Infiniti EX30d - luxusní SUV pro vyznavače individuálního stylu (TEST)

Testy
14.10.2012

F T G

Infiniti EX30d - luxusní SUV pro vyznavače individuálního stylu (TEST)

Značka Infiniti, spadající pod japonský koncern Nissan, je na našich silnicích poněkud exotickým zbožím. O to více jsme se těšili na redakční test vozu Infinity EX s třílitrovým turbodieselem, sedmistupňovým automatem a pohonem všech čtyř kol.

Model EX japonské automobilky vychází z konceptu, který byl představen na newyorském autosalonu v roce 2007. Již tehdy odborníky udivoval množstvím elektronických asistenčních systémů, bezpečnostních prvků, ale také neotřelým designem, který propůjčuje vozu z kategorie SUV punc výjimečnosti a osobitosti.

Automobil s jemně klínovitým profilem zaujme mohutnou přední kapotou, připomínající při pohledu zblízka příď motorové jachty. Námi testovaný model tento dojem ještě více umocnil černým lakem a devatenáctipalcovými litými koly, které podtrhují sportovní naladění.

Infiniti EX to náramně sluší jak v hustém městském provozu, tak na klikatých okreskách mimo město. Vzhledem k tomu, že se jeho design vymyká zažitému stereotypu obřích evropských koncernů, máte po pár minutách jízdy pocit zadostiučinění, a to když míjíte otáčející se zvědavce, kteří se pokouší vůz identifikovat.

Kabina pilota

EX30d nepůsobí navenek jako nikterak velký vůz a stoprocentně se to potvrdí po usednutí do interiéru. Na předních sedadlech je ve všech směrech místa dostatek, tedy kromě prostoru v oblasti hlavy. Kvůli svažující se střeše se totiž dvoumetrový dlouhán za volant „é-iksa“ asi neposadí a pokud ano, zcela jistě bude narážet hlavou do stropního čalounění. Možná by to vyřešila možnost nastavení sedadla ještě blíže k podlaze.

Vzadu se problém s místem v oblasti hlavy pochopitelně ještě zvětšuje, k tomu se navíc ještě přidává nedostatek místa pro kolena cestujících. Svažující se profil karoserie tedy nedává cestujícím na zadních sedadlech příliš šanci, obzvláště měří-li 185 cm a více. Nutno dodat, že prémiová konkurence na tom v tomto ohledu není o moc lépe.

Ani zavazadlový prostor situaci s místem nezachrání – jeho objem lze sice zvětšit sklopením zadních sedal (pomocí šikovných elektromotorků), ovšem svažující se střecha spolu s vysoko položenou nákladovou hranou neumožní přepravu příliš objemných věcí.

Na obranu výrobce musíme ale zmínit, že od modelové řady EX se žádné přepravní „extempore“ ani neočekává. Infiniti EX30d je pojato jako luxusnější SUV, určené pro přepravu na kratší a střední vzdálenosti, se schopností reprezentovat svého majitele coby vyznavače individuálního stylu. To se mu mimochodem daří znamenitě.

Srdce snad každého automobilového znalce si testované Infiniti zcela jistě získá svým dílenským zpracováním. Po usednutí za volant máte pocit, jako byste právě nastoupili do kabiny nejnovějšího Boeingu 747 pro zaoceánské lety. Palubní deska se středovou částí, které dominují oválné hodiny v retro stylu, malý sportovní volant s několika ovládacími tlačítky, velký displej palubního počítače a v neposlední řadě i efektní podsvícení budíků – to všechno jako by ve vás probouzelo opravdového pilota.

Vynikající je také kožené čalounění sedaček a hlavice řadicí páky. K pohodě na palubě přispívá i výkonný audiosystém BOSE s centrálním reproduktorem, výškovými reproduktory a mohutným subwooferem, důmyslně ukrytým pod podlahou zavazadlového prostoru. BOSE je na celém světě synonymem skvělého poslechu a platí to i u tohoto Infiniti.

Displej palubního počítače, umístěný v úrovni očí ve středové části palubní desky, je dobře čitelný a jeho ovládání snadné. Příjemně nás překvapil parkovací asistent, kdy můžete aktuální polohu vozu zkontrolovat na displeji hned z několika různých úhlů, a to včetně horního pohledu. Praktické a efektní zároveň!

Zvážíme-li, že v případě modelové řady EX mluvíme o autech v hodnotách kolem milionu a čtvrt, zamrzí nás snad jen nedotažení některých detailů v interiéru. Například startovací knoflík na pravé straně pod volantem by si zasloužil lepší design než retro styl ala kuchyňský mixér z východoněmecké produkce let osmdesátých…

Ale pojďme k podstatnějším věcem. Radost řidičova jest od prvního okamžiku umocněna a to díky perfektnímu řízení. Jeho komunikativnost je totiž v této třídě SUV prakticky nevídaná a snese srovnání snad jen s tím, které Ford montuje do své kugy. Kožené sedačky poskytují dobré boční vedení; za drobný nedostatek považujeme u této třídy absenci odvětrávání.

Cesta z města…

Třílitrový přeplňovaný turbodiesel vychází z motoru Renault, který si odbyl premiéru v roce 2008 u modelu Renault Laguna Coupe. Pro značku Infiniti ale prošel poměrně rozsáhlou přestavbou – změněno bylo sací i výfukové potrubí, přeplňovací turbodmychadlo nebo kliková hřídel. Výsledkem je nejvyšší výkon 175 kW a úctyhodný největší točivý moment 550 Nm.

Vůz s poměrně vysokou pohotovostní hmotností 1985 kg dokáže vysprintovat ke stovce za necelých osm vteřin, potěšila nás i elasticita motoru při zrychlování ve vyšších rychlostech.

Infiniti Ex30d využívá pohonu všech kol ATTESA-ETS, který byl poprvé odzkoušen u sportovního Nissanu Skyline GT-R. Hnací síla je v tomto případě distribuována dle momentálních jízdních podmínek; většinou si vůz vystačí se zadním náhonem, přední kola jsou připojována elektronicky podle potřeby.

Šestiválcový motor poskytuje dostatek výkonu v širokém spektru otáček a v žádné jízdní situaci vás nenechá na holičkách. Na plynový pedál reaguje velmi ochotně, dobře se vytáčí a krom toho i dobře zní. Při volnoběhu po nastartování ucítíte v interiéru drobné vibrace (příčinou je fakt, že motor postrádá aktivní uložení), které ovšem zmizí s lehkým prošlápnutím plynového pedálu.

Výtku máme k sedmistupňovému automatu – dávkování rychlostí nebylo úplně podle našeho gusta, vkrádá se otázka, zdali by v tomto případě nestačilo stupňů šest. Nicméně naštěstí tu je ještě možnost přepnutí automatu do manuálního režimu, kterému však chybí pádla pod volantem.

Vzhledem k tomu, že jedním z cílových trhů značky Infiniti je americký trh, měkčí naladění podvozku se dalo víceméně očekávat. V případě EX30d ale nejde o žádné drastické naklánění, vůz dobře drží stopu a při rychlejším nájezdu do zatáčky nikoho rozhodně nevystraší.

Jízda je komfortní, plynulá a také ekonomická. Ve městě se dá spotřeba ukočírovat lehce pod deset litrů, na dálnici se pak pohybuje podle rychlosti nejčastěji kolem 8,5 litrů paliva na sto kilometrů, což je za svezení v tomto „korábu“ slušná hodnota. Objem palivové nádrže 80 litrů je v této třídě nevídaný a není se co divit, že při rozumném zacházení řidiči dovolí ujet na jedno natankování bezmála 1000 kilometrů.

Závěrem

Infiniti EX30d je bezesporu mimořádné auto. Nezaměnitelný look, jízdní pohodlí, široká výbava – to všechno mohou být argumenty pro koupi; menší praktičnost vozu, zejména co se týče vnitřního prostoru, může být zapomenuta, jestliže to ve vašem rozhodování vyváží požadavek na autenticitu jízdního prožitku, vycházející z vlastnictví jedinečného, málo známého a pohledného vozu.

Tým AUTOiNDEX.cz

Infiniti EX30d

BMW X3 xDrive30d

Typ motoru:

Přeplňovaný vznětový

Přeplňovaný vznětový

Objem motoru (ccm):

2993

2993

Válce:

6

6

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

175 / 3750

190 / 4000

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

550 / 1750

560 / 1500 - 3000

Maximální rychlost (km/h):

221

230

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

7,9

6,2

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

10,8/ 7,2 / 8,5

6,8 / 5,6 /6,0

Velikost zav. prostoru (l):

340

550

Objem nádrže (l):

80

67

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1985

1875

Nosnost (kg):

485

590

Základní cena (kč):

1 228 500 (EX30d)

1 005 000 (X3 xDrive 20i)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

1 228 500 (EX30d)

1 257 500 (X3 xDrive30d)

Základní parametry
Výrobce:Infiniti
Model:EX30
Karosérie:SUV
Motor:30d
Palivo:nafta
Rok výroby:2012
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -