Lexus IS 250C - prémiový topless (TEST)

Testy
24.06.2010

F T G

Lexus IS 250C - prémiový topless (TEST)

Opět jsme měli příležitost vyzkoušet stylový kupé-kabriolet od Lexusu a za slunečného počasí si vychutnat jízdu se staženou skládací střechou. Model IS 250C jsme testovali v nejvyšší výbavě Luxury.

 

Design vozu vychází z modelové řady IS, kvůli prostoru pro skládací střechu byla pochopitelně výrazněji upravena zadní část automobilu. Díky delšímu převisu a vyššímu víku zavazadlového prostoru působí záď sice trochu těžkopádněji, což ale kompenzuje úchvatný pohled na dynamicky střiženou příď s předními koly v rozích karosérie.

Černá barva zkoušeného Lexusu IS 250C podpořila elegantní křivky a trochu potlačila nafouklý zavazadlový prostor.

Osmnáctipalcová kola ve standardní výbavě lexusu sluší a ani nekazí jízdní komfort. Uvnitř testovaného modelu nás zaujala především světlá kůže působící v kontrastu s černě lakovanou karosérií luxusním dojmem. Její nepraktičnost bohatě majiteli kompenzuje i tím, že se sedla na slunci tolik nerozpálí.

Originální přístrojová deska z vysoce kvalitních materiálů potvrzuje prémiový charakter automobilu. Výbava Luxury mimo jiné zahrnuje bi-xenonové adaptivní přední světlomety, paměťovou funkci pro přední sedadla, zmiňované kožené čalounění z perforované kůže nebo třeba stěrače s dešťovým senzorem.

Součástí avizované výbavy je také vyhřívání a odvětrávání sedadel, které si zaslouží pochvalu. Je opravdu velmi účinné a například odvětrávání prakticky nemá ani v prémiovém segmentu konkurenci.

Dominantou přístrojové desky je příplatkový multimediální a navigační paket (110 tisíc korun) s barevným LCD displejem s dotykovým ovládáním. Ten také obsahuje audiosoustavu Mark Levinson, která prostřednictvím dvanácti reproduktorů dokáže ozvučit interiér vozu na velmi vysoké úrovni.

V kombinaci s perfektně utlumeným interiérem je jízda s tímto kupé-kabrioletem opravdovým zážitkem. Dalším předpokladem pro komfortní a tichou jízdu je pohonná jednotka.

Lexus v rámci svého kabrioletu segmentu D bezchybně vsadil na svůj vysoce kultivovaný šestiválec 2,5 l s nejvyšším výkonem 153 kW a největším točivým momentem 252 N.m. Jak jsme ale zmiňovali v předchozím redakčním testu tohoto modelu (více čtěte zde), na sportovní jízdu s IS 250C raději zapomeňte.

Charakter benzinového motoru v kombinaci s naladěním podvozku daleko lépe totiž koresponduje s normálním tempem. Po stažení střechy, které proběhne asi za 20 sekund, se stává klidná jízda s větrem ve vlasech návykovou záležitostí.

Tichý šelest šestiválce a kvalitní hudba linoucí se z aparatury Mark Levinson má uklidňující vliv. K tomu si přidejte sametové ovládání vozu s účinným posilovačem řízení a jemně dávkovatelné brzdy a bude vám jasné, že manuální řazení s pádly pod volantem u šestistupňového automatu příliš často nevyužijete.

Pochvalu si zaslouží relativně nízký aerodynamický hluk při jízdě s otevřenou střechou zhruba do 120 km/h. Příliš jsme nepostrádali ani absenci větrné clony.

Oproti nedávno testovanému IS 250C naštěstí zmizelo nepříjemné povrzávání zatažené střechy při přejezdu nerovností, které dáváme za vinu konkrétnímu vozu. Stále nám však chybí tlačítko pro jednorázové stažení všech oken, tak jako u většiny jiných roadstarů.

Lexusu se podařilo i u modelu IS 250C zachovat typické vlastnosti značky jako je vysoká míra komfortu, dokonalé odhlučnění interiéru a design bez agresivních prvků některých ostatních prémiových značek. Navíc s příchodem nového supersportu Lexus LFA a modelu nižší střední třídy CT 200h, tak výrobce luxusních vozů divize Toyoty pokrývá prakticky všechny automobilové segmenty.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Lexus IS 250C

Motor

Zážehový vidlicový šestiválec o zdvihovém objemu 2500 ccm. Nejvyšší výkon 153 kW při 6400 ot/min. Největší točivý moment 252 N.m při 5000 ot/min.

Převodové ústrojí

Pohon zadních kol. Šestistupňová automatická převodovka.

Karoserie

Samonosná dvoudveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 210 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,0 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 13,1 / 7,1 / 9,3 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2730 mm. Celkové vnější rozměry 4635/1800/1415 mm. Palivová nádrž 65 l.

Cena (testovaný vůz)

1 289 000 Kč (1 599 000 Kč)

Základní parametry
Výrobce:Lexus
Model:IS
Karosérie:Kabriolet
Motor:2.5
Palivo:benzín
Rok výroby:2010
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -