Záplata na české silnice - Citroen C5 Tourer 2.0 HDI (TEST)

Testy
27.10.2012

F T G

Záplata na české silnice - Citroen C5 Tourer 2.0 HDI (TEST)

Svezení s „cé-pětkou“ na vzduchovém podvozku je vždy příjemným motoristickým zážitkem. Dvojnásob to platí na našich rozbitých silnicích. Testovali jsme nový model v nejvyšší výbavě Exclusive s několika kosmetickými změnami.

Dlouhá příď citroenu v kombinaci s moderními světlomety s denním svícením z LED diod působí stále moderním dojmem, přestože model C5 už není žádným nováčkem. Originální image testovaného kombi umocňuje také zužující se zadní část, která citroenu jednoduše sluší. Citroenů C5 současné generace se od roku 2008 prodalo již 400 tisíc, což jen dokazuje, že tento model rozhodně nepatří do starého železa.

Mikro-ladění

Modelový rok 2013 přináší tomuto rodinnému vozu drobné změny designu a výbavy. Na přední masce je patrné pozměněné logo výrobce, jenž Citroen používá už více než dva roky. Jedná se o zakulacené šípy, které jsou u C5 součástí masky.

Nová jsou také sedmnáctipalcová litá kola Egée, za které se v rámci nižší výbavy připlácí. Hodně tmavá hnědá barva testovaného citroenu se jmenuje Guaranja a decentně doplňuje původní paletu odstínů.

A co uvnitř? Okamžitě po nasednutí do automobilu si všímáme světlého koženého čalounění kombinovaného s látkou. Tato kombinace je velice pohodlná a spojuje výhody obou materiálů. Sedadla se v létě tolik nerozehřejí, stále však působí exkluzivně na rozdíl od jednolitého látkového čalounění. Navíc i jejich údržba je o něco jednodušší. Zmiňovanou kombinaci měla už C5 dříve, novinkou jsou však materiály a v neposlední řadě i odstín.

Další modernizaci v rámci palubních systémů reprezentuje navigace eMyWay spojená s Connecting Boxem. Toto zařízení sdružuje USB, standardní konektor typu jack a Bluetooth. Tourer je navíc nově vybaven couvací kamerou, která by podle nás mohla být i součástí luxusní výbavy u sedanu.

Za volantem

Interiér Citroenu C5 působí hodnotným dojmem. Všude, kam se podíváte, objevíte pouze měkčené plasty, perfektní slícování a velmi kvalitní dekorační materiály. Komplikovaně se jeví snad jen nepřeberné množství poměrně malých tlačítek a to nejen na středovém panelu, ale také na volantu. Světlé provedení navíc dodává vnitřnímu prostoru jistou dávku luxusu.

Volant je charakteristický svým pevným středem přesně tak, jak ho známe z některých ostatních modelů tohoto výrobce. Mimo základních ovladačů audiosystému na něm najdeme také tlačítka tempomatu, ovládání telefonu, navigace apod. Na umístění jednotlivých ovladačů si je třeba chvíli zvykat, až poté nabídnou řidiči opravdovou přidanou hodnotu.

Pocit ze samotné jízdy ovlivňuje především vzduchové odpružení v posledním provedení – Hydractive III+. Přestože C5 může mít i standardní tlumiče, neváhejte si za vzduchový podvozek připlatit, je to jedna z největších výhod tohoto auta. Na našich silnicích to platí dvojnásob.

Jízdu s Hydractivem III+ lze přirovnat k cestování luxusní limuzínou prémiových značek. Jeho schopnost žehlit i ty největší výmoly našich silnic a zároveň přenášet minimální vibrace do interiéru je opravdu jedinečná.

Dvoulitrové HDI pod kapotou se u námi testovaného vozu chlubí nejvyšším výkonem 120 kW při 3750 ot/min. Křivka největšího točivého momentu 340 N.m vrcholí v rozmezí 2000 - 3000 ot/min. Pohonná jednotka nabízí solidní zátah a vysokou úroveň kultivovaného chodu. Zkrátka příjemný motor pro rodinné kombi.

Spotřeba pohonných hmot se ve městě pohybovala kolem 8,2 l/100 km, což je zároveň hodnota uváděná výrobcem. Na dálnici lze jezdit kolem 7,5 l/100 km a při ustálené jízdě devadesátkou spotřeba snadno klesá k šestilitrové hranici. Spojení naftového motoru s automatickou převodovkou je povedené, snad jen sportovní mód převodovky nám přišel na takto pojatý vůz zbytečný.

Resumé

Citroen C5 na vzduchovém podvozku nabízí unikátní jízdní komfort, který je v dané třídně v podstatě unikátní. Usednout do jeho pohodlného křesla s masážní funkcí je radostí bez ohledu na to, jak dlouhou cestu máte před sebou. Cenová politika výrobce navíc přiláká nejednoho milovníka různých slevových akcí.

Tým AUTOiNDEX.cz

Citroen C5 Tourer Exclusive 2.0 HDI 160AT

Motor

Vznětový přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 1997 ccm. Nejvyšší výkon 120 kW při 3750 ot/min. Největší točivý moment 340 N.m při 2000 – 3000 ot/min.

Převodové ústrojí

Pohon předních kol. Šestistupňová automatická převodovka.

Podvozek

Víceprvková přední náprava se dvěma trojúhelníkovými rameny, víceprvková náprava vzadu.

Karoserie

Samonosná pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 200 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,2 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 8,2 / 5,1 / 6,2 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2815 mm. Celkové vnější rozměry 4829/2096/1495 mm. Palivová nádrž 70 l.

Základní cena (testovaný vůz)

569 900 Kč (759 900 Kč)

Základní parametry
Výrobce:Citroen
Model:C5
Karosérie:Kombi
Motor:2.0 HDI
Palivo:nafta
Rok výroby:2012
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -