Toyota Auris 1.6 VVT-i - řidiči vstříc (TEST)

Testy
14.10.2010

F T G

Toyota Auris 1.6 VVT-i - řidiči vstříc (TEST)

Před třemi lety představená Toyota Auris žádný velký triumf svému výrobci nepřinesla. Tedy alespoň v Evropě ne. Nyní před námi stojí její faceliftovaná verze s výkonným šestnáctistovkovým benzinovým čtyřválcem, která se navíc oproti předchozímu provedení nabízí za výrazně nižší cenu. Bude to tentokrát na konkurenci stačit?

 

Inovovaný hatchback segmentu C vyjel v letošním roce s výraznějším designem a upravenou technikou. Cílem těchto úprav především bylo nabídnout zákazníkům na starém kontinentě charakterističtější auto a tím tak získat výraznější podíl na trhu, kde dominuje především VW Golf a Ford Focus.

Výrazně přepracovaná přední část s novou přední maskou a světlomety dodává novému Aurisu jiskru stejně, jako zadní svítilny ve dvoubarevném provedení, dynamicky laděný zadní nárazník nebo třeba sportovně působící střešní spoiler.

Toyota Auris se nyní tváří sebevědoměji a získala průbojnější výraz právě po vzoru německé designové školy. Exkluzivněji pak působí chromová lišta na pátých dveřích a přesunutí bočních směrových světel na vnější zpětná zrcátka po vzoru většího Avensisu.

Dobrou zprávou je, že interiér stále zůstává jeden z neprostornějších v tomto segmentu. Pozornost si zaslouží velkorysé místo pro cestující vzadu a to nejen v oblasti hlavy díky vyšší karosérii. Optimálně tvarovaná opěradla předních sedadel přidávají důležitých pár centimetrů prostoru navíc pro kolena posádky na zadní řadě.

Právě vzadu se sedí o něco výše, což ještě zvyšuje komfort, přestože sedáky nejsou kdovíjak dlouhé. Uvnitř použité plasty jsou měkčí, než tomu bylo u předchozího modelu a došlo také k ergonomickému vylepšení některých prvků.

Nový volant dostal tlačítko na ovládání palubního počítače a jeho spodní část byla zploštěna po vzoru některých sportovních hatchbacků. Středový tunel s řadicí pákou zůstal vyvýšen a kvůli své šířce stále trochu omezuje nohy cestujících vpředu. Navíc jeho plastové provedení nepůsobí příliš hodnotně.

Navazující loketní opěrka zahrnující prostornější schránku byla umístěna o něco výše. Ergonomie je na slušné úrovni, všechny ovladače fungují na jedničku a výše umístěná řadící páka je lépe dosažitelná.

Svojí prostorností připomíná interiér vpředu automobil střední třídy. Novinkou pod kapotou je atmosférický čtyřválec 1.6 VVT-i s proměnným časováním ventilů Valvematic, který se poprvé objevil v novém Avensisu.

Pohonná jednotka disponuje nejvyšším výkonem 97 kW při 6400 ot/min, křivka největšího točivého momentu 160 N.m vrcholí při 4400 ot/min. Tyto papírové parametry řadí atmosférický čtyřválec na pomyslný trůn v dané objemové třídě.

V praxi mu navíc velmi sluší spojení s šestistupňovým přesným manuálem. Právě díky šestému převodovému stupni točí motor na dálničním limitu 130 km/h pouze 3600 ot/min při rozumné spotřebě 7,7 l/100 km.

Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá Auris za rovných deset vteřin a potěší i slušnou kombinovanou spotřebou kolem 6,5 l/100 km.

Motor je ještě ve středních otáčkách velmi dobře odhlučněn, a pokud necháte nohu na plynovém pedálu ještě o něco déle, odmění se vám lineárním zátahem prakticky až do 6700 ot/min. Nejlíp se ale cítí právě ve středních otáčkách, kde nabízí slušnou dynamiku a hlavně úsporný provoz.

Také podvozek doznal významných změn v oblasti nastavení tuhosti tlumičů. Jestliže předchozí Auris byl spíše komfortně laděný a v zatáčkách se poměrně dost nakláněl, podvozek této toyoty je po faceliftu spíše tvrdší. V zatáčkách tak předvádí poměrně slušný výkon a to i při rychlejším průjezdu.

Problém stále představují větší výmoly, na kterých má Auris tendenci trochu odskakovat, za což s největší pravděpodobností může jednoduchá náprava. Volant s menším průměrem se drží lépe a díky strmějšímu řízení působí řízení celkově příznivějším dojmem.

Nečekejte však nějakou citelnou zpětnou vazbu, posilovač je stále poměrně dost účinný. Pokud se chcete řidičsky více bavit rychlou jízdou, poohlédněte se raději jinde. Toyota Auris se více hodí pro řidiče, kteří preferují poklidný až svižný jízdní styl a zároveň vyžadují od vozu dostatek prostoru, úsporný benzinový motor se solidním výkonem a vysokou spolehlivost.

Za zmínku stojí i pořizovací cena námi testovaného modelu, která byla v rámci akční nabídky snížena na 314 900 Kč (1.6 VVT-i, Terra Cool). Zejména německá konkurence by se tedy měla mít na pozoru, je totiž vidět, že Toyota to poslední dobou se svojí evropskou ofenzívou myslí vážně. A nejen v nižší střední třídě.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní technické údaje + vybrané modely od konkurenčních značek

  Toyota Auris 1.6 VVT-i VW Golf 1.4 TSI Hyundai i30 1.6 CVVT
Typ motoru: Atmosférický zážehový Přeplňovaný zážehový Atmosférický zážehový
Objem motoru (ccm): 1598 1390 1591
Válce / ventily: 4 / 4 4 / 4 4 / 4
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 97 / 6400 90 / 5000 93 / 6300
Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min): 160 / 4400 200 / 1500-4000 157 / 4200
Maximální rychlost (km/h): 195 200 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10 9,5 10,8
Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: 8,6 / 5,5 / 6,6 8,2 / 5,1 / 6,2 8,0 / 5,2 / 6,2
Velikost zav. prostoru (l): 350 305 340
Objem nádrže (l): 55 55 53
Pohotovostní hmotnost: (kg): 1245 1255 1268
Nosnost (kg): 505 565 N/A
Základní cena (kč): 289 900 (1,33 Dual VVT-i, akční nabídka) 368 400 (1,4 l Trendline) 224 900 (1,4 MPI, Start)
Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč): 314 900 (akční nabídka) 460 100 299 900 (včetně bonusu 25 tis. Kč)
Základní parametry
Výrobce:Toyota
Model:Auris
Karosérie:Hatchback
Motor:1.6 VVT-i
Palivo:benzín
Rok výroby:2010
Technické parametry

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -