti individualizace

Základní rozměry karosérie nové Hondy CR-V zůstaly zachovány. Vůz je prakticky stejně dlouhý, široký a má i stejný rozvor náprav. Karosérie je však o tři centimetry nižší a to i přes zvětšení světlé výšky podvozku o jeden centimetr na současných 165 mm. To hondě zaručuje lepší torzní tuhost karosérie.

Zajímavější design je samozřejmostí, ale i ten vyžadoval významné úpravy. Tak třeba přední sklo se u nového modelu CR-V posunulo o 60 mm vpřed. Díky tomu se vůz mimo jiné chlubí lepší aerodynamikou a nižší hladinou hluku při jízdě.

Samozřejmostí jsou LED světlomety pro denní svícení. U Hondy jsou však součástí hlavních světel, což u konkurence nemusí být vždy pravidlem. Moderní LED technologii najdeme i ve světlech zadních. Boční dveře prakticky překrývají prahy, takže si posádka při vystupování neumaže nohavice kalhot. Celkově se nám design avizované novinky líbí.

I přes nesporně modernější vzhled Hondy CR-V, ještě lze auto vyšperkovat několika pakety, které jsou součástí originálního příslušenství. Výbava testovaného vozu obsahovala sadu Robust, která zahrnuje ochranu předního a zadního nárazníku, boční stylové stoupačky nebo ochranu hrany zavazadlového prostoru.

Tento paket v ceně 35 tisíc korun, mohou mít v současnosti zákazníci v rámci akční nabídky zdarma. V nabídce jsou ještě stylistické sady Urban a Design. Určitou formou personalizace může také být možnost zobrazení libovolné fotografie na novém centrálním displeji, hned pod čelním sklem. Tu lze do systému nahrát prostřednictvím USB vstupu. Takovéto možnosti individualizace u Hondy nepamatujeme. Klobouk dolů!

Solidní prostor

Také interiér byl zcela přepracován a nyní se chlubí kvalitními materiály. Slícování jednotlivých dílů je navíc na velmi dobré úrovni. Přístrojová deska je na rozdíl od té v civicu přehlednější a není ji prakticky co vytknout.

Zachovává si hlavní přednosti předchozí generace, tedy vyvýšenou řadicí páku, která je příjemně po ruce, a také pěkně provedený přístrojový štít. Námi testovaný model byl také vybaven navigačním systémem, jehož dotyková obrazovka se nachází na středovém panelu. Proti jeho fungování nemáme větších výhrad.

Pochvalu si nové CR-V zaslouží zejména za dostatečný prostor ve všech směrech interiéru. A to je důležitý aspekt rodinně pojatého SUV. Zavazadelník nabízí solidní objem 589 litrů, který lze zvětšit sklopením opěradel zadních sedadel (lze provést přímo ze zavazadelníku) až na 1684 l. Nakládání zavazadel navíc zjednoduší hrana zavazadelníku, která je o 25 milimetrů níže oproti předchozímu modelu. Potěší také novinka v podobně elektricky ovládaných pátých dveří. Funguje perfektně a navíc neprotestuje ani proti manuálnímu zavření.

Dieselové blues

Pod kapotou testovaného vozu se nacházel povedený vznětový čtyřválec 2.2 i-DTEC, který dobře známe z Hondy Accord. Pro použití v CR-V byl jen mírně inovován. Motoráři Hondy vsadili na vyvažovací hřídel a piezoelektrické vstřikovače. Nejvyšší výkon činí slušných 110 kW při 4000 ot/min., největší točivý moment 350 N.m pak vrcholí v rozmezí 2000-2750 ot/min. Honda má ještě v záloze silnější variantu tohoto motoru s nejvyšším výkonem 132 kW, kterou si však nechává výhradně pro použití v accordu.

Motor chválíme za perfektní odhlučnění a vysokou úroveň kultivovanosti. Výkon pohonné jednotky navíc výrazně neochabuje ani ve vyšších otáčkách. Spojení motoru s šestistupňovým manuálem je bezproblémové a delší šestka zaručuje pohodlné dálniční cestování. Motor točí při dálničním limitu solidních 2550 ot/min.

Také spotřeba se pohybuje na rozumných úrovních a to i díky modernizovanému pohonu všech kol s názvem Real Time AWD. Ten pracuje na principu elektricky poháněného čerpadla, díky kterému bylo dosaženo snížení vnitřního tření a v neposlední řadě se snížila i samotná hmotnost.

Přenos točivého momentu mezi jednotlivá kola funguje obdobně jako u poslední generace Haldexu. Například při rozjezdu se více síly přenáší na zadní nápravu pro zachování optimální trakce. Na kluzkém povrchu jsme byli s trakcí hondy nadmíru spokojeni.

A jaké je tedy spotřeba pohonných hmot? Ve městě jsme jezdili za 7,3 l/100 km, mimo město spotřeba výrazně klesá pod sedmilitrovou hranici. Dálniční jízda podle předpisů znamená prakticky stejný odběr z nádrže, jako popojíždění po městě. Ekologii má v Hondě CR-V na starost mimo jiné i systém Econ. Ten například optimalizuje chod klimatizace či mění podbarvení displeje, čímž vybízí k úsporné jízdě. Ovládá se zeleným tlačítkem vlevo od volantu.

Na silnici král

Jízdní vlastnosti nové Hondy CR-V jsou opravdu stabilní a to díky poměrně tuhému podvozku a nižší světlé výšce karosérie v porovnání s ostatními konkurenty. Z toho tedy CR-V jednoznačně těží a především v zatáčkách předvádí velice jisté chování. To samozřejmě znamená i nějaké nevýhody a to hlavně v podobě horších vlastností při jízdě lehkým terénem.

Při přejezdu větších terénních výmolů se zároveň projevuje limitovaná křižitelnost náprav. S nekvalitní silnicí si naštěstí podvozek poradit umí a to se zachováním veškerého komfortu pro posádku.

Ale zpátky na silnici, kde se CR-V cítí určitě lépe. Vůz velmi rychle reaguje na jakýkoliv pohyb volantem, řízení je opravdu přesné s dostatečně rychlou odezvou. Řazení rovněž vyniká přesností a chod spojkového pedálu potěší i při jízdě v městských zácpách. Brzdy jsou rovněž v pořádku a nejeví známky únavy ani po opakovaném razantním brzdění. V Hondě CR-V tedy nějaké neduhy SUV-éček prakticky ani nezaznamenáte.

Resumé

Honda CR-V má v rukávu hlavní trumfy pro oslovení širší skupiny zákazníků hledající zdařilé SUV. Je prostorná, kvalitně zpracovaná a nechybí jí ani moderní technologie. Nemalou podporou je také charakterní diesel pod kapotou či sofistikovaný pohon všech kol. Ten sice v terénu příliš neuplatníte a to hlavně s ohledem na „silniční“ naladění podvozku, ale na sněhu, či polní cestě hondu rozhodně nezastaví. A o to přeci jde v SUV spolu s vyšším posazem za volantem asi nejvíce.

Tým AUTOiNDEX.cz

Honda CR-V 2.2 i-DTEC

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D

Typ motoru:

přeplňovaný vznětový

přeplňovaný vznětový

Objem motoru (ccm):

2199

2268

Počet válců:

4

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

110/4000

110 / 3500

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

350/2000-2750

380 / 1750-2500

Maximální rychlost (km/h):

190

200

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

9,7

10,2

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

6,5 / 5,1 / 5,6

6,5/4,7/5,4

Velikost zav. prostoru (l):

589

477

Objem nádrže (l):

58

60

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1653-1753

1665

Nosnost (kg):

547

595

Základní cena (kč):

544 000 (2.0 i-VTEC, 2x4, S)

605 000 (2.0 MIVEC, 2x4)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

689 000 (2.2 i-DTEC, 4x4, Comfort)

757 000 (2.2 DI-D, 110 kW, Intense)

Základní parametry
Výrobce:Honda
Model:CR-V
Karosérie:SUV
Motor:2.2 i-DTEC
Palivo:nafta
Rok výroby:2013
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -