Subaru XV - originální v každé situaci (NOVINKA)

Novinky
05.03.2012

F T G

Subaru XV - originální v každé situaci (NOVINKA)

Letos je to již čtyřicet let, kdy japonské Subaru zahájilo výrobu vozů s pohonem všech kol. Dalším pokračovatelem těchto originálních automobilů je nový crossover XV, který je koncipován především pro městský provoz. Jak jsme měli možnost zjistit hned při české premiéře, hravě si poradí také s nezpevněnými vozovkami i terénem…

Již při prvním pohledu na nové Subaru XV zaujme karosérie svým netradičním stylem, velkými blatníky a plastovými nástavci, které ještě zvýrazňují jeho schopnosti ve ztížených podmínkách. Světlá výška 220 milimetrů dokonce o pět milimetrů překonává forester a oproti konkurenčním crossoverům nižší střední třídy má skutečně hodně navrch. Přední a zadní krátký převis je v těchto situacích často neocenitelnou výhodou.

Pětidveřová tuhá karoserie měří 4450 mm a díky vyspělému podvozku s víceprvkovou zadní nápravou dobře překonává různé nerovnosti. Všechna Subaru XV mají systém pohonu všech kol Symmetrical AWD (symetrický all wheel drive). U modelů s manuálními převodovkami funguje stálý pohon všech kol s klasickým mezinápravovým diferenciálem se základním rozdělením točivého momentu 50 : 50. Pokud dojde k prokluzu předního nebo zadního kola, viskózní spojka upraví rozdělení hnacího momentu tak, aby zůstala zachována co nejvyšší trakce.

Verze s bezestupňovou převodovkou CVT, tedy Lineatronic mají elektronicky řízenou lamelovou spojku, základní nastavení rozděluje točivý moment mezi přední a zadní kola v poměru 60 : 40. Neustále se ale poměr mění podle toho, jak řídicí jednotka vozu vyhodnotí prokluz jednotlivých kol, aby byla ve všech jízdních situacích zajištěná dostatečná trakce.

Uživatel jistě ocení interiér plný měkkých plastů a využití vnitřního prostoru nebo jako vždy u této značky pohodlná sedadla. Také volant skutečně dobře padne do ruky a přehledné je nejen ovládání klimatizace, ale prakticky všech dalších funkcí. Delší rozvor umožnil dostatek místa pro kolena i na zadních sedadlech a celkem průměrný je objem 380 litrů zavazadlového prostoru, který lze složením zadních sedadel snadno zvětšit podle potřeby.

Výrobce velmi dobře zvládnul činnost systému start-stop, který zde funguje tak, že obvykle řidič ani nepostřehne častější vypnutí a zapnutí hnací jednotky. Jistě se bude líbit i integrovaná navigace s přehlednou parkovací kamerou. Multifunkční display v češtině informuje například o jízdních parametrech, spotřebě v jednotlivých režimech nebo rozložení hnací síly při konkrétní provozní situaci. Příznivci audia také rozhodně budou spokojeni, nabídka je skutečně velmi pestrá.

Pro nové majitele je připravena trojce motorů s tradičním plochým uspořádáním typu boxer. Vedle již známého dvoulitrového provedení se jedná o menší verzi s objemem 1,6 litrů. Pro mnohé bude atraktivní především vznětový motor Boxer Diesel s objemem 2,0 litrů, který vedle výborných provozních vlastností vyniká i nízkou spotřebou paliva a emisí.

Ve standardní výbavě ACTIVE nebude chybět ABS, BA, TCS, VDC, posilovač řízení nebo celkem sedm airbagů. Základní paket také zahrnuje denní svícení, mlhovky, vyhřívání pod stěrači, ale i zpětných zrcátek nebo předních sedadel, palubní počítač a automatickou klimatizaci. U benzinových motorů nechybí avizovaný systém Auto Start Stop. Vyšší stupně výbavy COMFORT a EXECUTIVE dále zvyšují především atraktivnost nového Subaru XV.

Ceny této novinky začínají na 569 000 Kč. Ta platí pro Subaru XV s manuální převodovkou a motorem/výbavou 1.6 ACTIVE. Pro zájemce o automatickou bezstupňovou převodovku CVT jsou připraveny modely 1.6 COMFORT za 689 000 Kč nebo s dvoulitrovým motorem 2.0X COMFORT za 709 000 Kč, popř. 2,0X EXECUTIVE za 769 000 Kč. Ceny Subaru XV se vznětovým motorem Boxer pak začínají na 709 000 Kč.

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -