Peugeot 5008 2.0 HDI - klamání tělem (TEST)

Testy
04.11.2010

F T G

Peugeot 5008 2.0 HDI - klamání tělem (TEST)

Nové rodinné MPV od Peugeotu nemá sice ambice nabídnout tolik vnitřního prostoru jako dosluhující Peugeot 807, jízdními vlastnostmi a zpracováním se však řadí mezi absolutní špičku ve svém segmentu. Testovali jsme variantu s motorem 2.0 HDI a automatickou převodovkou, která má k dobru 13 koní oproti stejnému modelu s manuálem.

 

Přestože je Peugeot 5008 plnohodnotným MPV několika atributy připomíná spíše běžné kombi. I přes vzpřímenější pozici za volantem je sklon sloupku řízení prakticky shodný jako v automobilu standardní koncepce.

Široký středový tunel, který je v MPV rovněž nevídaný, sice trochu omezuje nohy posádky vpředu, na druhou stranu ale umí navodit daleko luxusnější atmosféru panující v interiéru. Nižší silueta (např. oproti 807), zaručující lepší jízdní chování auta na silnici byla podmíněna rozměrným čelním sklem s výrazným sklonem.

Bohatě prosklená karosérie působí kompaktním dojmem a poskytuje posádce dobrý výhled z vozu do všech stran. Zvenku zaujme přední část bez tradiční obří masky, čímž Peugeot naznačil zcela nový směr, jakým se hodlá v budoucnosti ubírat.

Díky zatmaveným bočním sloupkům Peugeot nepřiznává optické rozdělení karosérie, čímž dává vyniknout především zadním světlům výrazněji vytaženým do boků. Právě zadní světla v noci navíc zaujmou svítícími trubicemi s technologií LED.

Peugeot 5008 příjemně překvapil vysokou úrovní zpracování stejně, jako kvalitou použitých materiálů uvnitř interiéru. Cestující nemají tolik místa nad hlavou, jako ve standardním MPV, interiér na druhou stranu doslova hýří variabilitou.

Posádka vzadu má k dispozici tři samostatná sedadla, se kterými lze libovolně manipulovat, posouvat či měnit sklon opěradla. Právě tím lze vytvořit dostatek prostoru pro nohy osob na zadních sedadlech. Navíc nechybí ani nouzová dvě sedala přímo v zavazadelníku, která se po vzoru Citroenu C4 Picasso vyklápí z podlahy, čímž z 5008 vytváří sedmimístné MPV.

Při potřebě zvětšit standardní objem zavazadlového prostoru (823 l) je nutné nejprve zvednout sedáky do svislé polohy spolu s opěradlem a pak přisunout jednotlivá sedadla dopředu. Poté se do vozu vejde zhruba 2500 litrů nákladu. Co se komfortu týká, přední sedadla mají příjemný tvar a dostatečnou délku sedáků. Nechybí ani integrovaná loketní opěrka pro řidiče a spolujezdce.

Naše výtka k interiéru se týká nedostatečného množství odkládacích míst na drobnosti. Ty lze sice odložit v objemných kapsách ve dveřích nebo hluboké schránce mezi sedadly, v obou případech z nich ale posádka bude tyto drobné věci komplikovaně lovit. Interiér naopak potěší luxusní prvky, jako třeba head-up displejem (+17 tisíc korun), jehož údaje však nejsou promítány na přední sklo, ale odrazové sklíčko, které se automaticky vysouvá z útrob přístrojové desky.

Displej sice neumí zobrazit údaje z navigačního systému, ale jeho přítomnost rozhodně považujeme za slušný pokrok v neprémiovém segmentu rodinných vozů. Pochvalu si zaslouží také příplatkový navigační systém WIP Com 3D (+49 tisíc korun) s vynikající grafikou a velmi pěkně zpracovanou mapou, který se vyklápí z vrchu palubní desky.

Celkově je přístrojová deska pohledná a ergonomicky dobře řešená. Ovládání audiosoustavy a navigace sice vyžaduje chvilku zvyku, následně jsme ale ocenili možnost rychlého přístupu k jednotlivým funkcím.

Pod kapotou testovaného modelu se nacházel přeplňovaný vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 1997 cm3, jehož maximální výkon byl pro variantu s automatickou převodovkou zvýšen na 120 kW při 3750 ot/min (z původních 110 kW). A to je jen dobře.

Jak je známo běžný automat sebere vozu trochu té dynamiky oproti totožnému provedení vybaveného manuální převodovkou. Co by to ale bylo za MPV bez komfortní automatické převodovky?

Svou práci totiž odvádí perfektně, řadí intuitivně a snad jen v manuálním režimu příliš neoslní.. To ale v popisu práce ani nemá, velký důraz byl kladen především na její plynulost v běžném režimu jízdy.

Neznamená to ale, že by dvoulitrové HDI odmítalo svižnou jízdu, jeho výkon ve spojení s největším točivým momentem 340 N.m při 2000 ot/min je dostatečným předpokladem například pro bezpečné předjíždění.

Reakce na sešlápnutí plynového pedálu není sice kdovíjak rychlá, poté ale Peugeot slušně zrychluje i při plném obsazení. Navíc kultivovaný projev pohonné jednotky je tradičně na špičkové úrovni, jak jsme u „hádéíček“ zvyklí.

Spotřeba paliva se v kombinovaném režimu pohybuje mezi 7-8 litry na 100 km, ve městě je nutné počítat s hodnotou kolem 9 l/100 km. Při snaze o úspornou jízdu apetit motoru naopak klesá až k hranici 6 l/100 km.

Velikým překvapení byly jízdní vlastnosti. Zapomeňte na výraznější náklony karosérie v zatáčkách některých starších modelů této značky. Přestože je podvozek stále naladěn spíše na komfortnější notu, nabízí solidní stabilitu a na hranici adhezních schopností pneumatik neutrální chování.

Není žádným tajemstvím, že právě podvozek vychází z modifikované platformy modelu 308 SW. Také řízení působí lepším dojmem než u většiny vozů této značky a dokonce mu nechybí mu ani strmější převodový poměr.

Potěší i účinné a dobře dávkovatelné brzdy. Peugeot 5008 si zaslouží pochvalu díky skvěle zpracovanému interiéru, kterému ještě přidává šmrnc bohaté prosklení karosérie.

Součástí výbavy testovaného vozu byla totiž také skleněná střecha s elektricky ovládanou roletou. Kvitujeme velmi dobré jízdní vlastnosti a tradičně povedený motor, jenž si dobře rozumí s šestistupňovým automatem.

Nesmíme zapomenout zmínit ani vysokou úroveň pasivní bezpečnosti Peugeotu 5008, za kterou mu nezávislá organizace Euro NCAP udělila v rámci svého přísného hodnocení pět hvězd.

Peugeot 5008 je opravdu povedeným MPV, které za základní cenu 434 tisíc korun představuje jednu z nejlepších nabídek v rámci své třídy.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Peugeot 5008 Premium Pack 2.0 HDI 163 k FAP AUT 6

Motor

Přeplňovaný vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 1997 ccm. Nejvyšší výkon 120 kW při 3750 ot/min. Největší točivý moment 340 N.m při 2000 ot/min.

Převodové ústrojí

Pohon předních kol. Šestistupňová samočinná převodovka.

Karoserie

Samonosná pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 190 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,5 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 9,1 / 5,7 / 6,9 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2727 mm. Celkové vnější rozměry 4529/1837/1647 mm. Palivová nádrž 60 l.

Základní cena s 2.0 HDI 163 k (testované provedení + nadstandardní výbava)

617 900 Kč (677 900 Kč + 85 200 Kč)

Základní parametry
Výrobce:Peugeot
Model:5008
Karosérie:MPV
Motor:2.0 HDI
Palivo:nafta
Rok výroby:2010
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -