Nafta a seveřan convertible – Volvo C70 D5 (TEST)

Testy
02.08.2007

F T G

Nafta a seveřan convertible – Volvo C70 D5 (TEST)

Pokud máte rádi jízdu s větrem ve vlasech a zároveň si potrpíte na mimořádném luxusu prostorného interiéru bude pro vás čtyřmístný kabriolet Volvo C70 rozhodně lákavou nabídkou. Testovali jsme poněkud kontroverzní variantu poháněnou dieselovým agregátem s nejvyšším výkonem 180 koní.

 

Znáte to, sluníčko nemilosrdně vyhřívá interiér zaparkovaného automobilu, s jehož vychlazením má i klimatizace hodně práce. V atraktivním modelu C70 můžete tuto nepříjemnou záležitost okamžitě vyřešit stáhnutím střechy a vychutnáním si letního sluníčka ve velkém stylu.

Navíc se nemusíte obávat o bezpečnost posádky, řídíte totiž volvo a zároveň jeden z nejbezpečnějších kabrioletů současnosti. "Césedmdesátka" vychází z modelové platformy S40/V50, povedenou střechu navíc designově dotvářelo známé italské studio Pininfarina a zadní část poněkud připomíná model S60.

I přes tuto kombinaci je výsledek oku lahodící a model vypadá stejně atraktivně se zataženou střechou, tak i bez ní. V námi testovaném provedení (nejvyšší výbava Summum) dominovalo interiéru světlé kožené čalounění příjemně tuhých sedadel.

Dalším dobře známým prvkem volva mimo opravdu pohodlných sedadel je tenká středová konzola, která nijak neomezuje pravou nohu řidiče. Náš vůz byl navíc vybaven sportovním volantem s hliníkovou vložkou, který skvěle padne do ruky.

Použité plasty v interiéru jsou velmi kvalitní, někomu se ale může zdát, že je přístrojová deska až příliš strohá. Ocenily bychom také přehlednější ovládání menu kvalitní audiosoustavy a ostatních provozních funkcí automobilu.

Byli jsme velmi zvědaví kolik prostoru nabízí posádce zadní sedadla a zda je možné automobil považovat za plnohodnotné čtyřmístné kupé-kabrio. Pokud ve voze cestují lidé střední postavy je místa pro kolena cestujících vzadu dostatek.

Při zatažené střeše je poněkud problém s nedostatkem místa v oblasti hlavy pasažérů vzadu, týká se to však zejména osob s nadprůměrnou výškou.

Od zavazadlového prostoru nelze očekávat zázraky a to hlavně při stažené střeše, sotva se tam vejde tenké příruční zavazadlo. Tento typ automobilu si však lidé nekupují kvůli praktickým vlastnostem…

Při zatažené střeše je pochopitelně situace daleko růžovější, což potvrzuje i hodnota objemu prostoru pro zavazadla 404 litrů. Pevná ocelová střecha skládající se z třech částí činí z C70 plnohodnotné kupé i pro chladná období.

Nikde jsme nezaslechli jakýkoli pazvuk a to ani při přejezdu větších nerovností. Pro stažení střechy je nutné při stojícím vozidle sešlápnout brzdový pedál a držet zmáčknuté tlačítko s patřičným označením, které se nachází poblíž ruční brzdy.

Zábavné divadlo pro kolemjdoucí s doprovodem bzučících elektromotorů tak může začít a dle údajů výrobce bude trvat méně než 30 sekund.

Přestože je kombinace vznětového motoru v kabrioletu nepříliš častá, musíme uznat, že jsme nenašli téměř žádnou její nevýhodu. Mohutný kroutící moment 350 N.m při 3250 ot/min. moderního pětiválce s objemem 2521 cm3 umí vykouzlit úsměv na tváři stejně jako jeho nejvyšší výkon 130 kW při 4000 ot/min.

Dynamické vlastnosti poněkud zhoršuje relativně vysoká pohotovostní hmotnost 84 kilogramů. Bez střechy nad hlavou slyšíte místo vytočeného benzinového motoru výrazný pískot turbodmychadla, kterým je právě motorizace D5 pověstná. Ale i to má něco do sebe.

Spotřeba pohonných hmot je poměrně dost závislá na stylu jízdy. Ve městě se pohybuje kolem 10,5 l/100 km, na běžné silnici naopak klesá až k 6 l na 100 kilometrů.

Volvo C70 rozhodně není určeno pro sportovní jízdu, což dokládá nejen komfortní nastavení podvozku, ale v neposlední řadě také pětistupňová automatická převodovka Geartronic s možností ručního řazení.

Ta totiž výborně řadí a inteligentně reaguje na různé povely plynovým pedálem jen do chvíle než od řidič začne od automobilu požadovat sportovní jízdu.

Její reakce jsou pak totiž o něco pomalejší. Upravená podvozková platforma z S40/V50 nese v zadní části vozu vyšší hmotnost (především při stažené střeše), což ovlivňuje jízdní vlastnosti a zároveň potvrzuje měkčí charakter podvozkových prvků. „Utrhnout“ záď však není vůbec jednoduché, elektronika důmyslně střeží jakýkoliv náznak nestabilního chování.

Při průjezdu zatáčkou se karosérie nijak nekroutí a automobil působí velmi sebejistě. Jízda „na limitu“ je doprovázena nedotáčivým chováním, což je pochopitelně dáno koncepcí pohonu přední nápravy.

Luxusní kabriolet Volvo C70 potěší nejen pevnou stabilní karosérií s opravdu robustními dveřmi, ale také jízdním komfortem srovnatelným s mnohem dražšími čtyřmístnými kabriolety od různých exkluzivních výrobců.

S nastaveným tempomatem kolem rychlosti 80 km/h při jízdě pod slunečnou oblohou navíc určitě nebudete chtít přestat…

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Volvo C70 D5

Motor

Vznětový přeplňovaný pětiválec o zdvihovém objemu 2400 ccm. Nejvyšší výkon 132 kW při 4000/min. Největší točivý moment 350 N.m při 3250/min.

Převodové ústrojí

Pohon předních kol. Pětistupňová samočinná převodovka Geartronic.

Karoserie

Pevná skládací střecha. Samonosná, dvoudveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 220 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,5 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 10,1 / 5,7 / 7,3 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2640 mm. Celkové vnější rozměry 4582/1836/1400 mm. Palivová nádrž 60 l.

Základní cena (Cena testovaného provedení)

1 298 000 Kč (1 445 000 Kč)

Základní parametry
Výrobce:Volvo
Model:C70
Karosérie:Kabriolet
Motor:D5
Palivo:nafta
Rok výroby:2007
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -