Potlačení sportovních genů - Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC AT (TEST)

Testy
11.07.2010

F T G

Potlačení sportovních genů - Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC AT (TEST)

Přestože má Honda pověst výrobce sportovněji střižených automobilů rozhodně to neplatí pro všechny modely bez výjimky. Testovali jsme atraktivní kombi Accord Tourer s naftovým čtyřválcem a automatickou převodovkou, se kterým pravděpodobně na okreskách nikdo závodit nebude.

 

Honda Accord reprezentuje již osmou generaci a v provedení Tourer je jedním z nejpovedenějších kombi v rámci segmentu střední třídy. Jeho robustní a zároveň dynamicky střižená karosérie získala před dvěma lety renomované ocenění.

Oproti předchozímu provedení byla především zadní partie více zaoblena, zepředu si ale accord stále zachovává ostře řezané rysy. Nízká a dlouhá silueta v kombinaci s plochou přední kapotou a úzkými hlavními světlomety vyvolává respekt a budí dojem prémiového charakteru.

Honda Accord skutečně může svým designem směle konkurovat i prémiovým modelům jako je například BMW řady 3 nebo Mercedes-Benz třídy C. Výhodou je i fakt, že pořízením Accorda Tourer zákazník navíc získá originální kombi, které na našich silnicích příliš často potkávat nebude.

Ať už je ale hodnocení designu jakkoliv subjektivní záležitostí, podívejme se také na interiér. Právě uvnitř honda nabízí prakticky stejnou výjimečnost jako zvenku a to minimálně v otázce ztvárnění interiéru. Podobnost s jiným autem tady rozhodně nenajdete a na mimořádnou eleganci přístrojové desky budete přicházet postupně.

Třeba její bílé osvětlení při noční jízdě je skutečně velmi povedené. Utopený displej navigačního systému navíc neodráží nepříjemné světlo ani za slunečného počasí a je stejně praktický jako trochu nafouklý středový panel ve své horní části.

Právě tam byla totiž soustředěna valná většina ovladačů a tlačítek, které jsou však dobře popsané a logicky rozmístěné. Na zbytek středového panelu pak bylo umístěno pouze ovládání klimatizace, pod kterým se nachází zásobník na šest kompaktních disků.

Díky tomu se středový panel nemusel příliš rozšiřovat, čímž by nepříjemně omezil prostor pro nohy řidiče a spolujezdce. Chválíme sloupek řízení s volantem, který je směrem k řidiči téměř kolmý, takže se za ním budou skvěle cítit i vyznavači sportovní pozice za volantem.

Interiéru nelze nic vytknout ani v oblasti dílenského zpracování a použitých materiálů. Testované provedení v nejvyšší výbavě Top Executive bylo vybaveno téměř všemi vymoženostmi.

Zákazník tak bez nutnosti dalších příplatků získává například parkovací kameru, kožené čalounění, střešní okno nebo třeba adaptivní tempovat se systémem upozorňujícím na nechtěné opuštění jízdního pruhu (LKAS). Ten pomocí kamery u vnitřního zpětného zrcátka hlídá jízdní pruh, v němž vozidlo jede a samovolnými pohyby volantem dokáže udržet jeho směr.

Je ale třeba, aby řidič držel volant, jinak se po několika sekundách automaticky deaktivuje. K bezpečnosti přispívá i přednárazový systém CMBS, jenž před srážkou varuje opticky (piktogramem) a akusticky (pípáním).

Pokud řidič nereaguje, snaží se zabránit následkům nehody přitažením bezpečnostních pásů a intenzivním brzděním. Pokud si interiér zaslouží nějakou výtku, tak je to v oblasti prostornosti. Jakkoliv jsou sedadla vzadu pohodlná, cestující budou postrádat prostor pro kolena, která se u trochu vyšších jedinců budou často dotýkat zadní strany předních opěradel.

Obdobně jako prémioví výrobci automobilů středních a nižších tříd, také Honda u svého Accordu Tourer nepovažovala prostorný zavazadelník za hlavní výhodu, takže jeho 406 litrů v základním uspořádání musí i Evropanům stačit. Trochu si lze pomoci jednoduchým sklopením opěradel zadních sedadel v poměru 2:3. Praktičnost zavazadlovému prostoru přináší elektromotorkem ovladatelné páté dveře pomocí tlačítka na jejich spodní hraně.

Přestože je Honda Accord považována za pohodlný sedan, který navíc umí řidiči nabídnout i potěšení z dynamické jízdy, pro námi testované kombi to příliš neplatí. Kromě dieselového čtyřválce pod kapotou byla totiž zkoušená honda vybavena pětistupňovým automatem.

Motor 2.2 i-DTEC má sice kouzlo spočívající ve velmi kultivovaném zvukovém projevu a ochotě slušně zatahovat v poměrně širokém otáčkovém spektru, ale jeho parametry (110 kW při 4000 ot/min, 350 N.m při 2000-2500 ot/min) se sportovní jízdou pochopitelně příliš nekorespondují.

Pětistupňový automat se k motoru skvěle hodí a automobilu přidává další body v oblasti jízdního komfortu. Ve standardním režimu „Drive“ automatická převodovka poměrně rychle odřazuje jednotlivé rychlosti, takže dochází nejen k úspoře paliva, ale také k minimalizaci hluku pronikajícího do interiéru.

Při dálničním limitu 130 km/h motor točí přibližně 2500 ot/min při spotřebě kolem 8 litrů na 100 km. Na standardní silnici mimo město, ale není problém jezdit i za 6 l/100 km, ostřejší dálniční tempo nebo jízda po městě naopak znamená spotřebu kolem 9,5 l/100 km.

I přesto, že Accord Tourer 2.2 i-DTEC AT k rychlé jízdě mimo dálnici příliš nevybízí, jeho podvozek dokáže v krizových situacích perfektně „podržet“. Honda se v zatáčkách chová stabilně a to i při rychlém průjezdu.

Odpouštíme jí tak i o něco větší náklony karosérie, protože se ve většině situací chová neutrálně. V prudkých zatáčkách se pochopitelně projevuje nedotáčivost daná koncepcí předního pohonu. Řízení navíc není přeposilované a částečně poskytuje i zpětnou vazbu od předních kol.

Testovaná Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC AT tak opět dokazuje, že když se do vozu s dynamicky laděným podvozkem a řízením namontuje kultivovaný vznětový motor s automatem, vznikne komfortní rodinný automobil s jízdními vlastnostmi na vysoké úrovni. Její originální styl je navíc právě v této třídě významnou přidanou hodnotou.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC AT

Motor

Přeplňovaný vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 2199 ccm. Nejvyšší výkon 110 kW při 4000 ot/min. Největší točivý moment 350 N.m při 2000-2500 ot/min.

Převodové ústrojí

Pohon předních kol. Pětistupňová automatická převodovka.

Podvozek

Lichoběžníkové zavěšení předních kol, víceprvková náprava vzadu.

Karoserie

Samonosná pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 202 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,4 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 8,6 / 5,4 / 6,6 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2705 mm. Celkové vnější rozměry 4750/1840/1440 mm. Palivová nádrž 65 l.

Cena

1 109 000 Kč

Základní parametry
Výrobce:Honda
Model:Accord
Karosérie:Kombi
Motor:2.2 i-DTEC
Palivo:nafta
Rok výroby:2010
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -